Jump to content

Billiga spel!

_Ante_91
 Share

Recommended Posts

:D Jag har ett tips till alla som skulle kanske vilja köpa billiga spel...

Det är så att jag själv köpte för några dagar sedan 'Call of Duty'Tradera.com för ENDAST 120 kronor + frakt dvs. 135 kronor.

Spelet var inte ens uppackat och var inplastat!

Jag har också köpt 'Battlefield 2' där också för 190 kronor, det var också inplastat och oanvänt. Jag skulle bara där ha tjänat ca 500-600 kronor!

Skulle bara säga att det går att göra OTROLIGA klipp där! En liten nackdel bara... Man måste vara myndig för att bli medlem dära men det är bara att fråga sina föräldrar om dom vill... Allt går.. ;)

EDIT: Jag glömde att säga att det var en auktion... -_-

Redigerad av _Ante_91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan aldrig tjäna någonting när du betalar :P

Öh, klart du kan!

Jag känner en kille som köper rolex klockor där och sedan säljer dem. Han tjänar vanligtvis mellan 1500 & 4000:- per klocka...

Jag har hittat gammla NES spel i olika tvspels butiker i stan. Köpt dem för en hundring och sållt dom på tradera för det dubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh, klart du kan!

Jag känner en kille som köper rolex klockor där och sedan säljer dem. Han tjänar vanligtvis mellan 1500 & 4000:- per klocka...

Jag har hittat gammla NES spel i olika tvspels butiker i stan. Köpt dem för en hundring och sållt dom på tradera för det dubbla.

MEN DÅ SÄLJER MAN JU!

EDIT: för köper du något för 400 kr som kostade 500 kr så TJÄNAR du inte en 100-lapp. det var så jag menade.

Redigerad av Meller
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEN DÅ SÄLJER MAN JU!

EDIT: för köper du något för 400 kr som kostade 500 kr så TJÄNAR du inte en 100-lapp. det var så jag menade.

Jag fattar vad du menar. Du tjänar nått som du redan har...

Men man kan se det på flera sätt. Det är klart att du kan tjäna på att köpa...

Om vi antar att du har 500 spänn och ska köpa ett spel som kostar just 500 spänn i alla tvspelsbutiker så får du med enkel mattematik 0:- över. Eller hur!?

Sen plötsligt ser du en annons i tidningen där det är en snubbe som säljer samma spel för 400 spänn.

Du köper spelet av honom och står sedan utanför hans hus med en 100 lapp i handen. Den hade du inte haft om du hade köpt spelet i affären.

Nu har du alltså tjänat en hundralapp som du kan använda till bio eller nåt...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi antar att du har 500 spänn och ska köpa ett spel som kostar just 500 spänn i alla tvspelsbutiker så får du med enkel mattematik 0:- över. Eller hur!?

Sen plötsligt ser du en annons i tidningen där det är en snubbe som säljer samma spel för 400 spänn.

Du köper spelet av honom och står sedan utanför hans hus med en 100 lapp i handen. Den hade du inte haft om du hade köpt spelet i affären.

Orkar inte tjafsa mer, men du har fortfarande inte tjänat :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Meller, man tjänar inte en hundralapp, man sparar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor