Jump to content

Fågelspindlar!

chiligr
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag hatar allt som har mer än fyra ben. Jag har nog mest spindelfobi här på forumet, om jag ska vara ärlig. Ser jag en stor spindel så börjar jag rysa och blir skakig, sen blir jag rädd. En gång när jag låg och badade, såg jag att en stor spindeljävel kröp under badkaret, så min morsa fick komma och döda den när jag ropade på hjälp. Sen gick hon ut för att slänga den. Då tog jag på mig mina kläder och gick ut i vardagsrummet och glodde på tv, så kom hon och slängde fanskapet på mig, och jag började gråta.. Det var hemskt :rolleyes: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar spindlar... Hade en feting i badrummet för några dagar sen, vågade inte gå nära den, så drog fram insektsprejen, det funkar tydligen på spindlar också... hittade den död uppe i ett nät några dagar senare :huh:

Haha, starkt jobbat :wub: . Grejen är den att jag inte ens vågar kolla på den utan att bli rädd :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du är redigt insatt i spindlar så undrar jag vilket djur som tycker om att knapra på dom. :rolleyes:

Menar du som äter spindlar?

tjaa...det är väl vadjag vet: steklar, fast de lägger ägg i spndeln och larverna äter upp den inifrån...om jag fattat det rätt! :huh:

sen har man väl sätt bilder på paddor som haft en vogelspinnen(tyska för fågelspindel) i munnen...

annars små saker såsom myror osv...men den värsta fienden en fågelspindel kan ha i fångenskap är mögel,parasiter, scuttleflielarver...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du som äter spindlar?

tjaa...det är väl vadjag vet: steklar, fast de lägger ägg i spndeln och larverna äter upp den inifrån...om jag fattat det rätt! :rolleyes:

sen har man väl sätt bilder på paddor som haft en vogelspinnen(tyska för fågelspindel) i munnen...

annars små saker såsom myror osv...men den värsta fienden en fågelspindel kan ha i fångenskap är mögel,parasiter, scuttleflielarver...

Usch bara en massa äckliga saker, finns det inga söta björnar eller pingviner som äter spindlar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor