Jump to content

Spel för åldringar

samool
 Share

Recommended Posts

Det är såhär att min pappa som är 50+ sitter o spelar harpan och spader på datorn hela tiden typ. Och klagar på att det är långtråkigt. Vad skulle jag kunna köpa för spel till honom? Som inte är så mycket jobbiga kontroller och så. Jag tänkte att Myst borde vara rätt bra men finns det något mer kanske? :shifty: Tipsa på bara!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min far spelar hela tiden det här spelet som man får med datorn. Vad heter det? Man ska hitta minor som man inte ska klicka på. Man sätter en massa flaggor och frågetecken.

Minröjaren eller nåt. Det tycker han är kul. Annars köp det här "Larry" spelet. Där man är en kille som ska ragga brudar.

Larry spelet är ju remake på det gamla som säkert många, som ni säger, åldringar, spelat när de var yngre ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är såhär att min pappa som är 50+ sitter o spelar harpan och spader på datorn hela tiden typ. Och klagar på att det är långtråkigt. Vad skulle jag kunna köpa för spel till honom? Som inte är så mycket jobbiga kontroller och så. Jag tänkte att Myst borde vara rätt bra men finns det något mer kanske?  :wub: Tipsa på bara!

Min brukar lira MTX quake och unreal tornament ^_^ Du borde köpa Unreal eller quake om din pappa gillar att skjuta allt som rör sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude är det du syftar på va? ^_^

Ja precis. Tack.

Senast jag köpte spel stod det mellan det, och Cold Fear men vågade inte chansa på ännu ett nederlag efter Price of Persia.

Vetr fortfarande inte om jag valde rätt efter som Cold Fear inte heller var super.

Har du spelat det? Är det värt att köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gjorde min farsa också ibland. Han bara kom in i mitt rum, stod och tittade på en stund, och frågade sen om han fick prova :wub:

Det har min farsa också gjort! ^_^

Demot på Leisure Suit Larry tyckte jag var rätt roligt, men när jag testade fullversionen fastnade jag inte och la av att spela, men det är säkert roligt bara man koncentrerar sig lite bättre än mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Far min har nött många timmar DOOM II :wub:

Spelade "The Getaway" hos en kompis och hans pappa kom in och frågade om han fick spela.. "visst", sa vi och flinade. Pappan körde runt vilt på Londons gator och försökte döda så många som möjligt ;) Sen när polisen kom började han skrika "DÖ SNUTJÄVEL!!" ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor