Jump to content

Saint's Row


I lol
 Share

Recommended Posts

Grafiken i detta spelet ser faktiskt inte så snygg ut.

Så min slutsats är:

360 har nästan inga nya funktioner.

Grafiken kanske är lite bättre än xbox men resten är nästan den samma.

Så enda anledningen till att man ska ha en 360 istället för xbox är att dom snart kommer lägga av helt med spel till orginalet(xbox).

DETTA ÄR MINA ÅSIKTER!!!!

XBox 360 har 10 gånger bättre grafik än XBox. Men Saints Row utnytjar inte det till max. Men spelet har långt från dålig grafik. Jämför med en bild från GTA: San Andreas och ni ser att grafiken är 5 gånger snyggare.

Iallafall så är Saints Row ett toppen spel. Det märks att det är GTA:fans som gjort spelet för spelet är som ett GTA spelfast med vissa ändringar på saker som irriterat mycket folk med GTA som tex så förlorar man inte vapen när man dör eller blir aresterad (Utan man förlorar pengar istället), man kan trycka på en knapp för att komma upp på land igen när man ramlar i vattnet istället för att behöva simma runt i en halvtimme för att hitta någonstanns att ta sig upp, man kan spara överallt (Men inte under uppdrag), bilarna tål mycket mindre, bättre kontroll, man kan få en massa stjärnor (När man får polisen efter sig) men man kan förlora dem genom att köra ifrån polisen istället för att betala mutor (Detta är riktigt kul), mycket roligare att skjutas och snart har man ett helt gäng som hjälper en, en massa fler småuppdrag än GTA.

Men sen är ju inte spelet perfekt. Den misslyckas skarpt i sitt försök att härma GTAs sjuka humor som här bara blir fåning (Vad är kul med en resturang som kallas "Shit & Eat" eller "Freakle Bitches"?).

Mycket bra röstskådespeleri och coola karaktärer men inte lika coola som GTAs.

Men helt klart ett spel som Rockstar får kolla upp för de måste överträffa en hel del av sakerna för att GTA4 ska bli så mycket bättre än Saints Row som vi alla vill.

Nog det ända spelet som försökt härma GTA och faktiskt lyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 522
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jaja.

Men jag köper hellre ett psp och skaffar psp och Vcs(eller Lcs).

Så jag kan köra Mp på det :wub:

Varför skaffa 2 st psp? När du kan skaffa 1 Xbox 360?

@La vóil: Finns inget nästan när det gäller Ragdolls, allt har nog sin egen animation. :lol:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, men jag minns att SA har en snällversion av ragdoll. "Impact Animations" eller vad den kallas.

Mjo, men det ställer bara till så människorna etc. flyger när man krockar hårt inte så de faller hur som helst (som med ragdolls) :lol:

|@Pixie: Det hackar inte ingame =)

|

V

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också tänkt skaffa ett PSP nu när man kan köpa ett för 1500 kr på Tradera och liknande ställen. Fast det får nog bli efter PS3.

Men Saint Row MÅSTE man spela. Förutom vissa sämmre saker (Som att det inte blir en kedjereaktion när bilarna exploderar, nästan omöjligt att välta med en bil, för överdrivna reklamer som mäst går ut på folk som svär och inga körbara motercyklar/flygplan/helikoptrar/båtar) så är det ett mycket bra spel. Och Waypoint systemet... man kan koncentrera sig på att köra istället för att öppna kartan helatiden för att se vart man ska köra.

Måste säga att likheterna

Ragdolls måste vara med i GTA4. Saints Row använder Havoc vilket ger en massa roliga stunder. Som sagt, spelet borde ge Rockstar en behövlig press att förbättra vissa saker och lägga till en massa andra. Rockstar har fått lite av ett Monopol-syndrom av att vara bäst utan riktiga konkurenter och det gör att de fastnar i en "Final Fantasy grej" där saker förblir likadant helatiden trots att de kan bli bättre eller förändras lite.

Än har det inte gjorts ett dåligt GTA spel och med behövlig press så kanske det alldrig kommer bli det heller.

Längtar tills de nerladdningsbara grejorna blir klara. Nya uppdrag, vapen, karaktärer, bilar osv. ;)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...