momo Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Hoppas det inte är lika dåligt som Driver3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 10 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Coolt. Så man får köra bil och skjuta?! Okej lätt att jag köper det den 27/9 Tack för tippset. Japp det får man, bara springa runt och sno någon bil, sen bara kliva ur och börja skjuta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 3 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 Lite ny info saxat från Gamereactor: New York är på väg att bli ännu farligare. Följ med en helt ny hjälte i ett helt nytt Driver-spel Under 60- och 70-talen tillverkades några av historiens allra läckraste bilar. Dodge Charger, Chevrolet Chevelle, Corvette Stingray, Plymouth Roadrunner, Pontiac GTO och Ford Mustang är alla lysande exempel på kraftfulla och läckert mullrande V8:or med grovhuggna, vackra plåtlinjer. Kvarlevor från en tid då USA kunde bygga bilar, och då vridmoment och starkt motorljud var allt som spelade roll. Under två decennier skapades även de allra bästa biljakterna i filmhistorien, Bilstölderna i Gone in 60 seconds, då Gene Hackman jagar spårvagnen i The French Connection eller när Steve McQueen röjer sönder San Fransiscos asfalt och knäcker en framaxel i Bullitt. Det är själva sinnesbilden för hur en riktig biljakt ska se ut och det känner naturligtvis Reflections till. Det är också i slutet av den tidsepoken som Reflections besöker när de för fjärde gången placerar spelaren bakom ratten i Driver. Det förra spelet blev ingen succé, trots många års utveckling och en marknads-föringsbudget som skulle kunna rädda tusentals och åter tusentals svältoffer i Afrika. Men det är hög tid att förlåta Reflections och se framåt... eller kanske snarare bakåt. Året är 1978 och New York-borna steks under den gassande sommarsolen allt medan radion spottar ur sig de största hitsen. Rick James Superfreak ljuder ur bilradion till tonerna av polissirenerna som ljuder längs Manhattans gator. Mitt i den gigantiska smältdegeln på den amerikanska östkusten finner vi en nykomling som gör raketkarriär inom den organiserade brottsligheten. Dyr sprit, dyra kvinnor och svindyra bilar är vardagsmat när man är stadens högst rankade rattdemon inom den undre världen. TK, eller The Kid som vår nye antihjälte kallas, är en begåvning utöver det vanliga, och när han väl har fått bevisa sin skicklighet bakom ratten erbjuds han jobb hos en av de ledande ligorna i staden. Plötsligt har den skrupelfrie ynglingen almanackan full med härliga bilburna våldsdåd som måste utföras, och allt i takt med att han avancerar längs brottets bana hamnar han i en allt tätare komplott där intrigerna tar oväntade vändningar. Innebörden av undertiteln "Parallel Lines" vill Reflections ännu inte berätta om. Förklaringen till spelets titel ligger inbäddad i handlingen, som kommer att överraska oss alla, lovar Reflections. När Reflections skrotar Harry Tanner som huvudrollsinnehavare och ger oss en karaktär helt utan moraliska förpliktelser har man även passat på att ändra ett par andra grundläggande moment från tidigare spel. Borta är det ultralinjära upplägget vi tidigare har fått uppleva i Driver-serien. Denna gång erbjuds man en mer öppen och lättillgänglig spelupplevelse i samma anda som i GTA-spelen. På kartan nere i höger hörn ser man var det finns uppdragsgivare som är villiga att anlita The Kid för hans tjänster. Olika uppdrag betyder att handlingen utvecklas åt olika håll i takt med avancemanget. Allt är dock inte jobb och allvar i Reflections version av New York då underhållande fritidsaktiviteter finns utspridda runt om i staden. Som en uppenbar flirt med Reflections förflutna finns det bland annat möjlighet att köra lite våldsamt folkrace (Destruction Derby) där bildelarna sprutar, plåt skrynklas likt papper och våldsam bilkontroll är ett måste för att kämpa sig upp till översta platsen på podiet. Vinster i olika tävlingar ger spelaren en behövlig dos med pengar, som sedan används till uppgraderingar. Fordonsutbudet är i jämförelse med Driver 3 kraftigt utökat och innehåller 85 körbara fordon, då först och främst i form av bilar, lastbilar och motorcyklar. Båtarna från det föregående spelet slipper vi, som tur är. Trots att bilar normalt sett är en förbrukningsvara som brukar bytas ut efter ett par saftiga närkontakter med andra bilister, finns det nu möjligheter att spendera de pengar man vinner i mini-spelen på uppgraderingar. Nästan alla fordon går att uppgradera tre gånger, vilket ger märkbara skillnader inte bara på utsidan, utan även under huven. Färg finns självklart att välja, och vill man verkligen piffa till det finns det massor av olika målningar att smycka sin bil med. Sin bilsamling stoppar man in i något av de garage som finns utspridda runt om i staden. Det traskar betydligt fler gångtrafikanter på trottoarerna, och trafikintensiteten har skruvats upp rejält sedan sist. Det ger en bild av ett New York med lite liv och rörelse i, till skillnad från Miami, Nice och Istanbul som mest såg ut som snygga, innehållslösa kulisser i föregångaren. Reflections New York innehåller Manhattan, Bronx, Brooklyn, Queens och New Jersey. Du hittar naturligtvis de klassiska landmärkena som Times Square, Central Park, Brooklyn Bridge, Chrysler Building och självklart även World Trade Center. Staden i spelet är dock inte en exakt replika av New York utan Reflections har tvingats omstrukturera en aning, avstånd har kortats och vissa sektioner har fått sig en mindre uppdatering för att passa bättre in i spelet. Bronx och Brooklyn bjuder på massvis med rödbruna tegelhus, nedsmutsade bakgator och gränder med bråte och skrot, medan de mer centrala delarna erbjuder gigantiska skyskrapor i stål och glas. För att skapa mer spelmässig variation finns det massor av olika händelser runt om i New York. Händelser man kan bevittna på håll eller lägga sig i, på egen risk. Andra trafikanter kan bli jagade av polisen och när som helst kan man se biljakter utan att man själv är inblandad. Andra exempel på slumpmässiga händelser är bankrån eller dödliga gänguppgörelser. Det handlar ju trots allt om staden som aldrig sover. Felony-mätaren från förra spelet har ersatts av en felony-ring, där mindre brott som polisen märker resulterar i lite halvslöa försök att ta fast The Kid. När man väl staplar brotten på varandra, såsom att skjuta någon med rosa byxor och köra över deras kompisar med en stulen bil, blir det lite mer fart på stadens poliskår. Till slut kallas specialpoliser in, helikoptrar tar del i jakten och vid varje chans de får tar poliser på gatan upp sina vapen och öppnar eld, precis som i GTA. Den artificiella intelligensen hos poliser, medtrafikanter och fotgängare har ökats markant och inbjuder av det vi hittills testat till flera våldsamma fnitterattacker. För första gången i spelseriens historia erbjuder Parallel Lines onlinestöd. Sömlöst kommer man att kunna hoppa från uppdrag knutna till spelets handling till att spela med eller mot sju andra spelare. Flerspelardelen erbjuder lagbaserade spelvarianter såsom tjuv och polis-dödsmatcher och varianter på Capture the flag där ett lag ska sno en eller flera bilar istället för en flagga. För ensamvargen finns det olika varianter av racingaktiviteter där både våldsfolkrace och innerstadsracing ingår. Reflections producent Gareth Edmundson erkände då Gamereactor nyligen besökte studion att Driver 3 inte var färdigt när det släpptes förra sommaren. Då var hans äldre bror Martin chef för studion och ett täcke av hopplöshet låg över personalen som pressades till max för att åtminstone klämma ur sig ett så gott hantverk de kunde mäkta med. Det var spretigt, överambitiöst och tekniskt slarvigt. De ville för mycket och hade inte kraften att ändra riktning under projektets gång. Nu ligger fokus på ett mindre koncept och en mer sammanhängande helhet. En stad, inga svindyra kändisröster, bättre spelkontroll och uppdaterad teknologi är grundreceptet. Vad som däremot inte är förändrat är den ljuvliga bilfysiken som enligt mig var det enda bra med Driver 3 tillsammans med detaljrikedomen i spelets omgivningar. Efter ett par timmar tillsammans med The Kid är jag redan övertygad om att Driver 4: Parallel Lines kommer att bli ett betydligt bättre och mer genomarbetat spel än sin föregångare. Reflections odödliga kärlek till tunga biljakter är uppenbar och spelkontrollen har helrenoverats. Hur bra får vi se först i mars nästa år, då är det dags att göra New York till en ännu farligare stad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 Satan, verkar bra som fan Ska nog ta och skaffa det på ett eller annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.