samool Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Någon som kan svara på denna fråga? Svara i procent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Din hemläxa som du vill att vi ska göra åt dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Den är ju inte direkt svår om man haft en miniräknare. Men nu har jag det inte här så jag räknar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 (redigerad) Den är ju inte direkt svår om man haft en miniräknare. Men nu har jag det inte här så jag räknar inte. HAHA, jag antar att du sitter vi en dator och skriver...? Om jag inte misstar mig så har alla en förprogramerad räknare...? Redigerad 4 september, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 (redigerad) Den är ju inte direkt svår om man haft en miniräknare. Men nu har jag det inte här så jag räknar inte. Hahaha... kör -> calc eller program -> tillbehör -> kalkylatorn Redigerad 4 september, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 (redigerad) Jag gissar på 5,93 % om jag kommer ihåg rätt från rutan jag stängde ner för en stund sen. @Kaller och Foo: Bara för ni sitter och räknar mattetal hela dagarna på era datorer. Redigerad 4 september, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 (redigerad) Jag gissar på 5,93 % om jag kommer ihåg rätt från rutan jag stängde ner för en stund sen. @Kaller och Foo: Bara för ni sitter och räknar mattetal hela dagarna på era datorer. Hmm, borde de inte bli typ 11,5%...så många procent av kvinnorna är ju vänsterhänta, och de stod ju "bland kvinnorna" Redigerad 4 september, 2005 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Hahaha... kör -> calc eller program -> tillbehör -> kalkylatorn Eller Google + Skriva in ett mattetal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 (redigerad) @Kaller och Foo: Bara för ni sitter och räknar mattetal hela dagarna på era datorer. Jag räknar inte matte på datron... Jag har en TI83+ De du! Redigerad 4 september, 2005 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Ska man inte ta typ... 2620 + 340 = 2960 sen... 2960 / 100 = 29,6 sen... 29,6 * 340 = (?) Jag får det till 10064,0.. men asså det är ju sjukt tal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 (redigerad) Hmm, borde de inte bli typ 11,5%...så många procent av kvinnorna är ju vänsterhänta, och de stod ju "bland kvinnorna" Jag minns inte riktigt då jag inte haft matte sen i våras, då jag jobbat i verkstad sen skolstarten, men jag räknar så att jag räknar ihop fulla antalet vilket är 5728(alla i hela stället). Sen tog 340(antalet vänsterhänta kvinnor) och delade det på 5728 och fick 0,059...flera siffror, men jag rundar av. Och så fick jag 5,9 %. Vet inte om det är rätt men men... Amen lol, jag gjorde ju fel. Omräkning kommer. Ja, 11,4 % är rätt om man bara vistas med brudarna. Eller ja, sen kan man ju avrunda om man har lust upp till 11,5 %. Notera att jag skrev 11,4 % FÖRE de här 2 viktigpettrarna här under rättade mig. Så tro inte att jag är korkad. Vafan, orka vara uppmärksam på vad de skriver på en söndag. Redigerad 4 september, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 (redigerad) Jag minns inte riktigt då jag inte haft matte sen i våras, då jag jobbat i verkstad sen skolstarten, men jag räknar så att jag räknar ihop fulla antalet vilket är 5728(alla i hela stället). Sen tog 340(antalet vänsterhänta kvinnor) och delade det på 5728 och fick 0,059...flera siffror, men jag rundar av. Och så fick jag 5,9 %. Vet inte om det är rätt men men... Amen lol, jag gjorde ju fel. Omräkning kommer. Du ska inte räkna med männen, frågar är hur stor sannolikheten att bland kvinnorna träffa en vänsterhänt. 2620+340=2960 340/2960=0.11486486... Svar: ca 11,5% Edit @ beat: Alltid Edit2: Fast Cortez var snabbast Redigerad 4 september, 2005 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 (redigerad) Jag minns inte riktigt då jag inte haft matte sen i våras, då jag jobbat i verkstad sen skolstarten, men jag räknar så att jag räknar ihop fulla antalet vilket är 5728(alla i hela stället). Sen tog 340(antalet vänsterhänta kvinnor) och delade det på 5728 och fick 0,059...flera siffror, men jag rundar av. Och så fick jag 5,9 %. Vet inte om det är rätt men men... Mm, men då räknar du på ALLA invånare i staden. I detta fallet var de ju fråga om den procentuella andelen vänsterhänta kvinnor, bland kvinnorna. Alltså 2620+340 = 2960 kvinnor 340 av dom är vänsterhänta. 340/2960 = 0,11486.... ~ 11,5% Makes sense? Edit: Hew var snabbare i fingrarna Edit2: Cortez editerade sitt inlägg, och jag hade svaret först, längre upp på sidan Redigerad 4 september, 2005 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 11.5 % är det korrekta. Vet att andra har skrivit det men jag bara håller med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts