kariya Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 @Kariya: Japp, jag vet att det även finns sånna, men det är inte samma sak liksom.. Det är fortfarande inte lika allvarligt, och man bör göra något åt hat mot svarta först och främst.. Nu är jag trött och har inget vidare bra att komma med, men du har självklart också rätt i det du säger, det säger jag absolut inte att du har..¨ Det är exakt lika allvarligt! Här i Kristianstad är rasism ett stort problem från både Vita och svarta. Precis som de flesta andra städer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Ser inget fel med invandrare, förutom de som hatar svenskar, var tacksamma för fan! Lagenförslaget om att skicka hem invandrare som brutit mot lagen 3 ggr är bra, eftersom de tydligt inte kommer bättra sig. Spelar igentligen ingen roll om dom är invandrare eller inte, svenskar kan väl få livstid här istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
curry Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 När det förekommer rasism och fördomar tyder på att det går inte att blanda flera olika folkslag i ett och samma land. Kolla bara på Amerika L.A fel färg på tröjjan så får du en kula i huvudet, så jävla primitivt. Jag har ingenting emot invandrare, jag vet att det finns invandrare som accepterar Sveriges lagar och ordning. Men när Sverige släpper in för många och kan inte tas hand om, som sker nu, blir bara helt fel. @The Dude: På mitten av 1800-talet hade Sverige det dåligt ställt och flera hundra tusen utvandrade till Amerika, nu har vi det bra, ska inte vi hjälpa och ta in folk då? Även om flyktingar är ekonomiskt betungande för Sverige är det väl helt självklart att vi ska hjälpa dom i alla fall, du tänker så egoisktiskt och primitivt.Larvigt, skall det vara någon slags skyldighet att släppa in bara för att vi utvandrade ur Sverige? @The Dude:Jag tror att Sverige i längden tjänar både ekonomiskt, och definitivt kulturellt på att det kommer folk hit från olika delar av världen. Vi tjänar absolut inte ekonomiskt med tanke på brottsligheten ökar, plus att mer skattepengar går åt med idiotiska organisationer som Dimiskrimering byrån (som fifflade bort flera miljoner av skatte pengar). Däremot får vi mer kulturellt, det är sant. Men jag anser att den Svenska Kulturen, speciellt i median försvinner sakta men säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 (redigerad) Rasist är jag inte. Dock är jag emot invandrare som kommer till vårat land, jobbar inte och lever av A-kassan. De vägrar utbilda sig eller göra nånting. DET är jag emot. Om de jobbar tar de våra jobb och om de inte jobbar tar de våra bidrag? Redigerad 9 september, 2005 av Zack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 (redigerad) The Dude skrev: Expolisv Anka: Man blir ju helt uppgiven när man ser ett litet barn som du (Mm jag är född på 80-talet så inget käft ) skriva så idiotiska inlägg. Är det pigmentbalansen i huden som gör att olika folk inte får blanda sig? Eller vad är egentligen problemet? Jag tror att Sverige i längden tjänar både ekonomiskt, och definitivt kulturellt på att det kommer folk hit från olika delar av världen. . Redigerad 19 maj, 2021 av Explosiv Anka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 När det förekommer rasism och fördomar tyder på att det går inte att blanda flera olika folkslag i ett och samma land. Kolla bara på Amerika L.A fel färg på tröjjan så får du en kula i huvudet, så jävla primitivt. Jag har ingenting emot invandrare, jag vet att det finns invandrare som accepterar Sveriges lagar och ordning. Men när Sverige släpper in för många och kan inte tas hand om, som sker nu, blir bara helt fel. Larvigt, skall det vara någon slags skyldighet att släppa in bara för att vi utvandrade ur Sverige? Vi tjänar absolut inte ekonomiskt med tanke på brottsligheten ökar, plus att mer skattepengar går åt med idiotiska organisationer som Dimiskrimering byrån (som fifflade bort flera miljoner av skatte pengar). Däremot får vi mer kulturellt, det är sant. Men jag anser att den Svenska Kulturen, speciellt i median försvinner sakta men säkert. Bra sagt. Varför är det så mycket förstörelse, misshandlingar, övergrepp, väldtäckningar på rosengård i malmö? Inte för att det finns svenskar det är jag säker på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Dom hade antagligen åkt på däng vilket är väldigt synd eftersom våld inte är lösningne på några problem alls. Men tyvär är det så att den största delen av den "nationella" rörelsen är att de flesta i sjäva verket är våldsromantiska boneheads. Precis! Palestinasjal bär även 'Svenskar', jag är en av dem. Varför ska jag få på moppen för att jag har en åsikt om en konflikt? Det är inga invandrares fel, det är inte mitt eller någon annan palestinasympatists fel. Det är rasisternas hat som är felet, sluta hata och börja älska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Precis! Palestinasjal bär även 'Svenskar', jag är en av dem. Varför ska jag få på moppen för att jag har en åsikt om en konflikt? Det är inga invandrares fel, det är inte mitt eller någon annan palestinasympatists fel. Det är rasisternas hat som är felet, sluta hata och börja älska. Ja jag håller med dig helt på den punkten. De "nationella" står först och säger att vi ska kämpa för att rädda det svenska folket (dom menar etniska svenskar) fast sen kommer det en helt etnisk svensk med kritik mot dom då sparkar dom sönder dom helt och hållet, och det kallar inte jag att rädda folket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Ja jag håller med dig helt på den punkten. De "nationella" står först och säger att vi ska kämpa för att rädda det svenska folket (dom menar etniska svenskar) fast sen kommer det en helt etnisk svensk med kritik mot dom då sparkar dom sönder dom helt och hållet, och det kallar inte jag att rädda folket. Men Mellanöster-konflikten handlar inte om någon kritik mot de nationella svenskarna, det handla om konflikten där nere. Det är det som är det sjuka. Får jag fråga, är du nazist, rasist och/eller nationalist/patriot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Så skulle jag vilja veta hur det främjer oss svenskar kulturelt att ta in invandrare? Mat, kläder, nya idéer, ny design och en massa mysig konst. Dessutom får vi arbetskraft, att säga att invandrare inte jobbar är som att säga att telefoner inte går att ringa med. Det finns många utbildade utlänningar också, bara för att man kommer från ett annat land betyder inte det att man är korkad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Men Mellanöster-konflikten handlar inte om någon kritik mot de nationella svenskarna, det handla om konflikten där nere. Det är det som är det sjuka. Får jag fråga, är du nazist, rasist och/eller nationalist/patriot? Nej men av mina erfarenheter är det Oftast vänsterextremister som kubbar runt med palestina schalar (stavning), och vänsterextremister är väl inge jätte polare med bonehaedsen eller hur =P Jag är inte nazist eller rasist det kan jag säga, nationalist är väl det jag skulle säga att jag var. Sen finns det dom som anser att jag är rasist men dom får tycka det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Nej men av mina erfarenheter är det Oftast vänsterextremister som kubbar runt med palestina schalar (stavning), och vänsterextremister är väl inge jätte polare med bonehaedsen eller hur =P Jag är inte nazist eller rasist det kan jag säga, nationalist är väl det jag skulle säga att jag var. Sen finns det dom som anser att jag är rasist men dom får tycka det då. Palestinasjalar, nästan rätt Ok. Tänkte att det kan vara bra att veta vart du står, eftersom att det är rätt svårt att se i en diskussion som denna. Och nej, vänsteraktivisterna (extrimisterna) är inte de bästa gulligullarna med högerextrimisterna, iallafall inte jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Palestinasjalar, nästan rätt Ok. Tänkte att det kan vara bra att veta vart du står, eftersom att det är rätt svårt att se i en diskussion som denna. Och nej, vänsteraktivisterna (extrimisterna) är inte de bästa gulligullarna med högerextrimisterna, iallafall inte jag Tänkte skriva palestinasjalar först =P Men jag är rätt radikal vilket du kanske har insett =) Har en del högerextrema kamrater inte jätte många utan några få och det är för att dom flesta högerextremisterna är så blåst =) Så du och dina afa polare brukar sticka ut på kvällarna och spöa bonheads ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Tänkte skriva palestinasjalar först =P Men jag är rätt radikal vilket du kanske har insett =) Har en del högerextrema kamrater inte jätte många utan några få och det är för att dom flesta högerextremisterna är så blåst =) Så du och dina afa polare brukar sticka ut på kvällarna och spöa bonheads ? Nästan, bara nästan. Åter till rasism. Varför är du emot invandrare? Varför skall det inte finnas några andra än 'hel-svenska' i vårat land. Har du eller dina kompisar någonsin varit utomlands. Isåfall, hur kul hade det varit om de var rasister? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 (redigerad) xPisc skrev: Nästan, bara nästan. Åter till rasism. Varför är du emot invandrare? Varför skall det inte finnas några andra än 'hel-svenska' i vårat land. Har du eller dina kompisar någonsin varit utomlands. Isåfall, hur kul hade det varit om de var rasister? . Redigerad 19 maj, 2021 av Explosiv Anka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Enligt det du säger, så vill du ju inte att din norska och din turkiska kompis inte ska få vara i Sverige. Du är tydligen emot att människor flyttar till olika länder, hur står du i semester? Får man, som engelsman eller kurd, åka till Sverige på semester? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Enligt det du säger, så vill du ju inte att din norska och din turkiska kompis inte ska få vara i Sverige. Du är tydligen emot att människor flyttar till olika länder, hur står du i semester? Får man, som engelsman eller kurd, åka till Sverige på semester? Jo folk från samma folkstam anser jag får leva med varnandra för då uppstår ju inge blandning av folkslag som i slutet kommer leda till ett enda stort folk utan något arv. Ja semester får dom självklart åka på men borde finnas nån bestämmelse att man får stanna en viss lång tid och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Jo folk från samma folkstam anser jag får leva med varnandra för då uppstår ju inge blandning av folkslag som i slutet kommer leda till ett enda stort folk utan något arv. Ja semester får dom självklart åka på men borde finnas nån bestämmelse att man får stanna en viss lång tid och så. Öh... människor förlorar inte sitt arv eller ursprung. Deras ursprung blir ju bara bredare, rötterna finns ju alltid kvar, även om de är fler. Ser inget fel i detta, då man måste tänka rationellt, och att dela upp "folkslag" är första steget till rasindelning. Vi vill inte se ett nytt Apartheid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 (redigerad) Crice skrev: Öh... människor förlorar inte sitt arv eller ursprung. Deras ursprung blir ju bara bredare, rötterna finns ju alltid kvar, även om de är fler. Ser inget fel i detta, då man måste tänka rationellt, och att dela upp "folkslag" är första steget till rasindelning. Vi vill inte se ett nytt Apartheid. . Redigerad 19 maj, 2021 av Explosiv Anka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Nej det blir väl inte bredare. Tänk efter några generationer, då står alla där och man kan ju inte säga att alla har samma historia och bakgrund utan alla står där tomhänta. Då kommer flera kulturer gå under och flera språk kommer sluta användas, och en massa olika folkslag kommer försvina och tänk då bara på alla som redan är minioriteter dom kommer upplösas helt. Men så har det sett ut i alla tider; dina rötter kommer från många olika platser, också. Det är så människans utveckling alltid har sett ut, och alltid kommer att se ut... tills dess att vi slaktat naturen helt och blir brända till askhögar en solig dag i december. Mja, i alla fall de fattiga svarta stackarna, vi vita klarar oss undan och flyr till Mars. Thadda' world. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts