Jump to content

Smidig funktion

The Dude
 Share

Recommended Posts

Vet inte om det är allmänt känt men kan tipsa om en rätt smidig funktion när man surfar.

Om man skriver ett enstaka ord eller namn i adressfältet används automatiskt Googles funktion "Jag har tur" och hemsidan man letar efter kommer upp direkt.

Detta gäller ju bara större sidor men kan vara riktigt användbart. Vet inte om det bara är så i FireFox eller samma med andra webläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Jag har tur"-funktionen är inget jag gärna använder, det är ju rena ryska rouletten fast med hemsidor. Har man riktig otur kan man ju hamna på nån jobbig reklam- eller virussida.  :P

Joo det är sant... tänk så söker man på Hot weather och så helt plötsligt så kommer man till nån porr sida med massa Barn bilder ;) ... Jäkla tur man har när datorn krashar efter 5 sekunder ;)

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joo det är sant... tänk så söker man på Hot weather och så helt plötsligt så kommer man till nån porr sida med massa Barn bilder ;) ... Jäkla tur man har när datorn krashar efter 5 sekunder ;)

Som jag sa slumpar den olika varje gång. Men den slumpare efter namnet så du borde fått framm denna som jag fick när jag testade:

Periods of extremely hot weather--heat waves--can cause serious health problems for everyone. In fact, among weather-related events, heat waves are a leading cause of death. Illinois experienced this firsthand in July 1995, when extreme heat contributed to the deaths of more than 700 people in the Chicago area. The following are commonly asked questions about heat-related conditions and how to safely cope with them.

En sida om varmt väder...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Jag har tur"-funktionen är inget jag gärna använder, det är ju rena ryska rouletten fast med hemsidor. Har man riktig otur kan man ju hamna på nån jobbig reklam- eller virussida. ;)

Om man leter efter fakta och så är det klart man ska googla på riktigt men om det är sidor som man självklart kommer rätt är det smidigt. Typ webhallen, ginza, metallica.com, som exempel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor