Jump to content

Individens ingripande...

P-C
 Share

Recommended Posts

Är man flera som ser på när några bråkar ska man ju självklart försöka få med sig ett par personer och tillsammans sära på bråkstakarna. Däremot är det ju dumt och för att inte tala om farligt att ingripa ensam om de som slåss är starkare än en. Vad gäller det som P-C berättade tycker jag att det var väldigt fegt att inga av de vuxna gjorde nåt för att stoppa bråket.

Något parti, tror det var Folkpartiet, föreslog för ett tag sedan att det borde vara lag på att man måste ingripa vid en pågående misshandel annars ska man själv kunna straffas. På ett sätt är det ju bra men vore det verkligen rätt att folk skulle dömas för att de råkade bevittna ett slagsmål och inte ingrep för att de fruktade för sina egna liv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet faktsikt inte.. Vad ska man göra när man ingriper då? Försöka sära på dom båda eller om man tror att den ena är skurken så går man med den andra mot honom..

Fast då kanske det är tvärtom! :wub: Skurken kanske är den Goda människan.. ^_^

Vet inte.. Det beror på vad det är för killar (Eller tjejer .. :wub: ) som slåss..

Skulle nog inte försöka ingripa om det är 2 st 110 kilos muskel-dunder om står och bangar på varandra.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens samhälle är rätt sjukt. Tycker så synd om den där markus. Om man är flera stycken och fysiskt överlägsen slagskämparna tycker jag man ska ingipa men inte annars, för då kan man ju själv åka däng.

Min polare var kusin till markus... det tog honom jävla hårt att detta hände...därför blev det tungt för mig med...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, en svår fråga att svara på. Jag vill svara Ja, jag vill självklart sära på bråkstakarna. Men nej, jag vill själv inte bli misshandlad. Om jag skulle bevittna ett slagsmål så tror jag ändå att jag skulle försöka sära på dem, jag är 16 (inte särskilt gammal) och ändå inte särskilt musklig (snarare knubbig) men jag skulle nog försöka ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor