_Ante_91 Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 (redigerad) Jag har ett tips till alla som skulle kanske vilja köpa billiga spel... Det är så att jag själv köpte för några dagar sedan 'Call of Duty' på Tradera.com för ENDAST 120 kronor + frakt dvs. 135 kronor. Spelet var inte ens uppackat och var inplastat! Jag har också köpt 'Battlefield 2' där också för 190 kronor, det var också inplastat och oanvänt. Jag skulle bara där ha tjänat ca 500-600 kronor! Skulle bara säga att det går att göra OTROLIGA klipp där! En liten nackdel bara... Man måste vara myndig för att bli medlem dära men det är bara att fråga sina föräldrar om dom vill... Allt går.. EDIT: Jag glömde att säga att det var en auktion... Redigerad 9 september, 2005 av _Ante_91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Du kan aldrig tjäna någonting när du betalar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Du kan aldrig tjäna någonting när du betalar Öh, klart du kan! Jag känner en kille som köper rolex klockor där och sedan säljer dem. Han tjänar vanligtvis mellan 1500 & 4000:- per klocka... Jag har hittat gammla NES spel i olika tvspels butiker i stan. Köpt dem för en hundring och sållt dom på tradera för det dubbla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 (redigerad) Öh, klart du kan! Jag känner en kille som köper rolex klockor där och sedan säljer dem. Han tjänar vanligtvis mellan 1500 & 4000:- per klocka... Jag har hittat gammla NES spel i olika tvspels butiker i stan. Köpt dem för en hundring och sållt dom på tradera för det dubbla. MEN DÅ SÄLJER MAN JU! EDIT: för köper du något för 400 kr som kostade 500 kr så TJÄNAR du inte en 100-lapp. det var så jag menade. Redigerad 10 september, 2005 av Meller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 (redigerad) MEN DÅ SÄLJER MAN JU! EDIT: för köper du något för 400 kr som kostade 500 kr så TJÄNAR du inte en 100-lapp. det var så jag menade. Jag fattar vad du menar. Du tjänar nått som du redan har... Men man kan se det på flera sätt. Det är klart att du kan tjäna på att köpa... Om vi antar att du har 500 spänn och ska köpa ett spel som kostar just 500 spänn i alla tvspelsbutiker så får du med enkel mattematik 0:- över. Eller hur!? Sen plötsligt ser du en annons i tidningen där det är en snubbe som säljer samma spel för 400 spänn. Du köper spelet av honom och står sedan utanför hans hus med en 100 lapp i handen. Den hade du inte haft om du hade köpt spelet i affären. Nu har du alltså tjänat en hundralapp som du kan använda till bio eller nåt... Redigerad 10 september, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Big deal.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Jag fattar vad du menar. Du tjänar nått som du redan har... Men man kan se det på flera sätt. Det är klart att du kan tjäna på att köpa... Om vi antar att du har 500 spänn och ska köpa ett spel som kostar just 500 spänn i alla tvspelsbutiker så får du med enkel mattematik 0:- över. Eller hur!? Sen plötsligt ser du en annons i tidningen där det är en snubbe som säljer samma spel för 400 spänn. Du köper spelet av honom och står sedan utanför hans hus med en 100 lapp i handen. Den hade du inte haft om du hade köpt spelet i affären. Nu har du alltså tjänat en hundralapp som du kan använda till bio eller nåt... Orkar inte tjafsa mer, men du har fortfarande inte tjänat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Jag fattar vad du menar. Du tjänar nått som du redan har... Men man kan se det på flera sätt. Det är klart att du kan tjäna på att köpa... Om vi antar att du har 500 spänn och ska köpa ett spel som kostar just 500 spänn i alla tvspelsbutiker så får du med enkel mattematik 0:- över. Eller hur!? Sen plötsligt ser du en annons i tidningen där det är en snubbe som säljer samma spel för 400 spänn. Du köper spelet av honom och står sedan utanför hans hus med en 100 lapp i handen. Den hade du inte haft om du hade köpt spelet i affären. Nu har du alltså tjänat en hundralapp som du kan använda till bio eller nåt... Håller med Meller, man tjänar inte en hundralapp, man sparar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Men det är väl skitsamma. Alla fattade ju precis vad han menade så varför tjaffsa ? Orka alla Rätt-ska-vara-rätt wannabes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Jag köpte Max Payne 2 för 149 spänn på Coop Forum i Norrtälje, där finns också andra spel som SSX 3, Mafia m.m för 149-199 kr obs. jag köpte på PS2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Jag köpte Mall Tycoon för 49 kr på EB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 13 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2005 Du kan aldrig tjäna någonting när du betalar WOR'D. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 WOR'D. Om man köper en hundralapp för en krona då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 Sparade en hel del pengar när jag köpte mitt The Sims 2, 99 spänn på Bokia, för att dom ska sluta sälja spel där, iallafall där jag bor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 14 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2005 Jag brukar köpa vissa spel 1-2 år efter att de släppts och på det sättet sparar jag massor med pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ante_91 Skrivet 19 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 september, 2005 Jag brukar köpa vissa spel 1-2 år efter att de släppts och på det sättet sparar jag massor med pengar. Men är det ingen som har köpt några spel från Tradera? DET GÅR ATT GÖRA SVINBRA KLIPP ALLTSÅ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts