Jump to content

Tuffaste namnet?

Tweak
 Share

Recommended Posts

Pico måste jag säga är ett av det bästa namnen på den här sidan... då det är chilenskt slang för penis. Fast om du befinner dig i Spanien så betyder Pico, en joint. Och pito som på chilenskt slang betyder joint, är samtidigt spanskt slang för penis.

Såna språkliga hinder kan leda till hemska missförstånd. Du kan väl tänka dig vilken reaktion jag fick, när jag frågade en kille jag nyss träffade på stranden ifall han hade kuk att sälja

Teni pito huevon? [har du kuk, mannen?]

Ha ho... det löste sig med ett gott skratt efteråt, som tur är...

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nä, men låter bara så jobbigt på något vis..Hade man tagit bort Iet och lagt in någon annan skojig bokstav hade det blitt enklare att säga..typ Sampa, Sompa, Sumpa eller något.. :shifty: Simpa låter lite som Simba föresten..hmm

Sompa kallar vi en i a-laget han heter soumanen, så jag kan inte kallas sompa :ermm:.

Aja, simba, hmm, har för mig att jag blev kallad det i typ trean eller något, bara för en dag, är inte säker men jag tror det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sompa kallar vi en i a-laget han heter soumanen, så jag kan inte kallas sompa ;P.

Aja, simba, hmm, har för mig att jag blev kallad det i typ trean eller något, bara för en dag, är inte säker men jag tror det.

Ingen som kallar dig för sumpen el. svampen?

Kallade en gammal simon-kompis för simpa/sumpen.

Alexzander, jasså det tycker du..

Ditt namn är nästan tufft. Ta bort z så får du ett tufft namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar Siana, för det låter som en tjej, typ...

Och så Crice. Det är något magiskt med det namnet, det är nästan helt perfekt...

Och Tweak. Tänker på snowboarding när jag hör det... Jag gillar det...!

Och Ebeeto. För att det är liksom... E.B och sen 2, liksom... Jag vet inte, men det är tufft! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pico måste jag säga är ett av det bästa namnen på den här sidan... då det är chilenskt slang för penis. Fast om du befinner dig i Spanien så betyder Pico, en joint. Och pito som på chilenskt slang betyder joint, är samtidigt spanskt slang för penis.

Såna språkliga hinder kan leda till hemska missförstånd. Du kan väl tänka dig vilken reaktion jag fick, när jag frågade en kille jag nyss träffade på stranden ifall han hade kuk att sälja

Teni pito huevon? [har du kuk, mannen?]

Ha ho... det löste sig med ett gott skratt efteråt, som tur är...

Skönt! ;)

Så du ligger alltså och röker gräs på en strand i Spanien just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt! :wub:

Så du ligger alltså och röker gräs på en strand i Spanien just nu?

Herre Jupiter, nej. Så kul har vi inte. Lite dåligt formulerat kanske?

Detta var flera år sen. För tillfället sitter jag i min bunker i västra Sverige, (drog, alkohol och tobaksfri) och försöker att skriva en sketen novell som jag började skriva i juli. 3 sidor av meningslöst skräp är det enda jag åstadkommit.

Ye Gods, skrivkramp is a bitch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mahalo och Crice låter så stora och mäktiga. Man börjar nästan be till dom..  :rolleyes:

"Nästan" är en klar underdrift. Hela källaren är full av små etiopiska pojkar som virkar halsdukar åt mig och tillber min kraftfulla skepnad dag som natt. Du har inte nått ända fram, men en dag kan du bli rekryterad.

Ja, sannerligen.

"epix" är bra. "skribb" likaså. Och "okka". Har en förkärlek för namn skrivna endast med små bokstäver. Seckasay.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Nästan" är en klar underdrift. Hela källaren är full av små etiopiska pojkar som virkar halsdukar åt mig och tillber min kraftfulla skepnad dag som natt. Du har inte nått ända fram, men en dag kan du bli rekryterad.

Ja, sannerligen.

"epix" är bra. "skribb" likaså. Och "okka". Har en förkärlek för namn skrivna endast med små bokstäver. Seckasay.

Please forgive me master! :rolleyes: :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor