Jump to content

Göra något olagligt för att få pengar

Jocken
 Share

Recommended Posts

Skulle du kunna göra något olagligt för att få en stor summa pengar?

Säg att du har tänkt över något jättenoga så att du i princip inte kan åka dit, så du vet att du kommer få väldigt mycket pengar.

Har funderat en del över detta, inte att göra något olagligt, men OM man skulle göra något olagligt, typ bedrägeri eller nått. Man åker i princip aldrig dit, och man får en hel del pengar. Undrar hur samvetet skulle se ut, och synen på vad en 1000-lapp är värd efter ett tag.

Så, skulle du kunna lura nån eller liknande för pengar?

Motivera gärna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1) Skulle du kunna göra något olagligt för att få en stor summa pengar?

Säg att du har tänkt över något jättenoga så att du i princip inte kan åka dit, så du vet att du kommer få väldigt mycket pengar.

2) Undrar hur samvetet skulle se ut, och synen på vad en 1000-lapp är värd efter ett tag.

3) Så, skulle du kunna lura nån på pengar?

Motivera gärna...

Jag håller inte på med något krimminellt nu för tiden. Mycket för att jag har flickvän, jobb och lägenhet. Och vill ha ett ordentligt jobb i framtiden.

Men rent hypotetiskt:

1) Ja jag skulle kunna göra nått grovt om det rörde sig om mycket pengar och chansen minimal att torska dit...

2) Samvetet, tiden läker alla sår...

3) Absolut. Men det gäller att veta vem man lurar. Man får granska personen lite innan så inte hans brossa är med i HA eller något liknade. :ermm:

Skulle dock aldrig kunna tänka mig att lura/stjäla från barnfamiljer, handikappade eller gammla...

Välkommen tillbax förresten Jocken!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte mer på bedrägeri (stavning?) eller liknande. Säg att man lurar någon att köpa något på Blocket typ, fast man skickar aldrig varan när köparen skickar pengarna. Osv...

Sånt hade jag inte vågat göra... Man vet som sagt inte vem man lurar. Det går att få fram säljarens riktiga namn via blocket och tänk om nån ringer på dörren en dag...

Bättre att ta ett kort och köpa tex. biobiljetter via talsvar. En 10-20 biljetter och sen sälja. Eller åka tåg gratis tack vare kortet. Eller sticka till CHG och handla... (de kontrollerar aldrig legg i affärer där)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor