Jesper Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Är det någon som vet vart man kan köpa sånna tändstickor som går att tända mot en vägg t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 (redigerad) Finns såna?.... på tändstickan finns det ju "ngt" som man skrapar mot "ngt" och voiala så blir det en gnista och eld Btw.. Kollat på för mkt teckat där dem skapar eld genom att skrapa tändstickan mot en vägg ?? Redigerad 8 september, 2005 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 8 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Nej har inte tittat på för mycket tecknat. Jag vet att det finns men vet inte vart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Jag tror att de har slutat tillverkas för länge länge sen eftersom de var så lättantändliga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Teflon, heter det som man skrapar "mot." Det finns att köpa sådana speciall tändstickor i skämt butiker. Vet att en i malmö säljer. Är osäker på om buttricks säljer men kolla där. Annars "privata" skämtbutiker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 (redigerad) Säkerhetständstickorna, som är en svensk uppfinning, går bara att tända med hjälp av plånet på asken ja. De ursprungliga tändstickorna kunde tändas mot en skrovlig yta. Exempelvis en betongvägg eller en betongsugga. Jag vet att Hobbex sålde den gamla versionen av tändstickor ett tag, då kallades de 'cowboy stickor'. Vet inte om de fortfarande säljs där. Det är möjligt att de säljs i friluftsaffärer. Något annat ställe kan jag inte komma på.. Vice. - det är INTE teflon de tänds mot. 'Professorn Gustaf Erik Pasch fick 1844 patent på sin uppfinning säkerhetständstickan. Pasch ersatte den giftiga gula fosforn med ofarlig röd fosfor. Han delade också på de kemiska ingredienserna till tändstickshuvudet och placerade fosforn på ett plån på askens utsida. På så vis kunde tändstickorna endast tändas på plånet. Säkerhetständstickan var född. Detta var en stor uppfinning som gjorde Sverige känt över hela världen.' saxat från: swedishmatch.se/swe/start_ny.asp?f=/swe/Products_Brands/OmTandstickor.asp%3F Redigerad 8 september, 2005 av Tigerr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Är det inte sånna stickor i usa? För det är ju skydd på våra här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Man fick sånna tändstickor här på statoil när man köpte två paket cigg förr tror jag, vet inte så noga eftersom jag inte röker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 (redigerad) Förut så fanns det tändstickor som man kunde dra den mot en vägg och vips så tändes den för att den var så lätt antändliga. Men tills sist kom man på att dom var farliga, tex om man hade dom i fickan så kunde dom fatta eld osv.. Dagens tändstickor har ett "skydd" som gör det svårarare för tändstickan att tända sig själv.. Det finns att köpa tändstickor med som är lättantändliga.. Vet dok inte var.. Edit: Jä-lar va många som hann svara innan mig! Teflon, heter det som man skrapar "mot." Heter det inte Plåm? Redigerad 8 september, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Offtopic: Sikorka vart i hälsingland bor du? Jag undrar för jag bor i bollnäs =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 (redigerad) ... Redigerad 15 november, 2020 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 8 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Ok får kolla runt lite då. Bor i södermanland så det blir lite långt till malmö Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Här i gbg finns dom att köpa på hobbex och butterix. Man kan tända dom på i stort sett allt. Sina jeans, väggen, högtalarna till datorn. Dom är roliga =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 ...jag tänder mina som Arne Waise... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Hmmm... Tror att dom finns tillgängliga i överlevnadsbutiker. Kolla Hobbex! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Hmmm... Tror att dom finns tillgängliga i överlevnadsbutiker. Kolla Hobbex! Hoppex prylar är absolut nödvändiga för att överleva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Hoppex prylar är absolut nödvändiga för att överleva Hahahah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 8 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Här i gbg finns dom att köpa på hobbex och butterix. Man kan tända dom på i stort sett allt. Sina jeans, väggen, högtalarna till datorn. Dom är roliga =) Vad har dom gör namn? Tändstickorna alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Vad har dom gör namn? Tändstickorna alltså. Whut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 Cowboystickor heter dem, säljs av skämtartiklarföretaget som har en liten knubbig blond pojke som alltid jävlas med sina föräldrar som logga.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts