The Dude Skrivet 19 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2005 Skrev ner morgondagens engelskaglosor för att öva på dom. Undrar bara om detta verkligen är en anständig nivå för en Engelska B? Kunde knappt hälften ... Nocturnal – nattlig Implement – redskap Treachery – föräderi Cunning – slug Solemn – högtidlig Dejected – nedslagen Impart – meddela Contrived – planera Demeanour – uppförande Morose – butter Taciturn – tystlåten Frugal – sparsam Marvel at – förundras över Perish – försvinna Awkward – tafatt Subversive – samhällsomstörtande Jointly – tillsammans Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2005 Jag känner till dom, men jag använder dom aldrig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 19 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2005 Jag kunde ingen förutom Implement. Fast visserligen är du ett år äldre eller två. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2005 Shit det där var verkligen sjukt svårt. När jag hade EngB hade vi knappt glosor alls, vi bara satt i nån datasal och skrev jobbansökan mm på engelska och ändrade om till egna ord å så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 19 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2005 Jäklar vad svårt.. Och jag anser mig ändå vara rätt bra på engelska.. Min mamma är trots allt amrikanare Det enda jag kunde var 'Cunning' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 september, 2005 Jag känner till dom, men jag använder dom aldrig! Dom finns alltså i ditt passiva ordförråd Tror att vår lärare är medveten om att det är rätt hög nivå på orden men vi ska lik förbannat har skriftligt läxförhör i morgon . Börjar lära mig dom nu dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 19 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2005 Kunde typ bara hälften. En del var riktigt lätta, andra hade jag aldrig hört talas om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 19 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2005 Eftersom tråden helt snöat in på detta; jag visste vad alla betydde (*does happy dance*). Dock uttrycker man ju oftast sig inte sådär, men det är en annan femma. Ser väl ut att vara en ganska anständig nivå, enligt mitt otränade öga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2005 Tycker också det, faktiskt. I dag hade vi till exempel glosor med engelska namn för olika sjukdomar. Var en _aning_ svårt, så att säga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Aldeles för enkla för Engelska B Faktum är att vi hade exakt samma glosor vid ett tillfälle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Det var väl en tredjedel av dem som jag inte kunde, typ... Engelska B blir nog kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Ska jag vara ärlig, så trodde jag det var typ ryska eller något. Hade aldrig, aldrig, aldrig sett dom där orden förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Cumming – Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Aldeles för enkla för Engelska B Faktum är att vi hade exakt samma glosor vid ett tillfälle Läste ni också Animal Farm av George Orwell eller? För det där därifrån dom är tagna. Vi är iofs precis i början av kursen men du kan ju knappast kalla dom enkla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 OMG det va svårt kunde max 3 innan ett tips för att träna glosor är att använda ett program som man kan skriva in en glos lista i så frågar den ut dig om alla orden, tycker det e enkelt och bra sett att lära sig på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Jag bytte från spanska till b-eng, och jag går i sjuan och vi får lära oss ord som: Cat,dog,trousers,cap mm. Men jag gör allt för att slippa spanskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 De där skulle jag kunna lära mig på lite mindre än en kvart. Läser Engelska A nu, verkar jävligt tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Det är typ sånna ord som engelsmännen inte själva kan seriöst, jag tror man skulle överleva i ett engelsktalande land utan att kunna dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Jag bytte från spanska till b-eng, och jag går i sjuan och vi får lära oss ord som: Cat,dog,trousers,cap mm. Men jag gör allt för att slippa spanskan Haha.. jag körde ju 8ans engelska i 7an .. kör 9ans nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2005 Jag bytte från spanska till b-eng, och jag går i sjuan och vi får lära oss ord som: Cat,dog,trousers,cap mm. Men jag gör allt för att slippa spanskan Engelska som språkval och Engelska B är långt ifrån samma sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts