Jump to content

Fågelspindlar!

chiligr
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har "klappat" en fågelspindel en gång, en sån där hårig alltså. Då var jag inte så rädd, men när man tittar på en del bilder här får man ju rysningar. Fast smala spindlar med långa ben är nog äckligast.

MM!... dom sitter på väggen på natten och glor på dig när du sover sen.... när du minst anar det så BAM! så hoppar dom på dig och du vaknar! SEN så får du panik och spindeln dödar dig! ;)

Alternativ 2:

Spindeln hoppar på dig och du tar fram din Soft Air Gun Desert Eagle 2000 och skjuter sönder den! fast då kommer ju hela släkten! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MM!... dom sitter på väggen på natten och glor på dig när du sover sen.... när du minst anar det så BAM! så hoppar dom på dig och du vaknar! SEN så får du panik och spindeln dödar dig! ;)

Alternativ 2:

Spindeln hoppar på dig och du tar fram din Soft Air Gun Desert Eagle 2000 och skjuter sönder den! fast då kommer ju hela släkten! ^_^

Mår du bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MM!... dom sitter på väggen på natten och glor på dig när du sover sen.... när du minst anar det så BAM! så hoppar dom på dig och du vaknar! SEN så får du panik och spindeln dödar dig! :o

Alternativ 2:

Spindeln hoppar på dig och du tar fram din Soft Air Gun Desert Eagle 2000 och skjuter sönder den! fast då kommer ju hela släkten! ;)

Troligtvis.

Jag hade faktiskt en spindel i ett nät utanför fönstret en sommar, han kom fram på natten. Jag tror det var en han, och om det var en han hette han Emil.

BTW: Är spindelhonorna alltid större än hannarna, alltså är förhållandet likadant inom alla arter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Impuls-stängde datorn då jag såg första sidan. (Har avstängingsknappen väldigt nära.)

Har/hade en fruktansvärd fobi för alla åtta-benta varelser. Gick på terapi ett tag. . Jag är fortfarande rädd men får inte panik som jag brukade få.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Troligtvis.

Jag hade faktiskt en spindel i ett nät utanför fönstret en sommar, han kom fram på natten. Jag tror det var en han, och om det var en han hette han Emil.

BTW: Är spindelhonorna alltid större än hannarna, alltså är förhållandet likadant inom alla arter?

Det beror på...hos fågelspindlar kan hanarna ofta vara större än honorna...men det är oftast ungefär lika! men hs "vanliga" spindlar är et nog så att hanarna är ett antal ggr mindre än honorna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar allt som har mer än fyra ben. Jag har nog mest spindelfobi här på forumet, om jag ska vara ärlig. Ser jag en stor spindel så börjar jag rysa och blir skakig, sen blir jag rädd. En gång när jag låg och badade, såg jag att en stor spindeljävel kröp under badkaret, så min morsa fick komma och döda den när jag ropade på hjälp. Sen gick hon ut för att slänga den. Då tog jag på mig mina kläder och gick ut i vardagsrummet och glodde på tv, så kom hon och slängde fanskapet på mig, och jag började gråta.. Det var hemskt ;P .

Haha, nej du.. jag har mest spindelfobi här... klarar inte ens av dom där skitsmå spindlarna.. :ermm: inte ens se på bild eller nånting.. bara jag tänker på spindlar börjar ja rysa.. fick nästan hjärtattack av o se dom där bilderna.. efter dom 2 första bilderna scrollade jag fort som fan :P usch

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, nej du.. jag har mest spindelfobi här... klarar inte ens av dom där skitsmå spindlarna.. :P inte ens se på bild eller nånting.. bara jag tänker på spindlar börjar ja rysa.. fick nästan hjärtattack av o se dom där bilderna.. efter dom 2 första bilderna scrollade jag fort som fan :lol: usch

De 2 första är ju de fulaste i min samling ju! :ermm:

FAN! jag är dum i huvudet! :'( har velat ha en viss art i ett antal månader nu...visade sig att jag hade en oidentifierad spindel av just den arten...för ca ett halvår sedan! men BYTTE den mot en jävla skitspindel som dog efter en månad...nu e jag pissed off! ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor