Jump to content

En fråga

Esperanto
 Share

Recommended Posts

Grr...Systembolaget...  :wacko:

Men håll dom diskussionerna i din Systemettråd istället.

Anledningen till att staten driver "företag" är för att alla ska få tillgång till sjukvård och utbildning till exepel, även fattiga. Och för att det ska skötas på ett smidigare sätt. Tänk om alla sveriges vägar var privata och ägaren skulle kunna ta ut avgifter för just sin sträcka, skulle bli ganska jobbigt. Därför har vi Vägverket som får pengar från skattebetalarna att göra jobbet.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1) Men håll dom diskussionerna i din Systemettråd istället.

Ursäkta offtopic:

The Dude:

Där är det fel att hoppa på mig.... Jag håller mig i systembolags tråden när det gäller den diskussionen. Här komenterade jag bara att även systembolaget var statligt ägt.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta offtopic:

The Dude:

Där är det fel att hoppa på mig.... Jag håller mig i systembolags tråden när det gäller den diskussionen. Här komenterade jag bara att även systembolaget var statligt ägt.

Äh hoppade inte på dig, men inlägget var också menat till skytten. Med ditt svar kan du ju räkna med att folk ska kommentera det, men skitsamma. Spelar ingen roll. Ingen alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor