Jump to content

Värsta diktatorn

The Dude
 Share

Vem anser ni vara den värsta?  

101 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tog bara med de mest kända diktatorerna genom tiderna, finns ett antal fler dock.

Jag läste just ut boken Animal Farm av George Orwell som handlar om ryska revolutionen och hur Stalin kom till makten, fast skrivet på ett lite annorlunda sätt. Han ligger högt upp på listan bland de västa.

Många kommer nog rösta Hiler men faktum är att Mao Zedong mördade nästan dubbelt så många som Hitler gjorde under sin tid.

Vem tycker ni? Rösta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Adolf hitlers hanlingar är ju mer uppmärksammade än Stalins. stalin dödade nästan liksom många som hitler bara att man läser inte om det i skolan osv så det är inte lika många som vet vad han gjorde mot dom ryska bönderna. hitler däremot vet ju alla vem han var och vad han har gjort..

Vote : Adolf Hitler :rolleyes: i brist på info om stalin

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man mäter väl ändå inte ondheten i hur många diktatorn dödade?

Röstade på Hitler. Orsak? Det var tills största del han som startade ett krig som kostade 56- miljoner människor livet (faktum är att den siffran fortfarande stiger).

Ja, och på ett sätt och vis dödade han alla dom, och det gör han fortfarande. Från graven. Vilken människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slobodan Milosevic var väl ingen diktator?

Well, han hade kontroll över alla Jugoslaviska medier och bestämde över domstolen. De som sa emot fick gesmisken. Det slutade med att han blev arresterad och förd till domstolen i Haag, åtalad för brott mot mänskligheten. Stalin kallade sig inte heller diktatorn, Sovjet var en republik och Stalin folkvald :rolleyes: . För dom hade faktiskt val, med bara ett alternativ dock.

Jag röstade på Kim Jong Il (Nordkorea) Vet inte om jag blivit lurad av USA men jag tycker hela stället är jäkligt skrämmande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du syftar på nynazismen? folk som springer runt och skriker Sieeg Heil och fattar inte varför..dom har ingen aning om vad dom håller på med bara att dom inte gillar invandrare..patetiskt :rolleyes:

Nej men om de aldrig hört om Hitler och att han sa "Sieg Heil" när han träffade högt uppsatta människor så skulle dom aldrig heller ha sagt det. Inte för att det dödar nån. Öh...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor