Toki Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 För att du inte har några vettiga svar. Ditt namn säger allt. HAhahahaha! U got it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Förmodligen är det Henry VIII. Ser ingeet roligt eller skrämande i detta. Tycker det är underbart kul att du tror att det är Henry VIII när du samtidigt vet att han dog på 1500-talet! Och sluta säga att folk ignorerar fakta. Det finns absolut inga bevis för att spöken existerar. Wow, en lustig filur med konstiga kläder öppnar en dörr... SPÖKE!! AHHH... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 (redigerad) Tycker det är underbart kul att du tror att det är Henry VIII när du samtidigt vet att han dog på 1500-talet! Och sluta säga att folk ignorerar fakta. Det finns absolut inga bevis för att spöken existerar. Wow, en lustig filur med konstiga kläder öppnar en dörr... SPÖKE!! AHHH... Om inte det är Henry WIII, vem då skulle det vara? En vanlig människa öppnar inte en låst dör utan några nycklar. Arbetare och turister har klagat på att dom har sett denna figur, och dom har även hört ljud m.m. Kläderna är från 1500-talet. Såsom Henry WIII. Du säger att det inte finns några bevis? finns det några att dom inet existerar? det finns MER bevis på ATT dom existerar, än att dom INTE gör det. Och det är ju sant. Visa personer ignorerar FAKTA! - Det hände på natten. - Ingen av personalen jobbade. - Folk har klagat på att en brand dörr som skall vara låst öppnas. - En man i 1500-tals kläder ploppar upp i övervaknings kameran. - Mannen (förmodligen Henry XIII) öppnar den utan problem. - Efter frågade personalen ut alla som jobbade där om det var nåt slags ''skämt''. - Ingen visste något om detta. - Det var ingen som gick ut, eller in på övervakningskamerorna. Redigerad 16 september, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Om inte det är Henry WIII, vem då skulle det vara? Eftersom han är död kan det omöjligt vara han. Vem det är vet jag självfallet inte. Om man nu försökte sig på att föreställa Henry VIII gjorde man ett smärre misstag In fact, the video appears to be female and judging by what appears to be a small ruff on the outside of a long cloak, the "ghost" (or whatever) is in latter Elizabethan style of clothing rather than early Tudor. Men jag vet ju iof inte om dom försökte sig på att föreställa Henry eller inte. - Det hände på natten.1 P.M. = 13.00. - Ingen av personalen jobbade. Unknown to many, Hampton Court still has apartments that are used by people who's home is in the palace (referred to as "Grace and Favour" apartments... One must acquire one of these through "royal" connection) so there are people who live a modern life within the precincts of the palace.Arbetare och turister har klagat på att dom har sett denna figur, och dom har även hört ljud m.m. Kläderna är från 1500-talet. Såsom Henry WIII. Ser någon något konstigt så börjar ännu fler se något konstigt... bl.a. bl.a. vi vet alla hur det fungerar. Att folk tror att dom sett något liknande innan är nog anledningen till att "någon" bestämde sig för att skoja lite med dom. finns det några att dom inet existerar?Svårt att motbevisa något som folk tror att dom ser. det finns MER bevis på ATT dom existerar, än att dom INTE gör det. Nej, det finns däremot ett oändligt antal bluffmakare. Och nästan ännu fler som tror sig se något konstigt. Har hittils inte sett ett enda vetenskapligt bevis för att något övernaturligt existerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 (redigerad) Eftersom han är död kan det omöjligt vara han. Vem det är vet jag självfallet inte. Om man nu försökte sig på att föreställa Henry VIII gjorde man ett smärre misstag Men jag vet ju iof inte om dom försökte sig på att föreställa Henry eller inte. 1 P.M. = 13.00. Ser någon något konstigt så börjar ännu fler se något konstigt... bl.a. bl.a. vi vet alla hur det fungerar. Att folk tror att dom sett något liknande innan är nog anledningen till att "någon" bestämde sig för att skoja lite med dom. Svårt att motbevisa något som folk tror att dom ser. Nej, det finns däremot ett oändligt antal bluffmakare. Och nästan ännu fler som tror sig se något konstigt. Har hittils inte sett ett enda vetenskapligt bevis för att något övernaturligt existerar. ETFERSOM han är död, är chansen ännu störe att det är han. Det kan vara en kvinna eller en man. Slottet byggdes av Henry WIII s lordkansler. Och det var någon gång på 1500-talet. Är det en kvinna så kan går mina misstankar mot Catherine Howard, en av hans fruar. (han har haft flera). Catherine Howard avrättades 1542, hon halshögs. Tittar man på denna bild, bär hon/han en luva. Och andsiktet är vit? Vad kan vara förklaringen? Hon halshögs. Och då är det nog Catherine Howard. Kan även säga att Henry bode i den avdelningen där det spökade. Alltså bör hans fru och ochså bot eller varit där ibland. Och det är nästan omöjligt att någon I personalen har skojat till det. I alla övervaknings kameror på Hamton Court (och det är många) så var det ingen som gick varken in, eller ut från slottet. Du säger att det finns många bluffmakare. Chansen att ALLA som hr ''påståt'' sig sett ett spöke, eller ett ''tefat' tror jag knappast att alla av dom ljuger. Här nedan har du Catherine Howards, med en luva på sig, och hon halshögs. (Läs detta) http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,408177,00.html Redigerad 17 september, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 (redigerad) Här har vi det så kallade ''spöket'', som förmodligen är Catherine Howards. Varför? Tittar ni på bilden ovan, ser man att hon har en luva (även om många hade det då) så har hon en I allfall. Hon halshögs. På detta foto ser man bara ''svart'' I andsiktet. Kanska enkelt. 1: Lägg märke att hon har en luva på sig. 2: Lägg märke till att hennes andsikte är vit. Redigerad 17 september, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 ETFERSOM han är död, är chansen ännu störe att det är han. Logiskt värre. Slottet byggdes av Henry WIII s lordkansler.Vad jag har läst byggdes Hampton Court av någon katolsk herre. När Henry sedan startade krig mot katolska kyrkan gavs slottet till Henry av denna katolska herre för att han skulle slippa att bli halshuggen. Han blev inte halshuggen, men däremot sattes han i fängelse för att han vägrade konvertera. I alla övervaknings kameror på Hamton Court (och det är många) så var det ingen som gick varken in, eller ut från slottet. Enligt vems uppgifter? Chansen att ALLA som hr ''påståt'' sig sett ett spöke, eller ett ''tefat' tror jag knappast att alla av dom ljuger.Många ljuger, andra tror faktiskt att dom ser något "övernaturligt". (Läs detta) http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,408177,00.html Vad är det med det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 (redigerad) Logiskt värre. Vad jag har läst byggdes Hampton Court av någon katolsk herre. När Henry sedan startade krig mot katolska kyrkan gavs slottet till Henry av denna katolska herre för att han skulle slippa att bli halshuggen. Han blev inte halshuggen, men däremot sattes han i fängelse för att han vägrade konvertera. Enligt vems uppgifter? Många ljuger, andra tror faktiskt att dom ser något "övernaturligt". Vad är det med det? Japp mycket logiskt. Skulle han vara levande eller? Och vad jag har läst så byggdes slottet av Henry. Har även läst att ingen gick varken ut, eller in från slottet då det hände. Detta blev ganska stort, så jag skulle tänka mig att dom som jobbar där tittade I genom banden I alla videokameror. ''hälften ljuger, hälften ser syner?'' Nej, tror jag inte. Om vi säger så här, av alla I hela våran stora jord som har sett någon ande, tror du inte nån av dom talar sanning? Aftonbladet: ''Detta kan vara ett av de mest betydande parapsykologiska fotografierna någonsin. Jag tror att det mycket väl kan vara Henrik VIII:s spöke. Eller också någon av hans fruar som dog i palatset, Anne Boleyn, Catherine Howard eller Jane Seymor. De har spökat där förr.'' Catherine Howard är det tror jag mer på, än på Henry. Redigerad 17 september, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Och vad jag har läst så byggdes slottet av Henry. King Henry VIII – he of great appetite for both food and wives! took ownership of this magnificent Tudor Palace after Thomas Wolsey offered it to the King as a gift – fearing perhaps that its grandeur outstripped that of the King's own palaces at St. James's and Whitehall, and being the political creep that he was, also wanted to keep his head! Har även läst att ingen gick varken ut, eller in från slottet då det hände. Detta blev ganska stort, så jag skulle tänka mig att dom som jobbar där tittade I genom banden I alla videokameror. Men inga andra filmer från övervakningskamerorna har släppts till allmänheten, right? ''hälften ljuger, hälften ser syner?'' Nej, tror jag inte. Om vi säger så här, av alla I hela våran stora jord som har sett någon ande, tror du inte nån av dom talar sanning?Några av dom talar sanning, den delen som tror att dom ser något övernaturligt ljuger inte. Aftonbladet: ''Detta kan vara ett av de mest betydande parapsykologiska fotografierna någonsin. Jag tror att det mycket väl kan vara Henrik VIII:s spöke. Eller också någon av hans fruar som dog i palatset, Anne Boleyn, Catherine Howard eller Jane Seymor. De har spökat där förr.'' Wow, Terry O'Sullivan på intitutet för parapsykologiska studier ( ) gör ett uttalande. Okej, jag ändrar mig naturligtvis är det ett spöke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 (redigerad) Men inga andra filmer från övervakningskamerorna har släppts till allmänheten, right? Några av dom talar sanning, den delen som tror att dom ser något övernaturligt ljuger inte. Wow, Terry O'Sullivan på intitutet för parapsykologiska studier ( ) gör ett uttalande. Okej, jag ändrar mig naturligtvis är det ett spöke. Nej, inte vad jag vet. Det är mycket stor chans att det finns, men inget jag vet något om. Terry O'Sullivan är ganska så begåvad om andar. Vi kan säga, 100 gånger ''mer-vetande'' om detta än dig. Kan även säga att dom på Hampton Court inte släpper lös alla filmer som dom har på videokamerorna. Det skulle bli så in I helvittes mycket, och långt, och extremt onödigt. Skulle alla britter släppa filmer om andar och allt annat övernaturligt, skulle det bli en VIS oro I Storbrittanien. Ja, jag tar Storbrittanien som exempel, eftersom det mästa inträffar där. Och efter som du säger att några av alla som har sett någon ande eller liknande, talar sanning om detta, säger det att andar existerar - alltså är det ingen omöjlighet att detta är anden av Catherine Howard. Och det låter mycket orimligt att alla I hela moder jord ljuger. Redigerad 17 september, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Terry O'Sullivan är ganska så begåvad om andar. Vi kan säga, 100 gånger ''mer-vetande'' om detta än dig. Han är begåvad om andar? Har svårt att ta folk som arbetar med falsk vetenskap riktigt på allvar, men det kanske bara är jag. James Randi for teh win! Kan även säga att dom på Hampton Court inte släpper lös alla filmer som dom har på videokamerorna. Det skulle bli så in I helvittes mycket, och långt, och extremt onödigt.Med betoning på dom tre sistnämnda orden. Det finns med andra ord inga som helst bevis för annat än att en maskerad filur öppnar en dörr. Wow, får nog ta mig i kragen och börja tro på spöken, det där var väldigt övertygande. Och efter som du säger att några av alla som har sett någon ande eller liknande, talar sanning om detta, säger det att andar existerar Vad jag sa var att dom som tror att dom sett något talar sanning. Eftersom dom verkligen tror att dom sett ett spöke, ljuger dom ju inte när dom säger att dom sett ett spöke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Ni får tänka lite logiskt nu killar! Ni som har lyssnat på NO timmarna vet att ALLTING som finns är uppbyggt av atomer (små byggstenar som världen består av) om spöken finns då består dom också av atomer. Och då kan dom omöjligt gå igenom väggar för atomer kan inte gå igenom varandra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 (redigerad) Hur vet du att det är en ''maskerad filur''? Det kan likagärna vara en ande. Om en människa på hela jorden talar sanning om att andar existerar, så finns dom. Eftersom det är sanning. Och O'Sullivan jobbar inte med falsk vetenskap, han jobbar med sann vetenskap. Jag säger det igen, du ignorerar fakta. Du vill inte erkänna att du HAR FEL! Ceone: Är det så enkelt... HAHAHA! Du kan inte bevisa att världen är verklig. För det är den inte. Och du snackar I nattmössan. Vad har du läst? Labans Spökhistorier? Redigerad 17 september, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Hur kommer sig det då att andar kan gå igenom vägar? Världen är inte alltid verklig. För dom inte finns Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 17 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Han är begåvad om andar? Har svårt att ta folk som arbetar med falsk vetenskap riktigt på allvar, men det kanske bara är jag. James Randi for teh win! Med betoning på dom tre sistnämnda orden. Det finns med andra ord inga som helst bevis för annat än att en maskerad filur öppnar en dörr. Wow, får nog ta mig i kragen och börja tro på spöken, det där var väldigt övertygande. Vad jag sa var att dom som tror att dom sett något talar sanning. Eftersom dom verkligen tror att dom sett ett spöke, ljuger dom ju inte när dom säger att dom sett ett spöke. Han jobbar inte heller med falsk vetenskap. Det är du som har en falsk hjärna. Vad är bevisen att det är en maskerad idiot som öppnar dörren? 1 människa I hela jorden har garanterat sett en ande. Alltså så finns dom. Och då är det ingen omöjlighet att det är en ande. Bara att inse! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 (redigerad) Han jobbar inte heller med falsk vetenskap. Parapsykologi är en falsk vetenskap. Eller pseudovetenskap som en del skulle kalla det. Den riktiga vetenskapsvärlden betraktar hursomhelst parapsykolgi som falsk. Scientists treat all claims with scientific skepticism. After examining psi claims for over a century, there has been significant difficulty in merging the results of parapsychology studies with other fields of science. As a result, many in the scientific community feel that parapsychology is not a real science, that psi phenomena do not exist, and that parapsychology is a pseudoscience. Many scientists and sceptical observers of the field believe that some parapsychologists knowingly commit fraud; that some are incompetent; and that some are naïve and therefore easily deceived by fraudulent participants; or perhaps some combination of the above. Det är du som har en falsk hjärna.Ouch. 1 människa I hela jorden har garanterat sett en ande. Alltså så finns dom. Huh? You make no sense. Jag säger det igen, du ignorerar fakta. Du vill inte erkänna att du HAR FEL! Vad är det för fakta jag ignorerar? Hittils har jag bara sett suddiga bilder, och knäppa förklaringar. Edit: Fan jag blir förbannad när universitet sätter upp parapsykologiavdelningar. Hur fan kan man lägga pengar på sånt, finns det verkligen inget viktigare? Hmm...cancer, AIDS dumdum... Redigerad 17 september, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 1 människa I hela jorden har garanterat sett en ande. Alltså så finns dom. Det där får det å låta som om du gissar. Alltså har du ingen fast information. Personalen bluffar? Om det är flera inom personal som är med på det? Te.x den som tar hand om banden? Det är lätt att förfalska övervakningsband nu för tiden. Tänk på det. Och nog tror jag de flesta blir vita i ansiktet när dom dör. Ang atomsnacket, så har Ceone en poäng där. Kläderna, dom skulle väl inte kunna fara igenom väggen? Eftersom att dom är miljarder atomer. Om det nu skulle kunna vara den där frun ni talar om, så måste hon väl ha dött med dom där kläderna på? Eftersom att folk menar på att ett spöke/vålnad/ande inte kan byta kläder. Så därför verkar det vara lite udda kläder å bli halshuggen med. Jag står helt på Funnylins sida. Och vad är det för ide å börja med personliga påhopp nu Cyprez? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 18 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 (redigerad) Parapsykologi är en falsk vetenskap. Eller pseudovetenskap som en del skulle kalla det. Den riktiga vetenskapsvärlden betraktar hursomhelst parapsykolgi som falsk. Ouch. Huh? You make no sense. Vad är det för fakta jag ignorerar? Hittils har jag bara sett suddiga bilder, och knäppa förklaringar. Edit: Fan jag blir förbannad när universitet sätter upp parapsykologiavdelningar. Hur fan kan man lägga pengar på sånt, finns det verkligen inget viktigare? Hmm...cancer, AIDS dumdum... En man/kvinna utan tänkade har skrivit det där. Du ska inte lyssna och ta efter allt. Parapsykologi är en jädrans viktig grej, det är parapsykologerna som får oss att fatta något av allt som händer. Parapsykologi är ett område inom psykologin, som behandlar hypotetiska psykologiska fenomen som inte låter sig förklaras i termer av kända naturlagar. Och, detta är inte falsk forskning. William.G '' Vi vet att om det mänskliga medvetandet fortsätter efter döden, så existerar detta medvetande också före döden. Man kan då ställa frågan: kan vi, medan vi lever i den jordiska kroppen, ha upplevelser av att vara skilda från kroppen, att kunna gå utanför den? Ja, man kan skilja mellan två slags erfarenheter av att befinna sig utanför kroppen. Den ena är s k utanförkroppslig upplevelse, "astral projektion", och den andra är upplevelse av medvetandets vidgning, t ex under meditation eller vid bruk av droger, då jaget inte finns på ett ställe utan liksom är utspritt över omgivningen. Men i båda dessa fall tycks medvetandet vara något utanför eller "större" än det kroppsliga medvetandet. Studium av dessa medvetandetillstånd kan ha en avgörande betydelse för vår uppfattning av vad som kanske fortlever efter döden. '' Ännu en klok man.. Det här med ''En människa I hela jorden har garanterat sett en ande'' Bevisar äll något? Ja, att det finns andar. Finns det andar är det verkligen ingen omöjlighet att det var en ande på Hampton Court. Och ja, jag får för mig att du ignorerar fakta som jag ger ut. Det kanske är du som ser suddigt? eller garanterat ser allt från ett annat perspektiv än vad jag gör? Och jag har inte get ut några knäppa förklaring, vad jag vet. Angående atomsnacket: Tyvärr kan jag inte svara på varför. Inte just nu I allafall, men jag söker ett svar. Och den som söker han finner. ''Fan jag blir förbannad när universitet sätter upp parapsykologiavdelningar. Hur fan kan man lägga pengar på sånt, finns det verkligen inget viktigare? Hmm...cancer, AIDS dumdum...'' Det värkar finnas folk som tycker det är intressant? Mjo, ett litet + till dig där. Det finns viktigare saker såsom canser osv. Men jag tycker I allfall att det är bra att dom läger ut lite pengar på detta, dock har det ju en nackdel/nackdelar. Men parapsykologi är en viktig grej, som sagt var. Och det värkar ju vara mycket viktigt. Eftersom det finns parapsykologiska avdelningar på universiteten. Wu Zi Mu: Nej, jag gissar inte. Av alla som har tro sig sett en ande på hela jorden, måste nån/någon ha gjort det. Låter lite ologiskt om alla ljuger eller ser I syne? Ja, personalen kan bluffa. 50% - 50% eftersom det finns andar så kan detta vara sanning, och det finns mycket som tyder på det. Varför skulle personalen vara med på att förfalska? Mja, Britterna ljuger mycket eller? Och Ceone fick ett +. Men jag kommer söka svar tills jag hittar. Den enda teorin om detta just nu, är att världen inte är värklig. Jag har själv upplevt 2 konstiga saker I mitt liv, och min storasyster har upplevt 1 sak. När man blev halshuggen på 1500-talet var det lite udda. inte som nu precis, (om det nu skulle finnas halshugning) Själv är jag 80% att det är Catherine Howard. Fråga inte varför. Läs igenom tråden ni som inte har gjort det. Att ett spöke eller vålnad inte kan byta kläder är inget jag kan svara på just nu. Halshugning kom som en smäll på 1500-talet. Inget tjafs, ingenting. Dom var väll nog primitiva att inte byta kläder på hon? Redigerad 18 september, 2005 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 18 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Hahahahahaha! Funnylin sabbar för Cyprez varje gång han tror att han har fått tillräckligt mycket information för att knäcka funny! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Utomjordingar = Ja, Dom har ju hittat nån bakterie på månen eller vad det var.. Andar = Nej... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts