Foo Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Jag har en tendens att hitta ställen första gången jag spelar ett spel, och sen aldrig hitta den igen även om jag letar igenom HELA spelet 100 gånger... Till saken: Joo, första gången jag spelade "Majoras mask" (GC) hittade jag en "äng" med ett låst hus, det var på sista natten och jag hade precis fått Deku Mask. Jag ville att det skulle bli morgon så jag kunde gå in där. jag spelade då sången så att det blev första morgonen igen, och skulle gå dit igen..., men jag orkade inte spela mer och stängde av... Spelet har legat en stud sen dess.... och nu har jag börjat spela igen. Jag har gått igenom allt man kan gå igenom fram till Is-templet (där en stor goron sitter) Min fråga är altså: hur kommer man till det där stället jag pratar om? (om det överhuvud taget finns ett sånt ställe) JAg kan ju ha drömt det Måste passa på att berätta en relaterat händelse:, Jo, när jag spelade A Link to the Past, först gången/gångerna (för många årsedan) så hittade jag ett ställe omringat av berg och det på marken nära ett av bergen låg ett "quakeer" märke (en sån medalj man får om man kastar en sten i vattnet i mörka världen) Jag trodde då att det var en sån medalj till, som jag redan hade... så jag brydde mig inte om den. När jag senare kom mot slutet av spelet hittade jag en till (ingången till slott nr 7?, sköldpaddan), och då testade jag att använda min medalj på den, och munnen öpnades på sköldpaddan... Nu i efterhand kom jag på att man naturligvis skulle använda medaljen på märket, som jag trodde var en medalj... för at öppna en gång i berget... Jag har nu klarat A link to the past MASSOR och MASSOR av gånger utan att hitta det stället igen... :'( Det konstiga är att min bror också såg när jag var vid det stället... och han har heller ingen anibg om var det är.... scary... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 En äng med ett låst hus, det säger mig då inte mycket , kan du försöka minnas lite mer vart nånstans denna "äng" med huset ligger? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 5 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 En äng med ett låst hus, det säger mig då inte mycket , kan du försöka minnas lite mer vart nånstans denna "äng" med huset ligger? Ja altså som sagt så var de det första ställe jag gick till efter att jag fått Deku Mask... det enda jag vet är att det ligger utanför staden... När man går till det på natten står det att det öppnar på morgonen... som sagt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 Fattar inget, menar du på ranchen eller vart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 Bah, jag har ju klarat det, ska köra det igen så jag kommer ihåg. Vänta bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 5 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 Fattar inget, menar du på ranchen eller vart? Ja, en ranch kan det ha varit... men det konstiga är ju att hjag inte kan hitta det igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 (redigerad) Ja, en ranch kan det ha varit... men det konstiga är ju att hjag inte kan hitta det igen... Om du menar Romani Ranch så måste du spränga ett stort stenblock på Milk Road med en goronbomb. På tredje dan så är stenblocket borta även om man inte sprängt det men då kan man inte göra särskilt mycket där. Redigerad 5 september, 2005 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 Hmmm kollade igenom det lite snabbt, och det ända jag kan tänka mig med en äng och hus måste vara observatoriet (stavning? ) som ligger en liten but utanför, men det är inhägnat och kan ändast nå innifrån staden. ska kolla en gång till sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 (redigerad) Måste bara säga en sak, Zelda spelen äger Min 900:ande post Redigerad 5 september, 2005 av T-Ryder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 5 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 (redigerad) Såhär ser ställen som integår att hitta igen ut: Jag börjar mer och mer tro att det en dröm... men min bror var med när jag såg det, och han säger också att det såg ut så... scary vi var dock inte mer än 7 (han var 5) nu e jag 18 år, men jag minns det ändå så tydligt! http://img347.imageshack.us/img347/3587/ps2gta5pk.jpg Redigerad 5 september, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts