Esperanto Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Varför driver kommunen,landstinget och staten företag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) Gör dom det då? Staten driver iaf nåt som kallas myndigheter och lite företag. Har aldrig hört talas om nån kommun eller landsting som driver företag dock. Redigerad 12 september, 2005 av skytten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Ja det gör dom. SJ, Vattenfall och Svenska Spel är exempel på företag som drivs av staten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) Ja det gör dom. SJ, Vattenfall och Svenska Spel är exempel på företag som drivs av staten. Grr...Systembolaget... Redigerad 12 september, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Grr...Systembolaget... Systembolaget är ju bra. Systembolaget håller hälsan uppe hos folk bättre än vad privat försäljning skulle göra. Just för att det är sån ordning och kontrollerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) Grr...Systembolaget... Men håll dom diskussionerna i din Systemettråd istället. Anledningen till att staten driver "företag" är för att alla ska få tillgång till sjukvård och utbildning till exepel, även fattiga. Och för att det ska skötas på ett smidigare sätt. Tänk om alla sveriges vägar var privata och ägaren skulle kunna ta ut avgifter för just sin sträcka, skulle bli ganska jobbigt. Därför har vi Vägverket som får pengar från skattebetalarna att göra jobbet. Redigerad 12 september, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) 1) Men håll dom diskussionerna i din Systemettråd istället. Ursäkta offtopic: The Dude: Där är det fel att hoppa på mig.... Jag håller mig i systembolags tråden när det gäller den diskussionen. Här komenterade jag bara att även systembolaget var statligt ägt. Redigerad 12 september, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Folktandvård Värmland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Ursäkta offtopic: The Dude: Där är det fel att hoppa på mig.... Jag håller mig i systembolags tråden när det gäller den diskussionen. Här komenterade jag bara att även systembolaget var statligt ägt. Äh hoppade inte på dig, men inlägget var också menat till skytten. Med ditt svar kan du ju räkna med att folk ska kommentera det, men skitsamma. Spelar ingen roll. Ingen alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts