Jump to content

Coolaste läraren

eliizar
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Min bästa lärare: Johan Bergqvist (http://www.johanbergvist.com)

Musiker från Hultsfred, har släppt tre album eller nåt (lite halvdant). Studerade i Malaysia och USA nåra år men det är skit samma. Han drev ett skivbolag och när det började gå med förlust tog han jobbet som franska/engelska lärare i virserum. Jävligt kreativ, var med i flera shower (för att vi skulle skratta åt honom), imiterade alla andra lärarna jävligt bra (och drev med dem hela tiden) och spelade med en coverband på examensfesten (som jag självklart smet in på ^_^ )På hultsfredsfestivalen satt jag och söp och rökte vattenpipa med honom utanför ett tält på campingen. Har aldrig haft så kul med en lärare.

Bara för skojs skull tar jag upp den mest patetiske också:

33 år, döpt till Sven, skallig, gick på högskola i 7 år enbart för att få ett riktigt taskigt jobb på högstadiet, gick jämt omkring i smaklösa tenniströjor, var ganska fet, ingen flickvän, bor granne med sin mamma i ett skjul mitt ute i skogen utanför vetlanda med sina två taxar, drog extremt dåliga skämt (en gång när tyskaläraren hade använt hela tavlan skrev han "vad är detta för stortysk geopolitik? ta genast bort!" :) ). Hans största intresse verkade vara att prata sex med sjundeklassarna (jag kanske tar fel, men brukar inte oskulder prata extremt mycket sex? för isåna fall var han troligtvis oskuld också)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Våran gympalärare, han har vunnit Vm i handboll fyra gånger under 70-talet med Rumänien. Slå det! :)

En av fritidsledarna på min gamla skola hade vunnit OS-guld i fotboll med Sovjetunionen.

Bästa läraren är Jakob ifrån min gamla skola, har han att tacka för mina framgångar i matematik A och B.

Erik i min nya skola är också riktigt grym, har han i datorkunskap och historia och han berättar ofta roliga och udda historier, t.ex den om när Jesus och Satan tävlade i Microsoft Office-paketet och om någon kommer sent och knackar på dörren skriker han grymt hårt "KOM IN!" så att den där ute blir skit skraj ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse "trefas" är lätt den goaste läraren. hade honom i arbetsmiljö och säkerhet. (igentligen världens tråkigaste ämne, fast världens roligaste men han som lärare). gjorde inget annat än att berättade historier mest hela tiden.

ex. 1: en gång hade vi en hel lektion (1,5h) om hur man får den perfekta fyllan, och hur man gör för att klara av att gå till skolan / hålla möten mm på bakfyllan.

ex. 2: en varm underbar vårdag:

Trefas: Vad ska vi hitta på idag?

Klassen: Vet ej

Trefas: Inte jag heller, låt mig tänka

** 5 min senare**

Trefas: Jag vet!, ni kan ju inte sitta här en dag som denna. gå ner till hamnen och inspektera säkerheten lite, anteckna det ni kommer fram till och lämna i mitt fack.

underbar lärare... så skönt med sånna som inte följer läroplanen. Om man gick på lektionerna fick man mellan g och vg. ville man ha mvg fick man göra ett prov i slutet av terminen :rolleyes:

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor