Jump to content

Rädda katterna!

VickeX
 Share

Recommended Posts

Jadu.. det är inte äns värt att försöka förklara för dig.

Att förklara värdet med ett djur i huset för en icke djurvän är som prata hur bra negrer är till en rasist..

Nej, eftersom färgade har känslor och är som vilka människor som helst medans djur knappast kan stoltsersa med sådana meriter...

Och rasister är sjuka... jag har bara mina åsikter

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

@Wallemart ...

Dummaste kommentarer jag har hört, bokstavligen talat. Alla har rätt att tycka vad de vill men klart att katter inte tycker det är roligt att ligga i en låda i ett helt liv. Villka är det som förstör jorden med avgaser?... Mensikan. Katter är minst lika högt stående som mäniskor enligt min sida.

Skulle man tx skära i en nyfödd kattunge så skriker(mjauar eller va fan som helst) den ju, men den vet ju inte att andra katter inte har blivit skurna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Wallemart ...

Dummaste kommentarer jag har hört, bokstavligen talat. Alla har rätt att tycka vad de vill men klart att katter inte tycker det är roligt att ligga i en låda i ett helt liv. Villka är det som förstör jorden med avgaser?... Mensikan. Katter är minst lika högt stående som mäniskor enligt min sida.

Skulle man tx skära i en nyfödd kattunge så skriker(mjauar eller va fan som helst) den ju, men den vet ju inte att andra katter inte har blivit skurna.

Mensikan, är det en ny frukt?

Kanske är gott om det är en hybrid av Persika och Mandarin <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, eftersom färgade har känslor och är som vilka människor som helst medans djur knappast kan stoltsersa med sådana meriter...

Och rasister är sjuka... jag har bara mina åsikter

Vad jag menade var att det är inte lönt att förklara varför man vill ha djur hemma. Det hade ingenting med att göra att de är primitiva eller dyl.

Bara att jag inte såg något värde i att försöka förklara något för dig som endå inte tycker om djur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Wallemart ...

Skulle man tx skära i en nyfödd kattunge så skriker(mjauar eller va fan som helst)  den ju, men den vet ju inte att andra katter inte har blivit skurna.

Precis, nu slog du dig själv på foten med den nedersta kommentaren där...

Och vadå förstör Jorden med avgaser? det är inte direkt så att någon skadas?

Redigerad av Wallemart
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men för att kanske göra denna tråden lite mindre värdelös skall jag vara lite mer seriös.

Katter skall ej förvaras i lägenheter utan skall bo i villor med tillgång ut varje timma om dygnet.

I vissa fall skall katter få förvaras i lägenheter om de också kan få komma ut när de vill på dygnet.

Att förvara katter i små burkar är ytterst oacceptabelt och de som gör något sådant bör få ett häftigt straff för grov djurmisshandel.

Fast egentligen.. Är väll rätt rått att stoppa en kattunge i en plastpåse och sedan slå den i väggen tills den dör? Är lagligt om de är nyfödda och man inte ska ha dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi tänker inte sjukt, vi ser bara världen ur ett annat perspektiv, och bara för att vi är många färre än er så betyder det inte att vi har fel? Shit, lär dig respektera folks åsikter människa

Jag respekterar hellre liv än någons åskiter. Det ena brukar gå hand i hand med det andra dock. Men du får tycka vad du vill, men det är fel.

Djur har också känslor, apor som inte får kärlek som barn blir också psykiskt sjuka. Man har utfört experiment där man låtit en ståltrådsapa vara "mamma" åt apungar. De flesta apor dog! De få som överlevde blev, störda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mensikan, är det en ny frukt?

Kanske är gott om det är en hybrid av Persika och Mandarin  <_<

Haha jätte kul ^_^

Det måste nästan vara fakat. Från gästboken på deras hemsida:

Thank you so much for your wonderful site! Kitticulture has always been my passion and it is with great pride that I send you pictures of my first "half-sphere" kitten. Her name is Halfsphere and here she is, "fully" grown just prior to being "hatched" from her container! She is adapting well to life outside the container and I will send more pictures soon. Thanks again for the site and the inspiration. Feel free to drop me a line with comments and suggestions and to use the pictures on your site.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vadå förstör Jorden med avgaser? det är inte direkt så att någon skadas?

Ops, fel svar där grabben! Vi skadar oss själva med att släppa ut koldioxid från våra bilar, men det märks inte på det korta loppet. Det märks senare, förmodligen när det är försent.

Vad tror du e anledningen till Tsunamikatastrofen, tornadon i Florida osv.? Det är pga. att alla avgaser från jättefabriker, bilar osv. förstör ozonelagret så jorden blir varmar, vilket innebär att polarisarna börjar smälta. Vilket innebär att havsytan höjs, vilket är KATASTROF!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ops, fel svar där grabben! Vi skadar oss själva med att släppa ut koldioxid från våra bilar, men det märks inte på det korta loppet. Det märks senare, förmodligen när det är försent.

Vad tror du e anledningen till Tsunamikatastrofen, tornadon i Florida osv.? Det är pga. att alla avgaser från jättefabriker, bilar osv. förstör ozonelagret så jorden blir varmar, vilket innebär att polarisarna börjar smälta. Vilket innebär att havsytan höjs, vilket är KATASTROF!

Åh nej, dumma människor att polarisen smälter gör inte ett skit, tänk efter lite om en kvadrat meter is smälter bildas ungefär 0,85 m2 Vatten vilket gör att ytan borde sjunka snarare? och dessutom är det växthus effekten som ökar och inte ozonet...ozonhålen släpper bara in mer UV strålar på jorden och påvärkas inte av avgaser

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha... Wallemart, människan är knappast den ultimata varelsen. Vi är ju för fan den felande länken. Vi dödar varandra, lurar varandra, hatar varandra och sårar varandra. Djur lever efter instinkter, och i harmoni med naturen. Skulle faktiskt hellre döda en fullvuxen man än en oskyldig katt, vars enda brott var att existera. Du, min korkade vän, är ett evolutionens felsteg som en dag kommer bli en annan människas olycka. Naturen borde göra sig av med oss, men dessvärre har vi insett att den mycket väl tänker göra så, och planerar nu att slakta den med alla medel vi har.

Nä, tacka vet jag katter...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh nej, dumma människor att polarisen smälter gör inte ett skit, tänk efter lite om en kvadrat meter is smälter bildas ungefär 0,85 m2 Vatten vilket gör att ytan borde sjunka snarare? och dessutom är det växthus effekten som ökar och inte ozonet...ozonhålen släpper bara in mer UV strålar på jorden och påvärkas inte av avgaser

Äum..? Jag tror inte att du är riktigt insatt. Det är inte jag heller, så det jag säker är inte 100% korrekt.

"Bara" UVstrålar är nog inte så bara... Utan Ozonlagret skulle det inte finnas liv på jorden. Den skulle vara flera hundra gånger hetare än lava. Vi ska vara väldigt tacksam för ozonlagret och vara rädda om det. Därför är det bra med alternativa färdmedel (de är dock väldigt lågutvecklade ännu).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äum..? Jag tror inte att du är riktigt insatt. Det är inte jag heller, så det jag säker är inte 100% korrekt.

"Bara" UVstrålar är nog inte så bara... Utan Ozonlagret skulle det inte finnas liv på jorden. Den skulle vara flera hundra gånger hetare än lava. Vi ska vara väldigt tacksam för ozonlagret och vara rädda om det. Därför är det bra med alternativa färdmedel (de är dock väldigt lågutvecklade ännu).

Jag menade självklart inte att UV strålar var nått att skratta åt, snarare att det var det enda som ozonhålen släppte in..

och nej utan ozonlagret skulle inte liv existera eftersom UV strålar är MYCKET FARLIGA, men dom ahr inget med temperaturen att göra... det skulle varken vara varmare eller kaller utan ozonlagret, däremot skulle man inte kunn a vara ute i direkt solljus utan attt dö av strålningen

och jag tror faktiskt att jag är lite mer insatt då vi abetar med Exakt det här i skolan just nu och jag ligger på VG+...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade självklart inte att UV strålar var nått att skratta åt, snarare att det var det enda som ozonhålen släppte in..

och nej utan ozonlagret skulle inte liv existera eftersom UV strålar är MYCKET FARLIGA, men dom ahr inget med temperaturen att göra... det skulle varken vara varmare eller kaller utan ozonlagret, däremot skulle man inte kunn a vara ute i direkt solljus utan attt dö av strålningen

och jag tror faktiskt att jag är lite mer insatt då vi abetar med Exakt det här i skolan just nu och jag ligger på VG+...

Hur kan du då skriva att avgaser inte skadar några människor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor