okka Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 (redigerad) Brottsligheten är ett socialt problem. Basta. (Ni vet säkert vars jag står i denna åsikt, så jag orkar inte hoppa in och försöka prata vett i folk. Tråkigt att den välformulerade sanningen Crice och xPisc säger inte verkar gå in i skallen på dom) Fint tillägg. Det går inte att skapa rättvisa, människan är upprorisk av natur. No can do. Fin =) Editation. Nej, ny sida - nu kommer mitt inlägg bli mer uppmärksammat än vad det nödvändigtvis borde ha blivit =( Fuckeli...*Hugh Grant'ar* Redigerad 10 september, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 "Det har tidigare konstaterats att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte beror på ogynnsam fördelning när det gäller kön, ålder eller bostadsort. Till detta kan nu läggas att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte heller kan förklaras med att invandrare är sämre lottade när det gäller socioekonomisk status." (BRÅ), "Invandrarungdomars höga brottslighet rubriceras som ett 'socialt' problem. Men efter vad vi kan se i vår verksamhet är invandringskriminaliteten inte främst socialt betingad." (Björn Zander, yrkesverksam vid ett paragraf 12-institut för kriminella ungdomar)" Källa Brottsförbyggnade rådet Det är bevisat att segeretion är inte anledninge till invandrarnas kriminalitet. Det är ett "socialt" problem, dock tror jag inte ett skit på det dock, tror mest på vad för kultur man har. Iallafall, det hela bevisar att dina klena argument brister Crice! Och.. Om vi alla börjar ta upp exempel på folkgrupp dödar folkgrupp så kommer denna diskussion gå in i oändlighet. Islamsk, eller andra kulturer i mellanöstern, har inget större kriminellt förflutet, så jag ser itne hur du kan skylle på deras kultur? Islam är en fredlig religion t.ex. Ja och med sociala problem är att dem trycks ihop på samma platser där dem växer upp i ett kriminalliserat samhälle med kriminaliserade förebilder, vilket kan rubba vem som helsts moraliska ideologier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
curry Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Islamsk, eller andra kulturer i mellanöstern, har inget större kriminellt förflutet, så jag ser itne hur du kan skylle på deras kultur? Islam är en fredlig religion t.ex. Ja och med sociala problem är att dem trycks ihop på samma platser där dem växer upp i ett kriminalliserat samhälle med kriminaliserade förebilder, vilket kan rubba vem som helsts moraliska ideologier. Deras kultur är dock väldigt annourlunda. Kolla bara på kvinnorna. Kolla på hedersmorden. Kolla på alla dessa terror attacker. Jag vet inte exakt varför invandrare blir kriminella, jag litar ingenting på vad median skriver, litar inte ett skit på vad dagens politiker säger, skapar min egen uppfattning. Om du undersöker en sak och kommer fram till att folk blir kriminell på grund av deras ursprung, te x Islam. Du skulle nog inte bli glad när anmälningar och hot dimper ner i din brevlåda att du är en rasist och galna muslimer mördar dig om du inte lägger ner undersökningen. Förstår du vad jag menar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Är emot rasism...nu har jag sagt mitt i denna tråd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Deras kultur är dock väldigt annourlunda. Kolla bara på kvinnorna. Kolla på hedersmorden. Kolla på alla dessa terror attacker. Jag vet inte exakt varför invandrare blir kriminella, jag litar ingenting på vad median skriver, litar inte ett skit på vad dagens politiker säger, skapar min egen uppfattning. Om du undersöker en sak och kommer fram till att folk blir kriminell på grund av deras ursprung, te x Islam. Du skulle nog inte bli glad när anmälningar och hot dimper ner i din brevlåda att du är en rasist och galna muslimer mördar dig om du inte lägger ner undersökningen. Förstår du vad jag menar? Visst ska man vara kritisk till det man hör, men varför litar du inte på utbildade journalister? Varför litar du inte på folk vars jobb har varit att lära sig så mycket som möjligt och hur samhällen fungerar och sedan styra dom? Men däremot litar du på en inskrängt idiot som inte har någon som helst förståelse för något annat än hans egna vita nylle. Du är rasist. Ganska logiskt att folk försöker stoppa dig eftersom det du lär ut är helt sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
curry Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) Visst ska man vara kritisk till det man hör, men varför litar du inte på utbildade journalister? Varför litar du inte på folk vars jobb har varit att lära sig så mycket som möjligt och hur samhällen fungerar och sedan styra dom? Men däremot litar du på en inskrängt idiot som inte har någon som helst förståelse för något annat än hans egna vita nylle. Du är rasist. Ganska logiskt att folk försöker stoppa dig eftersom det du lär ut är helt sjukt. Först och främst, lär jag inte ut. Jag skriver vad jag tycker och får massa skit om att jag skall knipa käft eller att jag är sjuk huvve. Tror du det hjälper att få rasse svinen att knipa käft? Var försvann yttrandsfriheten? Bara för en journalist utbildning är bra betyder det inte att de är pålitliga. Jag har förståelse. Men däremot har jag ingen förståelse för folk som begår brott, som våldtar och dödar. Rasister kan både vara svarta och vita. Titta bara på Afrika, i vissa delar är inte den vita mannen välkommen på grund av hans hudfärg. Redigerad 12 september, 2005 av curry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Först och främst, lär jag inte ut. Jag skriver vad jag tycker och får massa skit om att jag skall knipa käft eller att jag är sjuk huvve. Tror du det hjälper att få rasse svinen att knipa käft? Var försvann yttrandsfriheten? Bara för en journalist utbildning är bra betyder det inte att de är pålitliga. Jag har förståelse. Men däremot har jag ingen förståelse för folk som begår brott, som våldtar och dödar. Rasister kan både vara svarta och vita. Titta bara på Afrika, i vissa delar är inte den vita mannen välkommen på grund av hans hudfärg. Yttrandefrihet är inte frihet att säga exakt vad man vill. Och jag håller med dig om journalister, de må vara utbildade men de kan konsten att vinkla åt höger och vänster. Och afrika har väl inte haft särskilt bra historisk relation med "den vite mannen"? Kanske därför... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Gillar inte rasister. Kommer säkert alltid att finnas rasister Detta har visseligen inte något med tråden att göra egentligen men. De invandrare som sitter i våra anstalter bordes skickas hem. 80% av alla som sitter på våra anstalter är invandrare. Tänk så mycket sverige hade sparat genom att skicka hem desa 80%. Vi hade kunnat lägga mer pengar på sjukvård, miljön, ålderdomsvården mm Vart ska dom skickas om dom visar sig vara svenska medborgare då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) Vart ska dom skickas om dom visar sig vara svenska medborgare då? *Borta* Redigerad 12 september, 2005 av Crille_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Vart ska dom skickas om dom visar sig vara svenska medborgare då? Tillbaka till sitt ursprungliga land. Curly: Bra skrivit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Tillbaka till sitt ursprungliga land. Curly: Bra skrivit! Han kallar sig Curry, inte Curly. Sen Kariya, vart har du fått statistiken om att 80% av människorna på Sveriges anstalter är invandrare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bíg_mamá Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Varje gång jag träffar en rasist smäller det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Han kallar sig Curry, inte Curly. Sen Kariya, vart har du fått statistiken om att 80% av människorna på Sveriges anstalter är invandrare? Curry, Curly, Currstan....jaja Det frågar alla mig. Jag har blandannat fått den statstiken från Topp3 här på forumet Hans pappa tror jag det var, som var vakt på någon anstalt eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Curry, Curly, Currstan....jaja Det frågar alla mig. Jag har blandannat fått den statstiken från Topp3 här på forumet Hans pappa tror jag det var, som var vakt på någon anstalt eller nåt Du säger blandannat från Topp3, vad är de andra källorna? Big_mama, jasså - vad trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Fick besök av en f.d nazist i skolan idag. Hans styvfar hade proppat i han rasistiska värderingar från att han var 6 år till att han rymmde när han var 13. Han berättade många intressanta saker om varifrån fördomar kommer ifrån. T. ex skrev en tidning Kosovo-albanier gör mest inbrott. Om man läste artiklen stod det att dom gör mest inbrott av alla invandrar-grupper. Hur som helst undersökte den f.d nazisten polisrapporten och upptäckte något som inte stod i tidningen, nämligen att det var svenskar som gjorde mest inbrott av alla. Varför vill media skapa fördomar, kan man fråga sig?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Det frågar alla mig. Jag har blandannat fått den statstiken från Topp3 här på forumet Hans pappa tror jag det var, som var vakt på någon anstalt eller nåt Låter ju ytterst trovärdigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 (redigerad) Du säger blandannat från Topp3, vad är de andra källorna? Big_mama, jasså - vad trevligt. Från en del av mina lärare, och de är av typen "inget emot invandrare" precis som jag. Men shit! Hur ofta måste man säga det?! Kolla på nyheterna, lyssna på radion och skit i tidningarna för dem ljuger bara. Redigerad 12 september, 2005 av kariya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Fick besök av en f.d nazist i skolan idag. Hans styvfar hade proppat i han rasistiska värderingar från att han var 6 år till att han rymmde när han var 13. Han berättade många intressanta saker om varifrån fördomar kommer ifrån. T. ex skrev en tidning Kosovo-albanier gör mest inbrott. Om man läste artiklen stod det att dom gör mest inbrott av alla invandrar-grupper. Hur som helst undersökte den f.d nazisten polisrapporten och upptäckte något som inte stod i tidningen, nämligen att det var svenskar som gjorde mest inbrott av alla. Varför vill media skapa fördomar, kan man fråga sig?! Sålänge det finns krig och bråk har tidningarna något att skriva om, tråkigt nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Jag orkar inte ha en diskussion! Vi ser väl alla på samhället olika. Jag har fått denna uppfattning om samhället att ofta är det invandrare som ställer till med problem. Ni ser det på ett annat vis. Jag har kanske inte sett den mer ljusa sidan av invandrarna? Ni har kanske heller inte sett den mörka av invandrarna? Jag har träffat många trevliga invandrare jag med, men desto mer av den otrevliga typen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Jag orkar inte ha en diskussion! Vi ser väl alla på samhället olika. Jag har fått denna uppfattning om samhället att ofta är det invandrare som ställer till med problem. Ni ser det på ett annat vis. Jag har kanske inte sett den mer ljusa sidan av invandrarna? Ni har kanske heller inte sett den mörka av invandrarna? Jag har träffat många trevliga invandrare jag med, men desto mer av den otrevliga typen... Vill du inte ha en diskussion så har du inget att göra på ett diskussionsforum. Tycker namnet säger sig självt.. Har träffat schyssta invandrare och mindre schyssta, precis som jag träffat schyssta svenskar och mindre schyssta svenskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts