darkjak Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Den kommentaren är bara så J*VLA dum, så det finns inte hur mycket du gör bort dig genom att säga så. Tror du verkligen att de vet eller ens har råd med preventivmedel där eller?! Vet du hur många tjejer som blir gäng våldtagna där nere?! Dessutom MÅSTE de skaffa barn om de vill överleva. De måsta jobba för att få pengar och matkostnaden är mindre än inkomsten där. Tänk innan du yttrar dig... Öh... FN delar ut gratis kondomer på många ställen där HIV är vanligast. Men folk där tycker det är pinigt o knullar på oskyddat ändå(kanske inte tycker det är pinigt, men dom knullar på oskyddat ändå av nån orsak, för enligt en FN raport så går det åt få kondomer, och då dom går åt är det oftast ungar som leker me dom). Man MÅSTE inte ha sex. Jag har klarat mig hela livet utan att få mig ett skjut (och jag är 18), trots att jag har råd me kondomer o hela baletten! Då borde det vara lätt att låta bli för dom där borta, om dom har någon hjärna kvar i skallen. Låt oss säga så här: En familj äger jord som ger mat så det räcker till fyra personer. Det innebär två barn och två föräldrar, eller en förälder och tre barn. Istället skaffar man enlig tradition minst sex barn, vilket blir ÅTTA personer. Eftersom att man delar lika på maten, så kanske endast tre personer överlever. Alltså hade en person MER överlevt om dom hade fött FYRA ungar MINDRE! Det är en skildnad på FEM PERSONER. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 . darkjak: du har en del bra argument. Jag menar bara att alla kan inte skydda sig. Jag uttryckte mig dumt. Sorry... Men många där är inte lika medvetna om sådana saker som vi är. Även religion kan spela in i viss mån. Att påstå att de ska helt avstå sex är att blunda för problemet. Det är en av våra absolut mest grundläggande drifter. Precis som att äta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 . darkjak: du har en del bra argument. Jag menar bara att alla kan inte skydda sig. Jag uttryckte mig dumt. Sorry... Men många där är inte lika medvetna om sådana saker som vi är. Även religion kan spela in i viss mån. Att påstå att de ska helt avstå sex är att blunda för problemet. Det är en av våra absolut mest grundläggande drifter. Precis som att äta. En skildnad bara. Då man är kåt kan man runka istället för att knulla. Eller ta 69:an. Då man är hungrig MÅSTE man äta, annars dör man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) En skildnad bara. Då man är kåt kan man runka istället för att knulla. Eller ta 69:an. Då man är hungrig MÅSTE man äta, annars dör man. Det tillhör de primära behoven, båda två. Hur du än gör... Redigerad 12 september, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Det tillhör de primära behoven, båda två. Hur du än gör... Det ena är ett behov det andra en drift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Visst synd om dom oskyldiga som omkom men det var ändå en bra tankeställare för dom där buskarna i USA, fattar hur det är när någon bara stormar in i ens land och skapar kaos utan anledning! det enda negativa med katastrofen var att den hindrade en bra film på kanal 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Visst synd om dom oskyldiga som omkom men det var ändå en bra tankeställare för dom där buskarna i USA, fattar hur det är när någon bara stormar in i ens land och skapar kaos utan anledning! det enda negativa med katastrofen var att den hindrade en bra film på kanal 4 Öh Fattar inte riktigt vad du menar... Var det BRA med WTC? Tycker du att dom förtjänade det? Förklara närmre då du nycktrat till, för det där var totalt osammanhängande! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 (redigerad) Det var en terrorist attack inte en vanlig död orsak. Visst så jåller jag med dig att varje dag dör massor med folk men i de länder så är det så vanligt att deras regegrinar inte orkar bry sig om de.+ så är det 1 år sedan Anna Lindh dog. Det dör mer än vad som dog i 11:e september-attacken varje dag i krig nej, det är inte en en vanlig död orsak, men är det en vanlig dödsorsak att svälta ihjäl? säg det till alla 30000 människorna som gör det varje dag och btw, vad är det som var så fruktansvärt med att anna lindh dog? Öh ohmy.gif Fattar inte riktigt vad du menar... huh.gif Var det BRA med WTC? Tycker du att dom förtjänade det? Förklara närmre då du nycktrat till, för det där var totalt osammanhängande! jag tror han syftade på att amerikanarna inte borde vara så förvånade över att nåt sånt hände efter allt de gjort så hade de det änna coming... Redigerad 13 september, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 13 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 och btw, vad är det som var så fruktansvärt med att anna lindh dog? Tycker att det är lika fruktansvärt som när en "vanlig" människa blir mördad. Men hon var en högt uppsatt politiker och utrikesminister så det är klart det blir stort ståhej om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 jag tror han syftade på att amerikanarna inte borde vara så förvånade över att nåt sånt hände efter allt de gjort så hade de det änna coming... Öh... I'm officially lost here. Vad jag vet så har USA inte hittat på något så hemskt dumt vid tillfället WTC-atacken ägde rum. Det senaste dom hittat på tidigare var typ... det FÖRSTA Irakkriget... De enda jag kände till som ogillade USA var vänsterslöddret, och de radikala islamisterna! Alla andra ÄLSKADE USA vad jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 (redigerad) Öh... I'm officially lost here. Vad jag vet så har USA inte hittat på något så hemskt dumt vid tillfället WTC-atacken ägde rum. Det senaste dom hittat på tidigare var typ... det FÖRSTA Irakkriget... De enda jag kände till som ogillade USA var vänsterslöddret, och de radikala islamisterna! Alla andra ÄLSKADE USA vad jag vet. Men anledningen var ju också att usama and his crew inte gillade usa "syndigheter" edit: en annan het grej är att när iran och irak krigade i början av 80-talet så stödde usa båda länderna med vapen och pengar Redigerad 14 september, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts