Jump to content

AMD eller intel till spel?

Danne
 Share

Vad är bäst när man spelar? AMD eller intel?  

98 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vad jag vet, så är AMD-processorer sämre kompatibla med windows, och krashar/hänger sej därför mycket oftare. Fast det är förstås troligare att det är windows det är fel på :teehee:

Vote: Intel. Jag har Intel P3 500Mhz, min brorsa har AMD [någonting] 2,2GHz, och spelen funkar nästan lika bra på dom. Mobba mig nu inte, jag är ingen expert, men detta är den enda bekräftade jämförelse som jag känner till.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vote: Intel. Jag har Intel P3 500Mhz, min brorsa har AMD [någonting] 3,2GHz och spelen funkar nästan lika bra på dom. Mobba mig nu inte, jag är ingen expert, men detta är den enda bekräftade jämförelse som jag känner till.

Haha...Att din brorsa skulle ha en AMD som han kör i 3,2 GHz finner jag ganska lustigt eftersom AMD's värsta spelprocessor har 2,8GHz (FX-57). Denna kostar ca 10000 och att du inte skulle märka någon skillnad mellan den P3:a och den har jag "en aning" svårt att tro. Nu finns det iof en möjligthet att han klockat upp den till 3,2 men då brukar man vara rätt pigg på att berätta det :teehee:

Detta är inte sagt som nån kritik mnot dig utan bara en liten notis om att du har helt fel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha...Att din brorsa skulle ha en AMD som han kör i 3,2 GHz finner jag ganska lustigt eftersom AMD's värsta spelprocessor har 2,8GHz (FX-57). Denna kostar ca 10000 och att du inte skulle märka någon skillnad mellan den P3:a och den har jag "en aning" svårt att tro. Nu finns det iof en möjligthet att han klockat upp den till 3,2 men då brukar man vara rätt pigg på att berätta det  :teehee:

Detta är inte sagt som nån kritik mnot dig utan bara en liten notis om att du har helt fel

Jag kommer inte riktigt ihåg. Det kanske var 2,2... (Det var det antagligen)

EDIT: Jag har inte sagt att jag inte märker nån skillnad. Jag menar bara att skillnaden är mycket mindre än den borde vara mellan en halv- och en tvågigahertzare.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor