Jocken Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Skulle du kunna göra något olagligt för att få en stor summa pengar? Säg att du har tänkt över något jättenoga så att du i princip inte kan åka dit, så du vet att du kommer få väldigt mycket pengar. Har funderat en del över detta, inte att göra något olagligt, men OM man skulle göra något olagligt, typ bedrägeri eller nått. Man åker i princip aldrig dit, och man får en hel del pengar. Undrar hur samvetet skulle se ut, och synen på vad en 1000-lapp är värd efter ett tag. Så, skulle du kunna lura nån eller liknande för pengar? Motivera gärna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Man kan ju säga att jag gör det redan, eftersom jag sparar en enorm summa (för mig då) pengar då jag laddar ner saker gratis. Men till exempel ett rån eller dylikt skulle jag nog aldrig kunna genomföra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Kanske något som inte skadar någon fysiskt elelr psykiskt, men fortfarande bara kanske... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Nope...Kan inte tänka mig det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 (redigerad) Om jag skulle lura någon eller sno något och sedan få pengar skulle jag knappast få dåligt samvete. Det är ju bara bra med pengar Man måste ju vara Ice Cold . Redigerad 4 september, 2005 av Crille_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 4 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Tänkte mer på bedrägeri (stavning?) eller liknande. Säg att man lurar någon att köpa något på Blocket typ, fast man skickar aldrig varan när köparen skickar pengarna. Osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Tänkte mer på bedrägeri (stavning?) eller liknande. Säg att man lurar någon att köpa något på Blocket typ, fast man skickar aldrig varan när köparen skickar pengarna. Osv... Det skulle vara ganska oschysst. Tänk om personen har sparat länge för att äntligen kunna köpa varan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Tänkte mer på bedrägeri (stavning?) eller liknande. Säg att man lurar någon att köpa något på Blocket typ, fast man skickar aldrig varan när köparen skickar pengarna. Osv... Nåt sånt skulle jag aldrig göra. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Skulle aldrig blåsa en fattig person på pengar, men Lidingösnobbar far inte illa av lite stöld. Mähähähähä. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Nej jag skulle inte kunna göra det. Mitt samvete går förlorat då och jag undrar om de som gör de verkligen vet vad de håller på med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Skulle kunna göra det om jag behövde pengar väldigt väldigt mycket, men som sagt skulle aldrig skada någon människa fysiskt för pengar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Tyvärr så har jag aldrig märkt av mitt dåliga samvete så ofta, så jag skulle nog kunna göra det. Även om det är egoistiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Skulle aldrig blåsa en fattig person på pengar, men Lidingösnobbar far inte illa av lite stöld. Mähähähähä. Exakt! Det värsta jag vet är när familjer med ont om pengar blir lurade. Det gör fan ont i mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 (redigerad) 1) Skulle du kunna göra något olagligt för att få en stor summa pengar? Säg att du har tänkt över något jättenoga så att du i princip inte kan åka dit, så du vet att du kommer få väldigt mycket pengar. 2) Undrar hur samvetet skulle se ut, och synen på vad en 1000-lapp är värd efter ett tag. 3) Så, skulle du kunna lura nån på pengar? Motivera gärna... Jag håller inte på med något krimminellt nu för tiden. Mycket för att jag har flickvän, jobb och lägenhet. Och vill ha ett ordentligt jobb i framtiden. Men rent hypotetiskt: 1) Ja jag skulle kunna göra nått grovt om det rörde sig om mycket pengar och chansen minimal att torska dit... 2) Samvetet, tiden läker alla sår... 3) Absolut. Men det gäller att veta vem man lurar. Man får granska personen lite innan så inte hans brossa är med i HA eller något liknade. Skulle dock aldrig kunna tänka mig att lura/stjäla från barnfamiljer, handikappade eller gammla... Välkommen tillbax förresten Jocken! Redigerad 4 september, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Tvivlar på att Jocken är tillbaka... tror att han bara sysslar med något SO-arbete och behöver svar från slumpmässigt utvalda människor. Men det är ju bara min teori. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 4 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Off-topic. För njutningens och moralens skull varnar jag dig! Nae skoja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Off-topic. För njutningens och moralens skull varnar jag dig! Hähä, precis som the good old days! Ja, vi hade sannerligen våra duster... hihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Tänkte mer på bedrägeri (stavning?) eller liknande. Säg att man lurar någon att köpa något på Blocket typ, fast man skickar aldrig varan när köparen skickar pengarna. Osv... Sånt hade jag inte vågat göra... Man vet som sagt inte vem man lurar. Det går att få fram säljarens riktiga namn via blocket och tänk om nån ringer på dörren en dag... Bättre att ta ett kort och köpa tex. biobiljetter via talsvar. En 10-20 biljetter och sen sälja. Eller åka tåg gratis tack vare kortet. Eller sticka till CHG och handla... (de kontrollerar aldrig legg i affärer där) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Skulle aldrig blåsa en fattig person på pengar, men Lidingösnobbar far inte illa av lite stöld. Mähähähähä. Här har vi en människa som tänker. Jag skulle inte tveka en sekund på att göra nåt bedrägeri mot t.e.x. en rik familj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Här har vi en människa som tänker. Jag skulle inte tveka en sekund på att göra nåt bedrägeri mot t.e.x. en rik familj. Precis man skulle aldrig ha gjort något sådant mot de som har det dåligt ställt, Jag tänker mig mer mot stora företag osv inte privata personer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts