Ante_freeman Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 (redigerad) Jag ska få en ny dator i november och undrar om jag kan lira nya spel T.E.X BF2,AOE3. I den sitter följande Processor: AMD Athlon 64x2 3800+2,0 HT1000 Ramminne: 1024MB Ram- Grafikkort: ATI Radeon x700SE. EDIT: Skrev fel ska stå Frågor om systemkrav Redigerad 20 september, 2005 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Absolut, lite skabbigt grafikkort bara. Men spela kan du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 20 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Absolut, lite skabbigt grafikkort bara. Men spela kan du. Förstår vad du menar morsan o farsan vägra låta mig uppgradera grafikkortet till ett Geforce 7800 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Säg till dom att det är smartare att uppgradera nu, så slipper ni lägga ut pengar på det senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Mjadu, det där kommer hålla en lång bit in i framtiden. Möjligtvis inte grafikkortet, men de andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Säg till dom att det är smartare att uppgradera nu, så slipper ni lägga ut pengar på det senare. Fast priset kommer sjunka ganska mycket sen när ATI släpper sitt kort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Fast priset kommer sjunka ganska mycket sen när ATI släpper sitt kort Vilket kort då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 21 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Säg till dom att det är smartare att uppgradera nu, så slipper ni lägga ut pengar på det senare. Jag glömde skriva att jag får en 26tum wide sreceen (eller hur det stavas) istället Vet nån nåt ställe där jag hittar bra grafikkort till bra pris ??? Hur många Ghz är processorn på fattar inte hur AMD räknar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 21 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 Jag glömde skriva att jag får en 26tum wide sreceen (eller hur det stavas) istället Vet nån nåt ställe där jag hittar bra grafikkort till bra pris ??? Hur många Ghz är processorn på fattar inte hur AMD räknar Dom räknar på precis samma sätt som Intel, den du visade har 2x2,0GHz tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 22 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Dom räknar på precis samma sätt som Intel, den du visade har 2x2,0GHz tror jag. Och det betyder (2,2 ghz eller) ??? Är det värt att köpa ett geforce 6800 ultra ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 (redigerad) Och det betyder (2,2 ghz eller) ??? Är det värt att köpa ett geforce 6800 ultra ??? Nej, kolla på vad du skrivit. AMD Athlon 64x2 3800+2,0 HT1000 Notera x2, vilket betyder att det är dubbla processorer såvitt som jag vet, och då ska den prestera som en Intel Pentium 4.0 ghz nånstans. Om inte kraftigare. Hmm... 3800+ - ip4, 3800 mhz, x 2? = omg Redigerad 22 september, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 22 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Nej, kolla på vad du skrivit. Notera x2, vilket betyder att det är dubbla processorer såvitt som jag vet, och då ska den prestera som en Intel Pentium 4.0 ghz nånstans. Man tackar cortez . Men då har man väl en ganska bra processor. Kan man lira BF2 på hög då även om grafikkort är det bästa ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 AMD X2 3800+ är en fin processor. Den är snabbare än den vanliga AMD 3800+ som i sin tur slår de flesta INTEL processorer som finns tillgänliga idag. Grafikkortet är som sagt inte det bästa. De flesta spel kommer att fungera hur bra som helst - dock kanske inte alltid på högsta inställningar. Men behåll detta graffe så länge det funkar - då de bästa korten som finns nu (t.ex. Geforce7800GTX) bara blir billigare och billigare ju längre man väntar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Du kan ju alltid fråga om du får uppgradera till ett GeForce6800GT/Ultra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts