Jump to content

Andar&Ufon

Cyper
 Share

Tror Du På Andar&Ufon?  

81 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En man/kvinna utan tänkade har skrivit det där. Du ska inte lyssna och ta efter allt. Parapsykologi är en jädrans viktig grej, det är parapsykologerna som får oss att fatta något av allt som händer. Parapsykologi är ett område inom psykologin, som behandlar hypotetiska psykologiska fenomen som inte låter sig förklaras i termer av kända naturlagar. Och, detta är inte falsk forskning.

William.G

'' Vi vet att om det mänskliga medvetandet fortsätter efter döden, så existerar detta medvetande också före döden. Man kan då ställa frågan: kan vi, medan vi lever i den jordiska kroppen, ha upplevelser av att vara skilda från kroppen, att kunna gå utanför den? Ja, man kan skilja mellan två slags erfarenheter av att befinna sig utanför kroppen. Den ena är s k utanförkroppslig upplevelse, "astral projektion", och den andra är upplevelse av medvetandets vidgning, t ex under meditation eller vid bruk av droger, då jaget inte finns på ett ställe utan liksom är utspritt över omgivningen. Men i båda dessa fall tycks medvetandet vara något utanför eller "större" än det kroppsliga medvetandet. Studium av dessa medvetandetillstånd kan ha en avgörande betydelse för vår uppfattning av vad som kanske fortlever efter döden. ''

Ännu en klok man..

Som sagt, parapsykologerna och dess anhängare tycker säkert att det är en viktig vetenskap. MEN, folk som sysslar med riktigt vetenskap anser allt som oftast att parapsykologi, astrologi o.s.v. är falska vetenskaper, ibland pseudovetenskaper. Det är fakta. Sen kanske du känner att det bör vara en riktig vetenskap, men det är ju inte samma sak.

Parapsychology spends too much time simply trying to show that certain phenomena occur, and too little time trying to explain them — yet it's explanation that constitutes the heart of scientific enquiry, and wider, scientific acceptance of parapsychological phenomena would come only with the provision of explanation.

Det här med ''En  människa I hela jorden har garanterat sett en ande''

Bevisar äll något? Ja, att det finns andar. Finns det andar är det verkligen ingen omöjlighet att det var en ande på Hampton Court.

Jag känner en man som säger att han sett en enhörning. Alltså finns enhörningar! Ehm...

Och ja, jag får för mig att du ignorerar fakta som jag ger ut. Det kanske är du som ser suddigt? eller garanterat ser allt från ett annat perspektiv än vad jag gör?

Du har ju inte gett mig någon fakta. Du har bara skrivit ner några historier om folk som säger sig ha sett spöken och en bild på en utklädd snubbe som öppnar en dörr. Real effing convincing!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Som sagt, parapsykologerna och dess anhängare tycker säkert att det är en viktig vetenskap. MEN, folk som sysslar med riktigt vetenskap anser allt som oftast att parapsykologi, astrologi o.s.v. är falska vetenskaper, ibland pseudovetenskaper. Det är fakta. Sen kanske du känner att det bör vara en riktig vetenskap, men det är ju inte samma sak.

Jag känner en man som säger att han sett en enhörning. Alltså finns enhörningar! Ehm...

Du har ju inte gett mig någon fakta. Du har bara skrivit ner några historier om folk som säger sig ha sett spöken och en bild på en utklädd snubbe som öppnar en dörr. Real effing convincing!

Helt rätt. Enligt mig är det ganska viktig vetenskap. Kan du ge ett exempel på riktig vetenskap? är det canserforskning? (säger inte att det är oviktigt). Och dom somm kallar parapsykologi falsk vetenskap har fel. Vad är det falska med det? Dom som förfalskar är oftast inte experter eller mer kunniga personer om parapsykologi.

Nej, det är oftast människor som inte alls är så kunniga, människor som förmodligen ljuger. Kanske för pengar,uppmärksamhet m.m.

Och det är klart MINDRE parapsykologer än ''vanliga människor'' som ljuger, eftersom parapsykologer tar fram fakta, undersöker den, och inte förfalskar den. (I många fall)

Dom tar emot en vis del fakta, och hittar kanske själv en del. Och I många fall så handlar det inte om lögner. Saker man ibland inte kan bortförklara, och saker som ingen har ett svar på. 30-40-50% av all fakta om andar är förmodligen lögn. Detta är igentligen svårt att uppskatta eftersom det varierar. För att dessa felaktiga procent finns, kan man inte stämpla parapsykologi falskt.

Om man har själv har upplevt något ''övernaturligt'' om andar ufon osv, så tror man defenitivt på fakta mer än vad en person som inte har upplevt något/nåt. Jag själv har upplevt 2 saker. Jag hittar inte någon som hälst förklaring till det.

Jag har skrivit fakta. Och jag tänker inte leta upp den i tråden.

Och den där bilden som du inte värkar kalla fakta, är verkligen fakta.

Kan säga att den där bilden är en av dom mäst realistiska, och O'Suvian klassar ochså bilden så. Ett stort framsteg inom parapsykologin. :mellow:

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du ge ett exempel på riktig vetenskap?

Riktig vetenskap: Astronomi, biologi, kemi, ekologi, geologi o.s.v.

Och dom som kallar parapsykologi falsk vetenskap har fel.
Ja, alla dessa elaka människor som faktiskt sysslar med något vettigt. Argh...

Vad är det falska med det?

Many scientists hold that the entire body of evidence to date is of poor quality and not properly controlled; in their view the entire field of parapsychology has produced no results whatsoever.
Och den där bilden som du inte värkar kalla fakta, är verkligen fakta.

Så det är det bästa du kan komma med? En utklädd pajas i kalasbyxor som öppnar en dörr? (w00t)

Edit: Lägger till några citat om parapsykologi, bara på skoj så där.

...parapsychology is the only realm of objective inquiry in which the phenomena are all negatively defined, defined in terms of ruling out normal explanations.

Most scientists try to explain observable phenomena. Parapsychologists try to observe unexplainable phenomena. All the other sciences have led us away from superstition and magical thinking, while parapsychology has tried to find a scientific basis for divination, magical powers, and spirits.
Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktig vetenskap: Astronomi, biologi, kemi, ekologi, geologi o.s.v.

Ja, alla dessa elaka människor som faktiskt sysslar med något vettigt. Argh...

Så det är det bästa du kan komma med? En utklädd pajas i kalasbyxor som öppnar en dörr? ^_^

Edit: Lägger till några citat om parapsykologi, bara på skoj så där.

Mja, det är vetenskap det. Parapsykologi är som sagt ochså vetenkskap. Och den är inte falsk.

Parapsykologi är visst vettigt. Enligt mig är det de, och parapsykologerna. enligt dig inte.

Sen, en av tidernas mäst realistiska bild (enligt parapsykologer och ''intresserade'')

Du anser anden som en utklädd pajas, jag anser den som ett stort framsteg inom parapsykologin. Villket MÅNGA parapsykologer gör. Bla, O'Sullvian. Ärligt, citaten håller jag inte med.

(w00t)

Edit: Upprepar, jag har varit med om 2 saker. En av dom kan tyda på poltergeist. En mycket kort, har ingen förklaring.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, det är vetenskap det. Parapsykologi är som sagt ochså vetenkskap. Och den är inte falsk.

Jaja, du kan fortsätta tro det. Har ingen lust att fortsätta den här meningslösa diskussionen längre.

Avslutar med lite tips på några TV program jag tycker att du borde se:

Penn & Teller Bullshit

1x1 Talking To The Dead (John Edward är för övrigt historiens största skitstövel!)

1x10 ESP

3x11 Ghostbusters

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, du kan fortsätta tro det. Har ingen lust att fortsätta den här meningslösa diskussionen längre.

Avslutar med lite tips på några TV program jag tycker att du borde se:

Penn & Teller Bullshit

1x1 Talking To The Dead (John Edward är för övrigt historiens största skitstövel!)

1x10 ESP

3x11 Ghostbusters

WöÖörd. Det börjar bli lite små tråkigt. I allafall om man inte kommer någon vart.

Men du måste inse att andar existerar. Tack för förslagen, ska kolla upp tv programen.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har själv sagt att du tror att nån/någon har sagt sanning om att dom sett något spöke. Alltså så finns spöken & andar. Det låter inte så smart om alla på jorden ljuger. :lol:

Allt som sker finns det en naturlig förklarning på. Andar/spöken är påhittat av folk på 1300-1500 talet för man var rädd för allt då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja, men endast UFO:n.

Det känns väldigt konstigt om vi vore de enda i detta oändliga universum. Att sedan utomjordingarna skulle komma och hälsa på är en annan femma. Vad säger inte att det är korkat djurliv som lever fritt i stil med dinosaurier eller liknande? Såvitt jag vet kan iaf inte Pterodactyler bygga rymdskepp. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tror jag att spöken blev påhittade för att barn inte ska gå in i skogen och som en teori till vad som händer efter döden. Alla observationer har naturliga förklaringar och människorna i andarnas makt är bara väldigt duktiga på att ljuga och få reda på saker utan att ställa direkta frågor. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det märks att du också är det!  :P

Du tror inte jag vet mer om parapsykologi än dig? Du tror inte jag har läst mer än dig, sett mer bilder än dig, mer filmer än dig, mer fakta än dig, läst mer än dig, skrivit mer än dig? :lol:

Siana: Andarnas makt... Där säger dom massor av saker som kanske inte alls är sant.

Ska jag vara ärlig finns det inga grundliga bevis på det som visas där. Är det nåt man ska se, ska man titta på Reality TV. Tex, ''Little Miracles'' osv. Vill man lära sig nåt är det bara att läsa,se på tv,se på filmer och mata in fakta.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du tror inte jag vet mer om parapsykologi än dig? Du tror inte jag har läst mer än dig, sett mer bilder än dig, mer filmer än dig, mer fakta än dig, läst mer än dig, skrivit mer än dig? :lol:

Siana: Andarnas makt... Där säger dom massor av saker som kanske inte alls är sant.

Ska jag vara ärlig finns det inga grundliga bevis på det som visas där. Är det nåt man ska se, ska man titta på Reality TV. Tex, ''Little Miracles'' osv. Vill man lära sig nåt är det bara att läsa,se på tv,se på filmer och mata in fakta.

När det gäller Andarnas Makt så tror jag det mesta är fake. Fast på Reality TV visas det rätt mycket som jag tror på :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju inga bevis för att dom finns. Det borde finnas ett klargörande bevis att dom finns om dom nu gör det som du säger men varför finns det inte de då? Varför har de inte kommit på nyheterna "SPÖKEN FINNS" - Första sidan. ???

Och har du inte läst om Atomerna i skolan? Då vet du att atomer inte kan gåigenom varandra utan att krossas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor