Hjelmen Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 (redigerad) Skulle väldigt gärna ha en spindel som husdjur men får absolut inte för morsan, hon får damp om hon ser en vanlig liten husspindel o börja klättra på stolar o skit... fast har två ormar istället hehe Edit: inte spnidel, utan spindel heter det! Redigerad 11 september, 2005 av Hjelmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Jag har "klappat" en fågelspindel en gång, en sån där hårig alltså. Då var jag inte så rädd, men när man tittar på en del bilder här får man ju rysningar. Fast smala spindlar med långa ben är nog äckligast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Jag har "klappat" en fågelspindel en gång, en sån där hårig alltså. Då var jag inte så rädd, men när man tittar på en del bilder här får man ju rysningar. Fast smala spindlar med långa ben är nog äckligast. MM!... dom sitter på väggen på natten och glor på dig när du sover sen.... när du minst anar det så BAM! så hoppar dom på dig och du vaknar! SEN så får du panik och spindeln dödar dig! Alternativ 2: Spindeln hoppar på dig och du tar fram din Soft Air Gun Desert Eagle 2000 och skjuter sönder den! fast då kommer ju hela släkten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 MM!... dom sitter på väggen på natten och glor på dig när du sover sen.... när du minst anar det så BAM! så hoppar dom på dig och du vaknar! SEN så får du panik och spindeln dödar dig! Alternativ 2: Spindeln hoppar på dig och du tar fram din Soft Air Gun Desert Eagle 2000 och skjuter sönder den! fast då kommer ju hela släkten! Mår du bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Drewek Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Mår du bra? Haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 11 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Haha, som om jag inte her tillräckligt med djur så har jag reserverat alla spindlar som finns i en hel affär...men ska inte ha allt själv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Trodde inte den här: Vad riktig. Trodde den var en sån här docka typ. För att ha med i någon film Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bogart Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Nää fy fan.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Uääh! Hatar spindlar! Hatar småkryp! Hatar skalbaggar,myror och allt sådant! Ormar, varulvar, grizzlybjörnar och sådant går bra, men inte en massa hemska spindlar!! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Mår du bra? W0rd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 MM!... dom sitter på väggen på natten och glor på dig när du sover sen.... när du minst anar det så BAM! så hoppar dom på dig och du vaknar! SEN så får du panik och spindeln dödar dig! Alternativ 2: Spindeln hoppar på dig och du tar fram din Soft Air Gun Desert Eagle 2000 och skjuter sönder den! fast då kommer ju hela släkten! Troligtvis. Jag hade faktiskt en spindel i ett nät utanför fönstret en sommar, han kom fram på natten. Jag tror det var en han, och om det var en han hette han Emil. BTW: Är spindelhonorna alltid större än hannarna, alltså är förhållandet likadant inom alla arter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) Impuls-stängde datorn då jag såg första sidan. (Har avstängingsknappen väldigt nära.) Har/hade en fruktansvärd fobi för alla åtta-benta varelser. Gick på terapi ett tag. . Jag är fortfarande rädd men får inte panik som jag brukade få. Redigerad 12 september, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 12 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Troligtvis. Jag hade faktiskt en spindel i ett nät utanför fönstret en sommar, han kom fram på natten. Jag tror det var en han, och om det var en han hette han Emil. BTW: Är spindelhonorna alltid större än hannarna, alltså är förhållandet likadant inom alla arter? Det beror på...hos fågelspindlar kan hanarna ofta vara större än honorna...men det är oftast ungefär lika! men hs "vanliga" spindlar är et nog så att hanarna är ett antal ggr mindre än honorna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 AAAAAAA!!! Kolla! Fy fan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hjelmen Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Hehe tänk o vakna med den en cm från ansiktet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 13 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Det sägs att dessa "solifugider"/camelspiders kan knäcka en blyertspenna med käkarna... tror dock att det är överdrivet... synd att de inte lever så länge..annars hade jag skaffat en! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Jag hatar allt som har mer än fyra ben. Jag har nog mest spindelfobi här på forumet, om jag ska vara ärlig. Ser jag en stor spindel så börjar jag rysa och blir skakig, sen blir jag rädd. En gång när jag låg och badade, såg jag att en stor spindeljävel kröp under badkaret, så min morsa fick komma och döda den när jag ropade på hjälp. Sen gick hon ut för att slänga den. Då tog jag på mig mina kläder och gick ut i vardagsrummet och glodde på tv, så kom hon och slängde fanskapet på mig, och jag började gråta.. Det var hemskt . Haha, nej du.. jag har mest spindelfobi här... klarar inte ens av dom där skitsmå spindlarna.. inte ens se på bild eller nånting.. bara jag tänker på spindlar börjar ja rysa.. fick nästan hjärtattack av o se dom där bilderna.. efter dom 2 första bilderna scrollade jag fort som fan usch Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 13 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Haha, nej du.. jag har mest spindelfobi här... klarar inte ens av dom där skitsmå spindlarna.. inte ens se på bild eller nånting.. bara jag tänker på spindlar börjar ja rysa.. fick nästan hjärtattack av o se dom där bilderna.. efter dom 2 första bilderna scrollade jag fort som fan usch De 2 första är ju de fulaste i min samling ju! FAN! jag är dum i huvudet! :'( har velat ha en viss art i ett antal månader nu...visade sig att jag hade en oidentifierad spindel av just den arten...för ca ett halvår sedan! men BYTTE den mot en jävla skitspindel som dog efter en månad...nu e jag pissed off! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts