xPisc Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Viss kör utbildning ja, men inte så att man ska behöva ta ett körkort för ett par tusen. De har tom. snackats om att höja åldersgränsen. Nu har jag aldrig ägt en moped för jag har inte varit intresserad men de som vill bör kunna ha ekonomi för det. Förbjud moped klass 2 i trafiken och stryp upp klass 1 och sätt körkort på den. Jag skulle kunna tänka mig att ha en eu-moppe om den gick i 80. Det är ju billigare än bilen. Att betala pengar för utbildning och licens för att köra ett fordon är skandal, varken bilkörkort eller något annat bör kosta pengar. Problemet är att de som sköter utbildningen inte får några inkomster, isåfall skulle det bli statliga kostnader vilket skulle gå på skatten och då skulle alla klaga återigen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bogart Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Är inte rädd för dom men jag har respekt för dom.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Ge mig ett N. N. Ge mig ett E. E. Ge mig ett J. J. Vad blir det? NEJ. ---------- Man måste ständigt sträva efter nya väger att uttrycka sig, det inkluderar även det mest simpla =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Vote: nej...jag är rädd för kaniner och brandmän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Är inte rädd för dom men jag har respekt för dom.. Samma här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Japp, men bara när jag åker moped Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Ah, Eu moppe... Sorry trodde du körde bil. Jag stöttar dig. Fortsätt köra. F*n inte klokt att man ska ha körkort för moped. Snart ska man väl ha hundkörkort oxå som de snackade om för ett tag sedan... Men det e sugigt att man bara får köra i 45 på vanlig väg för när mna kommer på vägen o kör o moppen accar segt pga dom stryper moppen i sverige så kommer det alltid jävlar o prejar ut en hänt mig flera gånger denna månaden senast igår på väg hem från skolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Ni andra kanske håller med mig om att man ente vill cykla med hjälm liksom... När man cyklar så ser man 2 sexiga brudar och när dom ser dig så ser dom dig som en Alien Huvud! så skämmigt asså! Men men.. jag ente rädd för polisen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Ehm... Nej, jag är inte rädd för polisen... Har man någon anledning att vara det eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 (redigerad) Ehm... Nej, jag är inte rädd för polisen... Har man någon anledning att vara det eller? Ja.. Kanske typ (Gissar bara) om du råkar köra en sån här mitt på rast vid skolan med några kompisar och så kommer det en polisbil och jagar dig.. Då hade du blivigt rädd! ---- Jag känner en polis.. Som.. ( Äsch det kanske jag inte ska säga här) han har iaf snäll.. Men jag är fortfarande rädd för vanliga poliser.. Redigerad 10 september, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Polisen säger att dom inte jagar folk med mopeder för då kan dom trilla av eller krocka med något. Så istället väntar polisen tills dom ser personen igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Ja.. Kanske typ (Gissar bara) om du råkar köra en sån här mitt på rast vid skolan med några kompisar och så kommer det en polisbil och jagar dig.. Då hade du blivigt rädd! ---- Jag känner en polis.. Som.. ( Äsch det kanske jag inte ska säga här) han har iaf snäll.. Men jag är fortfarande rädd för vanliga poliser.. Man kanske hade blivit lite pirrig, men inte rädd precis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Finns ingen anledning till att vara rädd för polisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Polisen säger att dom inte jagar folk med mopeder för då kan dom trilla av eller krocka med något. Så istället väntar polisen tills dom ser personen igen. Vadå väntar tills dom ser personen igen.. utan moppe? då kan dom ju inte göra nåt... klart dom jagar moppar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Nej då, poliser är inget att vara rädd för... så länge man inte går lös med ett brännbolls-trä på gamla gummor nere på stan, heh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Polisen säger att dom inte jagar folk med mopeder för då kan dom trilla av eller krocka med något. Så istället väntar polisen tills dom ser personen igen. Flera av mina kompisar har blivit jagade av poliser med moppe så isåfall ljuger polisen om dom säger det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Ibland. berorende på vad man gör och vart man är så kan man bli lite nojig ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Gör man nått förfärligt olagligt som att cykla utan lysen, elle cykla på gågatorna är man klart orolig för att dom ska dyka upp. annars nej Men lol.. skulle dem ta fast en då ? asså shiiit... jag har inte änns lysen, sedan cyklar jag på bilvägen och tävlar med bussen nej, jag är inte rädd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Men lol.. skulle dem ta fast en då ? asså shiiit... jag har inte änns lysen, sedan cyklar jag på bilvägen och tävlar med bussen nej, jag är inte rädd Det beror på i vilken stad man befinner sig i. I malmö säger de bara: (oftast) Due, huppa a cykel med en gång... I Lund: (som är cyklarnas stad pga studenterna och därav noll toleransen) DU!!! Vad är ditt namn? Det blir 700:- i böter. Gör du om det tar vi cykeln ifrån dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts