Jump to content

Är du rädd för snutar?

Sikorka
 Share

Är du rädd för poliser?  

122 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 104
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Och det är du stolt över för att!?

Kass. Riskera andras liv för att du ska ha kul...

Är det verkligen värt det? De plockar dig på minst 2 år om de tar dig...

Jag är inte stolt, och jag riskerar inte andras liv mer än vanliga bilister, men det är dock eu moped får inte dra pluggarna förs jag tagit kör kortet <_< men jag ska bara göra lite prov o sen får jag det ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kört i mörker vet du hur svårt det är att se folk på vägen, det är är ju för folkets bästa. Skaffa lyse och du blir inte stoppad.

Har lysen och refexer då jag inte bryter emot lagen.

Men jag tycker fortfarade att det är konstigt att man får böter för att cykla utan lysen.

Man borde göra som på bilar då de inte har fungerande lysen, då brukar man få en påminnelse att detta ska åtgärdas inom en viss tid, stoppar sedan polisen bilen igen och personen fortfarande inte har fungerande lysen så blir det böter.

Ett liknande system borde man ha till cyklar fast man får uppge namn och efternamn istället för regnummer.

@A.A,

Jag instämmer med dig, jag har en farfar som har varit polis och en farbror som är ordningsvakt. Jag har respekt för polisen men det minsta jag är för dem är rätt. Varför jag tog med min farbror som är ordningsvakt är för att de står under polisenens befogan dvs de lyder order ifrån polisen, med andra ord så är de som poliser utan vapen och som endast får gripa inom ett område som de har blivit tilldelade så som ett centrum eller liknande.

Men herr ^MeTaNoLiC^ har en sån jävla vrickad syn på samhället så han kan inte se skillnad på rätt och fel, han tycker att alla poliser är Svin för att han har läst tidningen för mycket. Kan tänka mig att de givit han en böter också vilket ger han en god anledning att tycka att man ska bränna poliser och andra inom rättsväsendet i helvetet.

Det finns poliser som är maktmissbrukare som mahalo skrev i ett inlägg men inte fan är alla det. Min farfar var inte och min farbror är inte. Jag skulle kunna skriva så mycket om detta men för att inte gå för mycket offtopic så avslutar jag här eller inväntar ett inlägg ifrån någon som skriver att jag är ett jävla dumhuvus som tycker så här.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote:Nej.

Fattar inte varför så många människor i Sverige ska hata poliser?

Dom är inte precis som poliserna i USA och använder onödigt våld.

Har ett par kompisar spm säger sig själva "Hata polisen!", fast vad finns det att hata?

Världen skulle inte precis vara bättre utan poliser bara för att vissa i denna värld valt att leva kriminellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote:Nej.

Fattar inte varför så många människor i Sverige ska hata poliser?

Dom är inte precis som poliserna i USA och använder onödigt våld.

Har ett par kompisar spm säger sig själva "Hata polisen!", fast vad finns det att hata?

Världen skulle inte precis vara bättre utan poliser bara för att vissa i denna värld valt att leva kriminellt.

Hihi.. Använder inte poliserna i Sverige någon form av övervåld?

Haha.. Kolla ut mannen.

Skottlossning under göteborgskravallerna, den som blev träffad hade ryggen emot poliserna och sprang därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men herr ^MeTaNoLiC^ har en sån jävla vrickad syn på samhället så han kan inte se skillnad på rätt och fel, han tycker att alla poliser är Svin för att han har läst tidningen för mycket. Kan tänka mig att de givit han en böter också vilket ger han en god anledning att tycka att man ska bränna poliser och andra inom rättsväsendet i helvetet.

Det finns poliser som är maktmissbrukare som mahalo skrev i ett inlägg men inte fan är alla det. Min farfar var inte och min farbror är inte. Jag skulle kunna skriva så mycket om detta men för att inte gå för mycket offtopic så avslutar jag här eller inväntar ett inlägg ifrån någon som skriver att jag är ett jävla dumhuvus som tycker så här.

.jag läser inte tidningen, står inget av sanning i den ändå -_-

hur vet du det? har du varit med dom under allas deras arbetsdagar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte stolt, och jag riskerar inte andras liv mer än vanliga bilister, men det är dock eu moped får inte dra pluggarna förs jag tagit kör kortet -_- men jag ska bara göra lite prov o sen får jag det ^^

Ah, Eu moppe...

Sorry trodde du körde bil.

Jag stöttar dig. Fortsätt köra. F*n inte klokt att man ska ha körkort för moped.

Snart ska man väl ha hundkörkort oxå som de snackade om för ett tag sedan... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.jag läser inte tidningen, står inget av sanning i den ändå ;)

hur vet du det? har du varit med dom under allas deras arbetsdagar?

Du är patetisk vet du det?

Jag blir både förbannad och ledsen över hur du beteer dig. Lever du i fantasin?

Jag har flera saker som jag med största sannorlikhet kan säga att poliser inte är svin.

1. Min farfar är och var inget svin.

2. Har stött på poliser under min livstid och de var hövliga och trevliga emot mig.

3. Jag var i kontakt med poliser och deras arbete då jag anmälde ett fylleparty. VAr med under deras arbete då. De pratade med folket där ;) , de slogs inte :D , skumt va? ;)

Min slutfråga till dig. Har du varit med under deras arbetsdagar, tror knapp det då man som privatperson inte får vara med under polisutryckningar eller i polisiära sammanhang.

Däremot har jag varit inne och hälsat på poliser bakom reseptionen och inne i polishuset på poliser, du vet där de har sina kontor. Trevliga typer ;)

Just det, det är värt att på peka att nere på deras gym så hade då låst in folk och sparkat på deras huvuden så de låg blodiga där och i matsalen så hängde det döda lik i taket som det satt poliser och skrattade till. Det var som i ett al-quaida läger. Ska vi tala om toaletterna? Nej vi skippar det -_-

Till sist, verkligheten ser inte ut som den gör för dig. Du kanske hade otur att träffa maktmissbrukare men som sagts tidigare så är alla inte likadana. Vad du nu vill tro är ju upp till dig, vill du leva i en fantasivärld så ska jag inte lägga mig i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart man skall ha körkort för moped.

Moped är ett fordon, precis som en bil och man måste ju förfan ha trafikkunskaper för att få åka på vägen.

Att åka moped utan trafikkunskaper är lika farligt för en själv som för övriga trafikanter.

Viss kör utbildning ja, men inte så att man ska behöva ta ett körkort för ett par tusen.

De har tom. snackats om att höja åldersgränsen. Nu har jag aldrig ägt en moped för jag har inte varit intresserad men de som vill bör kunna ha ekonomi för det.

Förbjud moped klass 2 i trafiken och stryp upp klass 1 och sätt körkort på den. Jag skulle kunna tänka mig att ha en eu-moppe om den gick i 80. Det är ju billigare än bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor