darkjak Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Men det finns A-traktorer och så finns det a-traktorer. En a-traktor som man kan tro är en bil är denna, och den är inte direkt "förstörd" som ni utrycker det. (Min Grannes) Öh... Enligt lag måste dom väl kapas en rätt bra bit? I alla fall slits motorn snabbare med hastighetsbegränsare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Brillan_14 Skrivet 15 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Jasså gör dom :S det låter inte bra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Därför åker du moppe tills du har körkort. ps: volvo 340 e jävligt kul. körde min syrras killes förut.. sidepipes utan ljuddämp..2 ton raggar tejp. takräcke med traktordäck på.. mmm. blickfångare (:!!! (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Öh... Enligt lag måste dom väl kapas en rätt bra bit? I alla fall slits motorn snabbare med hastighetsbegränsare! ..Om inte dom var byggda innan lagen gick igenom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Men det finns A-traktorer och så finns det a-traktorer. En a-traktor som man kan tro är en bil är denna, och den är inte direkt "förstörd" som ni utrycker det. (Min Grannes) Är det en traktor är det klart som in i helvete att den är förstörd. sen hur fin den må vara på utsidan har ej med saken att göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Är det en traktor är det klart som in i helvete att den är förstörd. sen hur fin den må vara på utsidan har ej med saken att göra Okej, kan iof hålla med om att det är aningen störande med a traktorer som segar runt i 30 på stora motorvägar. men det är inte fel på atraktorer i allmänhet.(beroende på hur som ser ut) .kanske ingen dröm med en rostig 740 med kapade fjädrar och en "donk hembrännt därbak" (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Jag tycker det är fel och förstöra bilar genom att bygga a-traktor av dom. Jag hade lätt kunnat ha en rollad 740 med tre varv kapade fjädrar (as coolt (:!!! ). Det går alltid återställa ifall man skulle vilja det. Men att bygga traktor av en bil är ju att förstöra den för all frammtid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Jag tycker det är fel och förstöra bilar genom att bygga a-traktor av dom. Jag hade lätt kunnat ha en rollad 740 med tre varv kapade fjädrar (as coolt (:!!! ). Det går alltid återställa ifall man skulle vilja det. Men att bygga traktor av en bil är ju att förstöra den för all frammtid Det har du iof rätt i (:!!! Hahaha du borde flytta till typ Kil eler Sunne i Värmland. det finns gott om sånna här =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Här nere i Kalmar finns det typ 3-4 stycken som man stöter på ibland (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Okej, kan iof hålla med om att det är aningen störande med a traktorer som segar runt i 30 på stora motorvägar. men det är inte fel på atraktorer i allmänhet.(beroende på hur som ser ut) .kanske ingen dröm med en rostig 740 med kapade fjädrar och en "donk hembrännt därbak" (:!!! För det första får man inte köra traktor på motorväg För det andra så är det väldigt få epor som kör i bara 30 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 För det första får man inte köra traktor på motorväg För det andra så är det väldigt få epor som kör i bara 30 Om dom kör över 30 bryter dom mot lagen, så de e inget bra argument! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Brillan_14 Skrivet 16 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Asså allt ni håller på att snacka om handlar inte om vad jag frågade.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 För det första får man inte köra traktor på motorväg För det andra så är det väldigt få epor som kör i bara 30 .. För det tredje hade du nått mer att anmärka på? har su aldrig sett en a-raktor på en motorväg eller? Nej dom flesta går inte i 30,har jag sagt nått annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Brillan_14 Skrivet 16 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Nä men att jag starta den här tråden för att få hjälp med frågor.. inte om att dom inte får köra på motorvägen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Brillan_14 Skrivet 18 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Men kan man bygga en a-traktor av en framhjulsdriven bil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 18 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Men kan man bygga en a-traktor av en framhjulsdriven bil??? Tror det... E dock inte helt säker. Kan nästan inget om epor ellar a:or Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 18 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Men kan man bygga en a-traktor av en framhjulsdriven bil??? Jo det kan du, men reglerna är väldigt suddiga då för att då vilar mer än 50% av bilens vikt på drivande axel osv osv men går gåre ju.. tror inte det skulle bli allt för fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 18 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2005 Förstör inte ännu en bil. Men om du envisas. 1. Vi säger att du ska bygga en a-traktor av en 744. Du måste kapa taket bakom b-stolparna. Men gör du det utan att förstärka så sjunker bilen ihop, å du kommer inte kunna använda dörrarna längre. Så du måste förstärka på något sätt. ett kryss mellan hjulhusen bak och 2 balkar mellan a-stolpen och hjulhusen bak kanske är ett sätt? 2. Kapa lös c-stolparna från taket du nyss kapade loss. Svetsa fast dom bakom b-stolparna. Eller använd en kombilucka och svetsa fast. 3. Wow, du har klarat dig såhär långt. Svetsa ihop en ram till flaket och fixa så att allt regnvatten har nånstans att ta vägen. 4. Växellådan. Du måste göra så att endast R, 1, 2 går att få i. Antingen genom att plocka lös dreven eller svetsa ihop dessa. Intyg på att allt är rätt gjort krävs vid besiktning. Eventuellt måste du montera en låda till på bilen. Och då måste du ha en specialgjord kardan, extra balk osv osv. 5. karosseri. Rost i stommen osv måste du ju laga. Sen är det ju bromsar och allt standard som måste funka. Mer info finns på bilprovningen.se Vet du inte vad du gör, gör det inte. Såhär kan man kapa. men du behöver ju inte slå sönder karossen som jag gjorde. http://www.swecars.com/phpBB2/files/bild_002.jpg http://www.swecars.com/phpBB2/files/bild_050.jpg Dåligt exempel, men du ser hur du ska kapa iaf. MEN KÖP EN FÄRDIG! DU SPARAR PÅ DET. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts