darkjak Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Kan bero på att det är jävligt svårt att hitta specifika servrar i game- browsern. Jag använder ASE för att hitta SH- servrar. Och jo - innan BF2 kom var det nästan alltid några som spelade online. En vanlig kväll var det igenomsnitt 20 st som spelade. Men nu, som sagt, har BF2 slukat nästan alla SH- spelare och servrar. Förr fanns det ca 5-7 servrar, nu finns det bara 2 kvar. Och jag förstår varför tSH valt bort flyg. För det första är kartorna alldeles för små. Och om man flyger över en bana och spanar efter fi så är dom redan 500 m bakom en när man väl upptäckt dom. Och avsaknaden av målsökande missiler/bomber gör att dom förlorar sin effektivitet som vapen. Och tSH har testat det här med flyg internt, men har alltid kommit fram till att flyg i SH bara skulle bli en massa goja. Det må vara kul och funktionellt i teorin, men i praktiken är det ofunktionellt. Och jag hoppas på att tSH byter till BF2- motorn! Det skulle vara mumma det... Målsökare finns numer till BF! Man har det i nån version av DC. Dessutom så borde det gå med hjälp av analog throttle, alltså att man som i en flygsimulator kan välja hur hårt man ska gasa (0-100 procent i tioprocentsintervaller). Jag anser att dom borde släppa en eller två banor med Gripen (kanske day 2 eller 3 version av nån gammal bana), och kanske några med SK60(som trots allt har raketramper och möjlighet för automatkanonmontering)... Alla som vill spela SH över nätet nån gång skriver det på min SH-tråd! Och var kan man ladda ner det där programmet du talade om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Målsökare finns numer till BF! Man har det i nån version av DC. Dessutom så borde det gå med hjälp av analog throttle, alltså att man som i en flygsimulator kan välja hur hårt man ska gasa (0-100 procent i tioprocentsintervaller). Jag anser att dom borde släppa en eller två banor med Gripen (kanske day 2 eller 3 version av nån gammal bana), och kanske några med SK60(som trots allt har raketramper och möjlighet för automatkanonmontering)... Alla som vill spela SH över nätet nån gång skriver det på min SH-tråd! Och var kan man ladda ner det där programmet du talade om? Men problemet med flygen är att allt annat är i verkligstorlek o massa sånt tjafs så då skulle fygen åka förbi banan på typ 5 sec eller nått sånt var det. annars hade dom nog lungt tagit med en . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Och var kan man ladda ner det där programmet du talade om? Sök efter "All Seeing Eye", that should do the trick... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Men problemet med flygen är att allt annat är i verkligstorlek o massa sånt tjafs så då skulle fygen åka förbi banan på typ 5 sec eller nått sånt var det. annars hade dom nog lungt tagit med en . Som jag beräknade innan... Om man håller sig till Marschhastighet går det på 15 sek. Sen om man går ner till attackhastighet kan det vara uppemot 30 sekunder... icke räknat med de accelerationstidförluster som uppstår varje gång man svänger... Analog hastighet och målsökande missiler borde göra det fullt möjligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2005 Du pratar förmodligen om TOW'sen som finna i dom olika moddarna. Det skulle inte gå att styra både en missil och ett flygplan på samma gång. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Det stod i nån DC-version att det finns "Heat seeking rockets". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts