kalle.b Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Hej jag har ett ganska nybörjar fel i min php kod. Ahh ni kan läsa min tipoc på phpportalen här Jätte Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 (redigerad) Rad 42: $res = copy($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'],"~off/images/".$path .$HTTP_POST_FILES['userfile']['name']); Ta bort "~off/images/"., då det är just vad $path lägger till. BTW, rekommenderar starkt att du byter ut alla $HTTP_POST_FILES-referenser mot $_FILES, $HTTP_POST_FILES är deprecated. Edit: php-highlighter var visst inte inlagt, får bli code-taggar istället. Redigerad 9 september, 2005 av vigge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 _kan inte du göra om det eftersom jag inte riktigt får det till att fungera så ladda upp den editerade texten här! Så vore du så snäll! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Gå bara till rad 42 och ersätt hela raden med: $res = copy ($_FILES['userfile']['tmp_name'], $path .$_FILES['userfile']['name']); Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 10 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Såå nu funkar den nästan perfekt.Men Tack så jätte mycket för hjälpen vigge du var jättebra när du hjälpte mig. ni kan testa uploaden här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts