Jump to content

Ny dator

Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Säg till dom att det är smartare att uppgradera nu, så slipper ni lägga ut pengar på det senare. ;P

Jag glömde skriva att jag får en 26tum wide sreceen (eller hur det stavas) istället ^_^ Vet nån nåt ställe där jag hittar bra grafikkort till bra pris ??? Hur många Ghz är processorn på fattar inte hur AMD räknar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag glömde skriva att jag får en 26tum wide sreceen (eller hur det stavas) istället :lol: Vet nån nåt ställe där jag hittar bra grafikkort till bra pris ??? Hur många Ghz är processorn på fattar inte hur AMD räknar

Dom räknar på precis samma sätt som Intel, den du visade har 2x2,0GHz tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det betyder  :blink: (2,2 ghz eller) ??? Är det värt att köpa ett geforce 6800 ultra ???

Nej, kolla på vad du skrivit.

AMD Athlon 64x2 3800+2,0 HT1000

Notera x2, vilket betyder att det är dubbla processorer såvitt som jag vet, och då ska den prestera som en Intel Pentium 4.0 ghz nånstans. Om inte kraftigare.

Hmm... 3800+ - ip4, 3800 mhz, x 2? = omg ^_^

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AMD X2 3800+ är en fin processor. Den är snabbare än den vanliga AMD 3800+ som i sin tur slår de flesta INTEL processorer som finns tillgänliga idag.

Grafikkortet är som sagt inte det bästa. De flesta spel kommer att fungera hur bra som helst - dock kanske inte alltid på högsta inställningar. Men behåll detta graffe så länge det funkar - då de bästa korten som finns nu (t.ex. Geforce7800GTX) bara blir billigare och billigare ju längre man väntar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor