xPisc Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Det är vid dessa tillfällen, när du själv inte kan ingripa, man ringer polisen. Svårare än så är det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Man öppnar bara dörren till trappuppgången, och skriker: "Fan alltså vad små kukar ni har! Min son som är 6 månader har större när han inte har stånd." Vore det ändå inte lite tragiskt att man vittnat sin sex månader gamla son ha erektion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Är man flera som ser på när några bråkar ska man ju självklart försöka få med sig ett par personer och tillsammans sära på bråkstakarna. Däremot är det ju dumt och för att inte tala om farligt att ingripa ensam om de som slåss är starkare än en. Vad gäller det som P-C berättade tycker jag att det var väldigt fegt att inga av de vuxna gjorde nåt för att stoppa bråket. Något parti, tror det var Folkpartiet, föreslog för ett tag sedan att det borde vara lag på att man måste ingripa vid en pågående misshandel annars ska man själv kunna straffas. På ett sätt är det ju bra men vore det verkligen rätt att folk skulle dömas för att de råkade bevittna ett slagsmål och inte ingrep för att de fruktade för sina egna liv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Dagens samhälle är rätt sjukt. Tycker så synd om den där markus. Om man är flera stycken och fysiskt överlägsen slagskämparna tycker jag man ska ingipa men inte annars, för då kan man ju själv åka däng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 (redigerad) Både ja och nej... edit: Tyckte P-C gjorde helt rätt dock! Redigerad 17 september, 2005 av chiligr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 (redigerad) Man får väl säga till, eller? Du kan fråga om personen vill vara snäll och sluta men inte göra något. Däremot kan du ringa polisen, men då gäller det att personen du anmäler är redigt pissenödig. Redigerad 17 september, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Du kan fråga om personen vill vara snäll och sluta men inte göra något. Däremot kan du ringa polisen, men då gäller det att personen du anmäler är redigt pissenödig. Vadå, gör jag något olagligt om jag säger "sluta pissa i porten!"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Om en svag person ser det behöver man ju inte ge sig in i slagsmålet men man kan ju ringa polisen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Vadå, gör jag något olagligt om jag säger "sluta pissa i porten!"? Det kan tas som ett hot eller att du tvingar personen att lätta ankar där ifrån. Så egentligen får du inte säga så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Vet faktsikt inte.. Vad ska man göra när man ingriper då? Försöka sära på dom båda eller om man tror att den ena är skurken så går man med den andra mot honom.. Fast då kanske det är tvärtom! Skurken kanske är den Goda människan.. Vet inte.. Det beror på vad det är för killar (Eller tjejer .. ) som slåss.. Skulle nog inte försöka ingripa om det är 2 st 110 kilos muskel-dunder om står och bangar på varandra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Dagens samhälle är rätt sjukt. Tycker så synd om den där markus. Om man är flera stycken och fysiskt överlägsen slagskämparna tycker jag man ska ingipa men inte annars, för då kan man ju själv åka däng. Min polare var kusin till markus... det tog honom jävla hårt att detta hände...därför blev det tungt för mig med... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Det kan tas som ett hot eller att du tvingar personen att lätta ankar där ifrån. Så egentligen får du inte säga så. Bra lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Hmm, en svår fråga att svara på. Jag vill svara Ja, jag vill självklart sära på bråkstakarna. Men nej, jag vill själv inte bli misshandlad. Om jag skulle bevittna ett slagsmål så tror jag ändå att jag skulle försöka sära på dem, jag är 16 (inte särskilt gammal) och ändå inte särskilt musklig (snarare knubbig) men jag skulle nog försöka ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Bra lag. Nej, lagen är luddig på vissa ställen tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts