Jump to content

Prao...

Adriian
 Share

Recommended Posts

Praoat på världens största stålgrundare: www.sandvik.com

Från Sandviken kommer det ifrån.

Praoat på: Konsum. Hehe, fick sortera pantflaskor och sån't.

Praoat på: Sandvik - Glas och band avdelning.

Praoat på: Sandvik - Rörvärmedelning, och Astroligiska ämnen (Eller något.)

Praoade du i sandviken då? Har många vänner och en del släkt där. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips om du praoarpå en förskola... Tyck om barn!

Det gör inte jag.. det var hemst :rolleyes:

Haha jag vet hur det känns ^^

3 veckor på ett dagis i 1an. Fy sjutton asså. Visst de va kul men ibland ville man stoppa en tampong i hjärnan på ungarna!

Men ja ha praktiserat på Röda Korset, Kapahll (stavning?), Aveny Sko, Folkparken i Skellefteå. Typ alla ställen. Roligast va Folkparken för de va under melodifestivalen å ja hörde alla artister då dom repade, träffade Markoolio, Brolle Jr & Roger Pontare :lol:

Dom repade nämligen på Folkparken. Den praktiken var under 7 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, jaså du. Får man fråga vart dom bor? Och namnen på dina kompisar? Ifall man känner igen några? :rolleyes:

Tjaa, så många vänner vart det inte...men Ida och anna larsson...deras morsa heter helena och hon e lärare på nån skola, de bor precis vid sandvik nästan.....hehe! Sen har min syrra några polare...typ Lisa nånting! :lol:

min faster bor där med hennes man också!

Redigerad av chiligr
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjaa, så många vänner vart det inte...men Ida och anna larsson...deras morsa heter helena och hon e lärare på nån skola, de bor precis vid sandvik nästan.....hehe! Sen har min syrra några polare...typ Lisa nånting! :P

min faster bor där med hennes man också!

No recall, hehe. Med 'precis vid Sandvik', liksom. Sandvik är ungefär lika stort som halva Sandviken. Hahaha. :rolleyes: Fast Sandvik ligger på 'utkanten' av Sandviken. Och sen lärare på någon skola, det finns: Norrsätra, Söderskolan, Stensätra, Jernvallskolan, Murgårdsskolan, Bessemer- & Hammar- Gymnasiet. Och ungefär 20 lärare på varje så. Hehe :lol: *tRÖTTEr*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

No recall, hehe. Med 'precis vid Sandvik', liksom. Sandvik är ungefär lika stort som halva Sandviken. Hahaha. :lol: Fast Sandvik ligger på 'utkanten' av Sandviken. Och sen lärare på någon skola, det finns: Norrsätra, Söderskolan, Stensätra, Jernvallskolan, Murgårdsskolan, Bessemer- & Hammar- Gymnasiet. Och ungefär 20 lärare på varje så. Hehe :P *tRÖTTEr*

Jo, kände att beskrivningen inte var helt fulländad...men närmre kommer jag inte! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I åttan (våren 2002) praoade jag på ett litet tryckeri där jag sorterade papper, häftade ihop broschyrer, sprang med försändelser till olika kontor m.m. Jag fick göra ganska många skitjobb men annars var personalen väldigt trevlig. Fick en t-shirt med företagets loggo på som tack.

I nian valde jag Siba, där var det lite tråkigare feeling och vissa dagar fanns det ingenting att göra så jag spenderade mycket tid vid deras Xbox-, PS2- och Gamecube-montrar. En kul grej som jag fick göra på Siba var att bryta upp fodralen på nya spel och plocka ut skivorna eftersom de måste förvaras bakom disk av säkerhetsskäl. Det är inte ofta man får chansen att öppna 20-30 nya spel på samma dag. :rolleyes:

Vice City till PS2 släpptes förresten andra veckan jag var där. Jag kommer ihåg att en liten kille som såg ut att vara högst 10-11 år kom dit på releasedagen och försökte köpa det men fick inte. :P Han kom tillbaka en stund senare med sin morsa som köpte det åt honom...

Sista dagen kom min handledare och sa det jag hade hoppats på hela tiden jag var där, att jag fick välja ett spel gratis för att jag jobbat hos dem. Det var så Mafia hamnade i min spelsamling. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dagis

Tråkigt som fan. Fick sparken för att det inte fanns nåt att göra för mig. Personalen satt och fikade och hade möten och ungarna satt och rita. Jag fick inte vara med på mötena och fick inte hjälpa ungarna med deras teckningar, för det vara "pedagogiskt fel" (eller nåt sånt). Sen anklagade dom mig för att göra barnen ledsna. Men dom var ju rädda för mig utan anledning. ;)

Posten

Väldigt roligt faktiskt. Fick sortera brev och cykla runt och dela ut post, även om jag inte var lika effektiv som brevbärarna. Dock blev ganska segt i längden.

Plantskola

Helt okej. Även om det här med trädgårdsarbete inte är min grej. Fick sortera ut växter, fylla krukor med jord och bära runt på lite grejer.

Volvo Construction-Equipment-Cabs

Var på Atlas-Copco avdelningen. Fick montera strålkastare, backspeglar, osv på truckarna. Fick även sätta ihop grejer som jag inte kan namnet på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor