xPisc Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 (redigerad) Beror på vilken våg, förstavågsska : Judge Dread (älska hans Big Six och Big Seven), Jimmy Cliff, Madness mfl. (desmond dekker - shanty town ) andravågsska: våra egna stoltheter från göteborg: USCB Allstars (www.uscb-allstars.com), från skåne Liberator, och från (?) Eskalator och även Kultiration (men dom spelar nästan rootsreggae)... tredjevågsska: Reel Big Fish, Aquabats, mfl. Metalskaband: mighty Mighty bosstones <-- ett måste! och nej, det är inte SKAte musik jag menade, utan ska. och den beskrivningen från susning.nu låter precis som det musiikarbetet jag gjorde förra året Kultiration är mer rootsreggae, fast de kallar det för organsik folkreggae Redigerad 14 september, 2005 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 Ingen som lyssnar förutom jag?! Hört talas om ska, kollade nyss upp de på susning.nu och ett av banden listade var Toots & The Maytals, som man lyssnat på, så svaret är väl isf ja lyssnar nu på The Specials efter okkas tips, kommer nog bli mer av de här när man även diggar reggae Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 Hört talas om ska, kollade nyss upp de på susning.nu och ett av banden listade var Toots & The Maytals, som man lyssnat på, så svaret är väl isf ja lyssnar nu på The Specials efter okkas tips, kommer nog bli mer av de här när man även diggar reggae ...kolla även upp Madness, fina grejor : ) Hela Absolute-skvian är fin! Baggy Trousers är barndom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 ...kolla även upp Madness, fina grejor : ) Hela Absolute-skvian är fin! Baggy Trousers är barndom! Gärna de, tar emot de flesta tips nu när man har tomt på skafronten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Tidiga Lee "Scratch" Perry låtar är nog det bästa som finns Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Tidiga Lee "Scratch" Perry låtar är nog det bästa som finns Ja! Hans gamla låtar får man ju inte glömma (:!!! Roots Train, underbar låt (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Har någon hört The Skatalites? Bättre än The Specials enligt mig.. men The Specials är också väldigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 16 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Guns of navarone, baby Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts