Flanders Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Tycker du fängelsefilmer är bra? Och vilka/vilken är den bästa du sett?? Själv älskar ja dom och dom bästa jag sett är Blood in Blood out och American History X om den räknas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 American History X är bra, ganska sorgligt i slutet :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Jag såg Redempion på Canal+ och den va good Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Blood in Blood out Tjohej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Räknas The Hurricane som fängelse film? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 American History X är bra Gillar Natural Born Killers om den räknas. Sista timman utspelar sig på ett fängelse men inte så seriöst dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Oz. Är en serie men ändå så bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 American History X, riktigt bra film imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Asså... skabb.. alla tycker American History X e bra.... jag tycker själv The Rock som är producerad av Jerry Bruckheimer (THE BEST IN THE WORLD!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 The Hurricane Sen finns det någon skitbra med Tim Robbins.. kommer inte ihåg vad den heter.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 The rock är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Flykten från Alcatraz är inte att förglömma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Sen finns det någon skitbra med Tim Robbins.. kommer inte ihåg vad den heter.. The Shawshank Redemption/Nyckeln Till Frihet. Fuckin' A. Se den. Nu. Eller snart. Men helst nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 The Hurricane Sen finns det någon skitbra med Tim Robbins.. kommer inte ihåg vad den heter.. Jepp, the hurricane är en av dom bästa filmer jag har sett Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 (redigerad) Älskar allt som har med fängelser att göra. Bra fängelsefilmer: Shawshank Redemption (tidernas bästa?) Flykten från Alcatraz The Rock Undisputed Lock Up Edit: The Hurricane får inte heller förglömmas. Redigerad 15 september, 2005 av Arvid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Säger green mile för att jag inte har sett någon mer jag kan komma på nu iaf :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Att ingen har nämnt höjdarrullen Midnight Express från 1978! Detta är den sanna historien om Billy Hayes. En naiv, ung amerikan som försökte smuggla ut några gram hasch ur Turkiet, och blev dömd till 30 års fängelse. Men det är inte vilket fängelse som helst han hamnar i. Tortyr och misshandel övertygar honom att det enda sättet att överleva detta är att fly... Följ med på en resa till helvetet, där man degraderas till ett djur och ingen vet om man kommer att överleva till nästa dag. Filmen fick två välförtjänta Oscar. I huvudrollen ser vi BRAD DAVIS. Väldigt längesen jag såg den, men den är riktigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 15 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Säger green mile för att jag inte har sett någon mer jag kan komma på nu iaf OMG den glömde ja Också jäkligt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Dirty Harry 3: The Enforcer Nice slutscen på Alcatraz. Clintar lyfter RPG'n och ur munnen hör man "Din bögjävel" och så spränger han den onde skurken i luften. Wehoo.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 The Shawshank Redemption/Nyckeln Till Frihet. Fuckin' A. Se den. Nu. Eller snart. Men helst nu. Ser denna tråden, går in i den och börjar fundera på vad den där skitbra fängelsefilmen med Morgan Freeman i jag hade sett hette. Gissa vem det var som nämnde den först? Gissa om jag blev förvånad när det var du? Är Jackie Arklöv trevlig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts