The Dude Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Vet inte om det är allmänt känt men kan tipsa om en rätt smidig funktion när man surfar. Om man skriver ett enstaka ord eller namn i adressfältet används automatiskt Googles funktion "Jag har tur" och hemsidan man letar efter kommer upp direkt. Detta gäller ju bara större sidor men kan vara riktigt användbart. Vet inte om det bara är så i FireFox eller samma med andra webläsare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Funkar bara i Firefox... Och ja.. det är en smidig funktion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Gillar den funktionen. Bara att man får vänta en halv sekund längre ungefär =P Känns som om jag kan leva med de Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Det funkar på alla sidor. Det är bara det att den slumpar olika varje gång... Och då söker den efter den sidan dom tror du söker efter. Man kan tex skriva blomma. Då söker google och väljer ett av resultaten som annars skulle komma upp om man skulle söka google sökning på google.com eller google.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Funkar konstigt nog på alla gamla mac-datorer som har gamla Internet Explorer. Vet inte varför det inte är så på PC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Tack för tippset. Jag har alltid använt dogpile.com men när jag provade detta så kom den sidan jag skulle till upp. Tack, The Dude. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Jo.. smidig kanske den är... men... ente något jag skulle ta plus att det är rätt så gammalt.. så det är inget nytt om ni tror det (vilket jag inte gör) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 "Jag har tur"-funktionen är inget jag gärna använder, det är ju rena ryska rouletten fast med hemsidor. Har man riktig otur kan man ju hamna på nån jobbig reklam- eller virussida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) "Jag har tur"-funktionen är inget jag gärna använder, det är ju rena ryska rouletten fast med hemsidor. Har man riktig otur kan man ju hamna på nån jobbig reklam- eller virussida. Joo det är sant... tänk så söker man på Hot weather och så helt plötsligt så kommer man till nån porr sida med massa Barn bilder ... Jäkla tur man har när datorn krashar efter 5 sekunder Redigerad 12 september, 2005 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Joo det är sant... tänk så söker man på Hot weather och så helt plötsligt så kommer man till nån porr sida med massa Barn bilder ... Jäkla tur man har när datorn krashar efter 5 sekunder Som jag sa slumpar den olika varje gång. Men den slumpare efter namnet så du borde fått framm denna som jag fick när jag testade: Periods of extremely hot weather--heat waves--can cause serious health problems for everyone. In fact, among weather-related events, heat waves are a leading cause of death. Illinois experienced this firsthand in July 1995, when extreme heat contributed to the deaths of more than 700 people in the Chicago area. The following are commonly asked questions about heat-related conditions and how to safely cope with them. En sida om varmt väder... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 "Jag har tur"-funktionen är inget jag gärna använder, det är ju rena ryska rouletten fast med hemsidor. Har man riktig otur kan man ju hamna på nån jobbig reklam- eller virussida. Om man leter efter fakta och så är det klart man ska googla på riktigt men om det är sidor som man självklart kommer rätt är det smidigt. Typ webhallen, ginza, metallica.com, som exempel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 "Weapons of massdestruction" är lite halv kul att söka på, om man läser noga på "sidan kan inte visas" texten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Jag har tur finns på google... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Jag har lotto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 (redigerad) Funkar iaf i mitt IE *edit aha, adressfältet aja, verkar vara såhär att man länkas till den sida med flest träffar när man klickar på "Jag har tur". ex. "rockstar games" -> www.rockstargames.com, "volvo" -> www.volvocars.com Redigerad 13 september, 2005 av BigBear Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts