skez Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) Ville bara uttrycka mina åsikter någonstans och kanske finns det någon som lyssnar. "Babylon (Det som det moderna samhället är uppbyggt av, pengar och girighet)" Pengar föder girighet, och som alla vet så är nästan alla ute efter pengar, att "ha" saker bara för att det ska ha. Köp en gammal rostig fungerande Volvo istället för att lassa upp med en halv miljon på en bil. Dom pengarna kunde gått till annat. Jag menar inte att skänka till välgörenhet och sånt som man inte vet var pengarna hamnar, förmodligen hos staten eller nåt annat kapitalistiskt svin. Det kan ju vara kul att unna sig lite lyx, det säger inte att jag inte tycker så ni vet. Om man börjar leva miserabelt bara för att hjälpa andra som har det svårt så blir man till sist själv en som har det svårt. Sen kommer vi till religion. Jag fattar inte att folk INTE fattar att allt kyrka är ute efter är makt. Kolla på avlatsbreven bara (i.o.f.s några hundra år sen). Varför tror ni dom hittar på någon allsmäktig som kan hjälpa folket genom prästerna, påven m.m.? Bara för att få makt, ännu mer Babylon. Är less på detta samhället Ha d bra o ta det lugnt... Redigerad 12 september, 2005 av skez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Det du säger om religion kommer antagligen från dålig erfarenhet, och jag håller med dig att den svenska kyrkan är "lite onormal". Du kan däremot inte påstå att alla kyrkor är likadana, då du inte har varit i alla kyrkor. Baptister är nämligen inte såna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Baptisterna är komiker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Ville bara uttrycka mina åsikter någonstans och kanske finns det någon som lyssnar. "Babylon (Det som det moderna samhället är uppbyggt av, pengar och girighet)" Pengar föder girighet, och som alla vet så är nästan alla ute efter pengar, att "ha" saker bara för att det ska ha. Köp en gammal rostig fungerande Volvo istället för att lassa upp med en halv miljon på en bil. Dom pengarna kunde gått till annat. Jag menar inte att skänka till välgörenhet och sånt som man inte vet var pengarna hamnar, förmodligen hos staten eller nåt annat kapitalistiskt svin. Det kan ju vara kul att unna sig lite lyx, det säger inte att jag inte tycker så ni vet. Om man börjar leva miserabelt bara för att hjälpa andra som har det svårt så blir man till sist själv en som har det svårt. Sen kommer vi till religion. Jag fattar inte att folk INTE fattar att allt kyrka är ute efter är makt. Kolla på avlatsbreven bara (i.o.f.s några hundra år sen). Varför tror ni dom hittar på någon allsmäktig som kan hjälpa folket genom prästerna, påven m.m.? Bara för att få makt, ännu mer Babylon. Är less på detta samhället Ha d bra o ta det lugnt... Om vi inte borde unna oss lyx, men det ändå är OK att unna sig lyx... vad är då ditt budskap? Jag anser att dom som sliter hårdast bör få mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Pengar föder girighet, och som alla vet så är nästan alla ute efter pengar, att "ha" saker bara för att det ska ha. Köp en gammal rostig fungerande Volvo istället för att lassa upp med en halv miljon på en bil. Dom pengarna kunde gått till annat. Gwaha! Vi har vääldigt olika syn på saker.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Har du sett Dark Angel? I första sesongen finns en karaktär vid namn "Herbal", som är rastefarian, och som därmed tror att Babylon är himmelriket... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Baptisterna är komiker! Förhållandet mellan honom och baptister är ungefär samma som mellan terrorister och muslimer: han kallar sig baptist och ger därmed baptisterna dåligt rykte. Om du inte fattar vinken: Han är inte baptist! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Förhållandet mellan honom och baptister är ungefär samma som mellan terrorister och muslimer: han kallar sig baptist och ger därmed baptisterna dåligt rykte. Om du inte fattar vinken: Han är inte baptist! Att han inte kan representera baptisterna är ganska självklart. Men visst tusan är han ändå baptist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Att han inte kan representera baptisterna är ganska självklart. Men visst tusan är han ändå baptist. En extrembaptist i så fall. Inget är bra när man överdriver det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts