Lindström Skrivet 18 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Jag kom hem från ett LAN igår & då funkade internet! Man kunde ha tex. vent, msn, FF, cs & andra internet-krävande program uppe.. Nu kan man inte det! På LANet ändrade killarna IP't pga. att det inte fanns internet.. Jag ändrade tillbaks det igår när jag kom hem & då funkade det.. Har kollat så att den finessen är bockad, och det är den.. Så, vad är fel? Om man öppnar vent, msn & liknande så dör internet! Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 18 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Jag förstår inte din text riktigt, man ändra tillbaka ip:n till det som "killarna" hade skrivit in. Annars så pröva att bocka av "finnesen" (vad det nu är för finnes) Beskriv lite mer, Har du en slö dator (ca 8 år gammal)? kanske inte orkar ha så många saker igång samtidigt , lite ram (om det kan ha någon betydelse)? Dålig internetuppkoppling ? Gammalt modem? trasigt nätverkskort? Kan finns många anlednigar till att det inte funkar, men det ska igentligen inte spela någon roll om hur många internet krävande program man har igång. jaja... hoppas att du löser ditt problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 18 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Datorn fick jag i Juni.. 1gb ram 10/10 mbit Nätverks kortet funkar perfa. Kortfattat: Jag kan inte ha två internet-krävande saker igång samtidigt, startar jag tex. msn dör internet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 18 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Datorn fick jag i Juni.. 1gb ram 10/10 mbit Nätverks kortet funkar perfa. Kortfattat: Jag kan inte ha två internet-krävande saker igång samtidigt, startar jag tex. msn dör internet! Kanske något fel i ditt Windows Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 18 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Still in nätverkskortets IP till "Erhåll automatiskt". Efter det går du in i kör > cmd och skriver: ipconfig /renew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts