Adriian Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Det fattade jag ju. Men det var inte kul . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Vad kallar man en svensk som står mellan två norrmän? - Tolk! Varför hoppade den norska kvinnan från skyskrapan? - Hon ville testa Always Ultra med vingar. Hur ser man att en norrman använt datorn? - Tipp-ex på skärmen! Hur vet man att det är en norrman som äter chips? - Han använder kniv och gaffel. Ole skryter för svensken: - Min Grete är otroligt noggrann av sig. - På vilket sätt då? - Hon räknar blåbären, när hon gör sylt. - Räknar dom? - Ja, på en burk stod det 1996. Ett gäng norrmän sitter vid matbordet. Plötsligt säger en av dem: - Mitt ägg är alldeles kallt. - Det är mitt med. - Dom måste vara kokta i kallt vatten! Norsk annons: "Benfria apelsiner till lägsta dagspris". Den gamla damen frågar en norsk trafikpolis om vägen. - Hur kommer man till sjukhuset? - Åh, stå bara kvar här i gatukorsningen så ordnar det sig. Ett gäng norska soldater kommer körande i en enormt stor stridsvagn. De är nära att krocka med både bilar, träd och allt annat som kommer i deras väg. Till sist ryter den luttrade kaptenen: - Vem är det som styr?! - Styr? Vi trodde, att det var kapten. Kaptenen till den norske soldaten: - Om någon obehörig närmar sig vår förläggning, skjut honom på fläcken. - Visst kapten. Men hur bär jag mig åt om han inte har någon fläck? Ole kom till mönstringen med helsvarta föter. Det var säkert länge sedan han tvättade dem sist. Översten. som ledde mönstringen, beordrade genast fram en balja med vatten. - Vet ni vad som menas med detta? frågade han Ole. - Ja, att jag skall till flottan. - Kan Ole tala om varför en norsk soldat aldrig får tappa huvudet? - Ja, korpral! Då kan han inte bära hjälm. En dag när Arve gjorde militärtjänst i Narvik, skrek kaptenen: - Ta ut stegen! Arvve började springa allt vad han kunde, varpå kaptenen vrålade: - Vart skall ni?! - Till förrådet och hämta stegen. Furiren till den värnpliktige: - Om fem minuter skall kängorna vara borstade och sängen bäddad! - Tack, furir! Den norska ubåtskaptenen till flottbasen: - Vi sitter ohjälpligt fast på botten utanför Bergen. Vi har inget bränsle kvar. Vad ska vi göra? Flottbasen till ubåtskaptenen: - Läs efter mig! Fader vår som är i himmelen... - Har vi någon matematiker här? - Ja, löjtnant! - Bra! Se då till att ni och de andra rekryterna får varsin k-pist. Den norska damen blev stoppad av en polis, då hon kom gående spritt språngande naken. - Men detta har doktorn ordinerat, påstod hon. - Verkligen?! - Ja! Han sa, att jag skulle väga mig naken en gång om dagen, och det brukar jag alltid göra pnere på järnvägsstationen. Fyra norska poliser hittar en död man utanför universitetet. En av dem frågar: - Hur stavar man till universitet? - Ingen aning, säger de andra i kör. - Då flyttar vi honom till affären. - Har ni något alibi för tiden vid inbrottet? - Nej! Jag är säker på att ingen såg mig. - Vet du, hur man satte fast juveltjuven? - Nej! - När han kom tillbaka för att hämta tegelstenen, han hade använt för att slå sönder rutan. En norrman skrek utanför Stortinget: - Statsministern är en tok, som inte är tillräckligt klok. Norrmannen dömdes senare för två olika straff. Det ena straffet gällde att han hade stört mötesfriden. För det fick han böta 1000 kronor. Det andra var att han hade avslöjat statshemligheter och för detta fick han sitta i fängelse i två år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 (redigerad) Vad är kul med det? Det får du väl ta och fråga norrmännen om.. Dom tyckte det var kul.. Dom sålde en massa såna kartor under OS.. Redigerad 27 april, 2006 av tojo909 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 *TEXT* Hahaha, skrattade åt så gott som alla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 28 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 En till då: (Ganska dålig/weird, men det får jag leva med ): Varför skrattar norrmännen på lördagen? - De hörde en vits på onsdagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 28 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 En till då: (Ganska dålig/weird, men det får jag leva med ): Varför skrattar norrmännen på lördagen? - De hörde en vits på onsdagen. lol.. alla du drog var sköna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 28 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2006 20 st 30-åriga norrmän stod utanför en pub i Stockholm. Då kom en svensk och frågade: - Varför går ni inte in? Norrmännen svarade: - Det står klart och tydligt att vi måste vara minst 21. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 29 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 Fröjdepinn = snopp (fröjdpinne/stock) Det är sant, ''pinnen'' kan ge fröjd på olika sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The xD Skrivet 29 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 De va en pimpeltävling mellan sverige o norge Svenskarna fick napp om o om igen, men norrmännen fick inte en enda fisk Så norrmännen skickade ut en spion för att se hur svenskarna gjorde Senare kom spionen tebax o skrek "SVENSKARNA HAR BORRAT HÅL I ISEN" Den gillar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 29 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 En till då: (Ganska dålig/weird, men det får jag leva med ): Varför skrattar norrmännen på lördagen? - De hörde en vits på onsdagen. Haha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 29 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 (redigerad) Det var en gång en svensk en norsk och ett norskt barn som var ute och gick på landet då kom det en höna flygande på ängen och sen kom det en tupp och satte sig på hönan för att para sig då sa det norska barnet -Pappa,pappa tuppen leker cowboy... Vad står det på botten på en pool i Norge? Svar: No smoking. Redigerad 29 april, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 29 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2006 En norrman är på en svensk antikaffär. Han ber svensken visa honom runt lite, och efter en stund tvärstannar norrmannen och stirrar på ett föremål. - Vilken ful tavla!, säger norrmannen. - Tavla? Det är ingen tavla det är en spegel. En svensk stiger in på en antikaffär och ber att få kolla på gamla vapen. - Här har vi en revolver från romartiden. - Men romarna hade väl inga revolvrar?? - Inte? Då måste den vara riktigt sällsynt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts