Explosiv Anka Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Sökte och hitta några trådar som berörde ämnet rasism men dom var gamla och så var inte själva tråden om rasism så jag startar en ny. Vad anser ni om rasism/patriotism/nationalism m.m. Vad anser ni är (Samma som ovan) Hur ställer ni er själva till rasism och sånna saker? Finns kanske en liten främlingsfientlig figur i er LÅT DISKUSIONEN BÖRJA =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Addepladde Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 (redigerad) Rasister är dumma... Redigerad 8 september, 2005 av Addepladde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Sökte och hitta några trådar som berörde ämnet rasism men dom var gamla och så var inte själva tråden om rasism så jag startar en ny. Vad anser ni om rasism/patriotism/nationalism m.m. Vad anser ni är (Samma som ovan) Hur ställer ni er själva till rasism och sånna saker? Finns kanske en liten främlingsfientlig figur i er LÅT DISKUSIONEN BÖRJA =) Lite patriot måste man vara. Det räcker att man hejar på sverige i fotboll bara för att man är svensk för att man ska vara lite patriot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 (redigerad) Rasismer är dumma... RasisTer. Mja, jag tycker faktiskt att det är så att dessa personer som är rasister har ett stort problem med att veta vilka dom själva är, dom går med i ett sämre gäng som kanske är rasister, och det är ju mycket svårt att stå emot grupptryck, det vet nog dom flesta här.. Och nu menar jag inte detta som något bra mot rasister, att det bara är det som är felet, det är ju något fel i skallen på dom det måste man ju hålla med om, jag förstår inte varför en människa ska bli sämre för sin hudfärg liksom.. Jag har dock inget emot patrioter, men då menar jag inga sånna patrioter som "Håll sverige svenskt o.s.v." för dom som kommer från andra länder har lika stor rätt som oss att bo här enligt mig, fast INTE om dom är kriminella, men det är ju lika med svenskar då, kriminella svenskar kan vi gott skicka till Norge! (Inget elakt mot norge, dom är söta..) Redigerad 8 september, 2005 av HOWHOW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Jag bekämpar rasismen i den utsträcking jag kan. Tråkigt att folk ska vara så trångsinta, mångkultur for the win. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Gillar inte rasister. Kommer säkert alltid att finnas rasister Detta har visseligen inte något med tråden att göra egentligen men. De invandrare som sitter i våra anstalter bordes skickas hem. 80% av alla som sitter på våra anstalter är invandrare. Tänk så mycket sverige hade sparat genom att skicka hem desa 80%. Vi hade kunnat lägga mer pengar på sjukvård, miljön, ålderdomsvården mm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Addepladde Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 RasisTer. Mja, jag tycker faktiskt att det är så att dessa personer som är rasister har ett stort problem med att veta vilka dom själva är, dom går med i ett sämre gäng som kanske är rasister, och det är ju mycket svårt att stå emot grupptryck, det vet nog dom flesta här.. Och nu menar jag inte detta som något bra mot rasister, att det bara är det som är felet, det är ju något fel i skallen på dom det måste man ju hålla med om, jag förstår inte varför en människa ska bli sämre för sin hudfärg liksom.. Jag har dock inget emot patrioter, men då menar jag inga sånna patrioter som "Håll sverige svenskt o.s.v." för dom som kommer från andra länder har lika stor rätt som oss att bo här enligt mig, fast INTE om dom är kriminella, men det är ju lika med svenskar då, kriminella svenskar kan vi gott skicka till Norge! (Inget elakt mot norge, dom är söta..) Aha, där var felet, tryckte på edit men glömde vad jag skulle editera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Rasist är jag inte. Dock är jag emot invandrare som kommer till vårat land, jobbar inte och lever av A-kassan. De vägrar utbilda sig eller göra nånting. DET är jag emot. Det fanns ett höghus i Rissne. I huset bodde 60 invandrare och en svensk. En dag brann huset upp. Alla 60 invandrare dog men inte svensken. Varför? Jo, svensken var på jobbet - Christoffer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyemon Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Detta har visseligen inte något med tråden att göra egentligen men. De invandrare som sitter i våra anstalter bordes skickas hem. 80% av alla som sitter på våra anstalter är invandrare. Tänk så mycket sverige hade sparat genom att skicka hem desa 80%. Vi hade kunnat lägga mer pengar på sjukvård, miljön, ålderdomsvården mm Jag tror inte skillnaden hade varit så stor om svenskarna och invandrarna hade behandlats jämnlika Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Jag tror inte skillnaden hade varit så stor om svenskarna och invandrarna hade behandlats jämnlika Vad är det för skitsnack? De behandlas väl lika väl som vem som helst? Detta är inte 1900-talet då svarta inte fick sitta på samma bänkar som vita. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Vad är det för skitsnack? De behandlas väl lika väl som vem som helst? Detta är inte 1900-talet då svarta inte fick sitta på samma bänkar som vita. Dom har det förjävligt mycket svårare att få jobb t.ex.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 8 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 (redigerad) The Dude skrev: Jag bekämpar rasismen i den utsträcking jag kan. Tråkigt att folk ska vara så trångsinta, mångkultur for the win. . Redigerad 19 maj, 2021 av Explosiv Anka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyemon Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Vad är det för skitsnack? De behandlas väl lika väl som vem som helst? Detta är inte 1900-talet då svarta inte fick sitta på samma bänkar som vita. Inget skitsnack, öppna ögonen killen...Det här landet är full med orättvisor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Dom har det förjävligt mycket svårare att få jobb t.ex.. Har du varit med om det? Antagligen inte. Du tror det. Jag tror/hoppas inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Jag hatar rasister asså... dom ska alltid dela folk i grupper...ALLTID! det räcker asså! Jag förstår att många svenskar är trötta på allt kriminelt i sverige och allt kriminelt mest beror på invandrarna men man ska inte gå runt och säga att alla invandrare är kriminela! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 8 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Inget skitsnack, öppna ögonen killen...Det här landet är full med orättvisor Tycker det inte är orättvist att att svenskar får jobb framför invandrare. På vissa ställen är det faktist så att om en invandrare och en svensk söker jobb får invandraren jobbet även om svensken är mer erfaren och har bättre meriter, det är något grymt sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Jag hatar rasister asså... dom ska alltid dela folk i grupper...ALLTID! det räcker asså! Jag förstår att många svenskar är trötta på allt kriminelt i sverige och allt kriminelt mest beror på invandrarna men man ska inte gå runt och säga att alla invandrare är kriminela! Nä, men en stor procent-del är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Har du varit med om det? Antagligen inte. Du tror det. Jag tror/hoppas inte det. Nej jag vet att det är så, men det kan ju naturligtvis bero på andra saker som t.ex. att dom inte fått någon riktig utbildning, men i många fallen är det inte så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Nä, men en stor procent-del är det. Jo ... det vet jag... men jag är själv invandrare och jag går inte runt och skjuter poliser och våldtar människor och slår ner rutor....så.... man ska inte dömma nån från utseendet ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Har du varit med om det? Antagligen inte. Du tror det. Jag tror/hoppas inte det. Men jisses... är du helt isolerad? Har du aldrig sett på TV? Senast någon gång i juli zappade jag över till Nyhetsmorgon på TV4 och såg en invandrare tala om hur han aldrig fick komma på någon anställningsintervjuv ens då han använde sitt egentliga namn, men när han inofficiellt fyllde i enkäten som "Nils Löfgren" fick han komma och bli intervjuvad direkt. Världen är inte rättvis, så är det. Jag tvivlar på att det finns många invandrare som vill leva helt på A-kassa, då man inte ens får särskilt mycket pengar då, men de har inget val. De må vara civilingenjörer hemma i Iran, men i Sverige är de bara medlemmar i "blattepacket" från Rinkeby. Det blir dock bättre, andra generationens invandrare kommer nog få lite bukt på denna arbetslöshet, då det är lättare att som ung smälta in i en helt ny kultur. Jaja, har viktigare saker för mig än att sitta och fortsätta trycka på dessa satans tangenter. Peace. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts