kalle.b Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 (redigerad) Hejsan svejsan igen nu har jag ett litet problem med min wamp server. Det är så att när jag går in på localhost på min dator så funkar alla script's och hemsidan funkar perfekt.Men om min kompis går in på min ip address så står det bara "SIDAN KAN INTE VISAS". Kan problemet vara att dom inte får behörighet till hemsidan eller? VORE JÄTTE SNÄLLT OM NÅN KUNDE SVARA PÅ DEN FRÅGAN! LÄNKEN! uppdaterad länk Just nu använder jag wamp istället för apache.För på mitt apache funkar inte php på. :'( Men ärligt talat så varkar det som om min dator mytetr ip address hela tiden? Redigerad 6 september, 2005 av kalle.b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 Brandvägg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 Du använder nog en annan port än 80? BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 5 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 (redigerad) [O][T],Sep 5 2005, 18:14] Du använder nog en annan port än 80? BOT Hur kan man ta reda på vilken port man använder? Ett jättebra exempel på mitt problem! Redigerad 5 september, 2005 av kalle.b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 5 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 När jag stänger stänger av mitt virusprogram och ber min kompis att besöka länken så står det för han att dns serven kunde inte hittas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 När jag stänger stänger av mitt virusprogram och ber min kompis att besöka länken så står det för han att dns serven kunde inte hittas! Öppna port 80 i din brandvägg så ska du se att det går. Det gjorde jag med wamp, och det funkarde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 6 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Öppna port 80 i din brandvägg så ska du se att det går. Det gjorde jag med wamp, och det funkarde Och hur i hela friden öppnar jag port 80.Jag har norton internet security. Nu kanske jag låter lite dum men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 (redigerad) Port 80 (8000) borde faktiskt redan vara öppen... jag tror inte den är blockerad...liksom 8000 e standard port för alla datorer så.... Själv har jag samma problem fast med Winamp Shoutcast.... Det är inte porten som är problemet utan att din brandvägg blockerar din IP så du kan inte kontakta den... Porten är öppen... det är IP du ska konsentrera dig på Redigerad 6 september, 2005 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Norton är skit. Jobbigt att ställa in, långsamt, mm. ZoneAlarm Pro, kostar visserligen en liten slant (för en del), men funakr skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 6 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 (redigerad) Norton är skit. Jobbigt att ställa in, långsamt, mm. ZoneAlarm Pro, kostar visserligen en liten slant (för en del), men funakr skitbra. Håller precis med dig Port 80 (8000) borde faktiskt redan vara öppen... jag tror inte den är blockerad...liksom 8000 e standard port för alla datorer så.... Själv har jag samma problem fast med Winamp Shoutcast.... Det är inte porten som är problemet utan att din brandvägg blockerar din IP så du kan inte kontakta den... Porten är öppen... det är IP du ska konsentrera dig på Men min dator byter typ min ip hela tiden föressten så kan jag se sidan på localhost men andra människor när dom anger min ip och allt det där. Redigerad 6 september, 2005 av kalle.b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Håller inte med nån av er ZoneAlarm e ju säkert nån Billig (Mutad..rekommenderad) program... liksom.... Men NORTON används säkert av 35% av hela världen så... Men problemet har inget med Norton eller nåt program alls att göra... utan Brandväggen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 6 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Håller inte med nån av er ZoneAlarm e ju säkert nån Billig (Mutad..rekommenderad) program... liksom.... Men NORTON används säkert av 35% av hela världen så... Men problemet har inget med Norton eller nåt program alls att göra... utan Brandväggen Men problemet har inget med Norton eller nåt program alls att göra... utan Brandväggen Men jag har ju provat med brandväggen av men det funkar inte endå! Kan inte nån som e bra på sånt här adda mig på msn snälla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Har du nån hårdvarubrandvägg? alltså en sån som sitter mellan ditt modem och din dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Skaffa Dig en Dynamic DNS address istället för att använda Dig utav en IP address, en IP address är svår att komma ihåg. http://www.no-ip.com/services/managed_dns/...ynamic_dns.html BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts