Jump to content

Problem med wamp

kalle.b
 Share

Recommended Posts

Hejsan svejsan igen nu har jag ett litet problem med min wamp server.

Det är så att när jag går in på localhost på min dator så funkar alla script's och hemsidan funkar perfekt.Men om min kompis går in på min ip address så står det bara "SIDAN KAN INTE VISAS". Kan problemet vara att dom inte får behörighet till hemsidan eller? VORE JÄTTE SNÄLLT OM NÅN KUNDE SVARA PÅ DEN FRÅGAN! :)

LÄNKEN!

uppdaterad länk

Just nu använder jag wamp istället för apache.För på mitt apache funkar inte php på. :'(

Men ärligt talat så varkar det som om min dator mytetr ip address hela tiden? :P

Redigerad av kalle.b
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Port 80 (8000) borde faktiskt redan vara öppen... jag tror inte den är blockerad...liksom 8000 e standard port för alla datorer så.... >_<

Själv har jag samma problem fast med Winamp Shoutcast....

Det är inte porten som är problemet utan att din brandvägg blockerar din IP så du kan inte kontakta den... Porten är öppen... det är IP du ska konsentrera dig på :blink:

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Norton är skit. Jobbigt att ställa in, långsamt, mm. ZoneAlarm Pro, kostar visserligen en liten slant (för en del), men funakr skitbra.

Håller precis med dig

Port 80 (8000) borde faktiskt redan vara öppen... jag tror inte den är blockerad...liksom 8000 e standard port för alla datorer så....

Själv har jag samma problem fast med Winamp Shoutcast....

Det är inte porten som är problemet utan att din brandvägg blockerar din IP så du kan inte kontakta den... Porten är öppen... det är IP du ska konsentrera dig på 

Men min dator byter typ min ip hela tiden föressten så kan jag se sidan på localhost men andra människor när dom anger min ip och allt det där.

Redigerad av kalle.b
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller inte med nån av er >_<

ZoneAlarm e ju säkert nån Billig (Mutad..rekommenderad) program... liksom....

Men NORTON används säkert av 35% av hela världen så... :blink:

Men problemet har inget med Norton eller nåt program alls att göra... utan Brandväggen

Men problemet har inget med Norton eller nåt program alls att göra... utan Brandväggen

Men jag har ju provat med brandväggen av men det funkar inte endå!

Kan inte nån som e bra på sånt här adda mig på msn snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor