-NightHawk- Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 Varför öppnar norrmännen mjölkpaketen i affären? För att det står öppnas här Den norska läraren till den norska eleven: - Sköter du skolan ordentligt? Du har u svarta ringar under ögonen. - Inga problem, det är studiecirklar En norsk man ringer till läkaren: - Du måste hjälpa mig. - Ja hur är problemet? - Jo, det är såhär jag hör röster men ser ingen människa. - Hur ofta uppstår dessa problem? - Varje gång telefonen ringer. Ur högtalaren på Göteborgs tågstation: - X2000 mot Stockholm går 12.57, X200 mot Malmö går 13.31 och tåget till Oslo går när den lilla visaren står på två och den stora visaren på tolv. - Vet du hur norrmännen slår ihjäl en geting? - Nej. - Dom jagar in den under sängen och sågar av benen. - Vet du vad det är för likhet mellan en norsk man och en katt? - Nej. - Båda är rädda för dammsugaren. - Vet du varför norrmännen tror att det finns liv på månen? - Nej. - För att det lyser där. Orkar inte skriva mer... Fast... Imorn kommer farmor vara här (:!!! Roliga - Vad kallas smarta människor i norge? - Ingen aning. - Turister! På morgonen sätter den norske polisen i staden upp en lapp där det står: Upphittad 1000-lapp, återlämnas efter beskrivning... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 Varför byter norrmännen bara blöja på sitt barn en gång i månaden ? - Det står 1-3kg på förpackningen. 1-3 kg? Eeh, man väger väl 4 när man föds typ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 5 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 september, 2005 Norrmännen drar exakt samma skämt om oss Svenskar. Har du kommit på det helt själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Har du kommit på det helt själv? Onödig kommentar, skippa dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 (redigerad) Har du kommit på det helt själv? . SlewME har rätt! Rätt kul faktiskt. Jag visste inte om att det var så förrän jag stötte på en Norrman (eller rättare sagt en Norrpojke) på Hotellet jag bode på när jag var på semester. I två veckor lång ungen och berättade en massa svensk vittsar. Det var faktiskt kul att höra (de 127 första. då...) dem för de skillde sig från våra om dem. Men jag kommer inte riktigt hur de gick. Redigerad 6 september, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Haha här kommer en dålig: -varför stoppar normännen kuken i örat? -för dom vill lyssna på Kiss (gruppen alltså) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Haha här kommer en dålig: Sant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Haha här kommer en dålig: -varför stoppar normännen kuken i örat? -för dom vill lyssna på Kiss (gruppen alltså) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 (redigerad) Onödig kommentar, skippa dem. Nawww... Stackars SlewME som trodde han kommit på något... ----------- Varför stoppar norrmännen p-piller i näsan? De vill inte ha snorungar Varför föddes Jesus inte i Norge? - De kunde inte hitta tre vise män Edit: Kiss-Skämtet var ju nästan bra... Redigerad 6 september, 2005 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 6 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2005 Sant! Fruktansvärt dålig är den också haha =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Det här kanske inte är en norsk vits, men det är roligt... Sprattlevann = Champagne Fjordknallert = Motorbåt Slurpeslang = Sugrör Kadavermos = Pölsa Strapatsepose = Ryggsäck Rumpestötte = Stol Pingvinkofte = Frack Pangelyse = Fyrverkeri Köpelåne = Hyra Spiselapp = Meny Pansartax = Krokodil Orangekule = Apelsin Luserefse = Kam Traskesnakker = Mobiltelefon Rumpeputs = toalettpapper Tallefjant = ekorre Trikåthomas = Fantomen Skogsharald = Tarzan Fröjdepinn = snopp musekiker = gynekolog Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Haha ! Grymt rolig där Dee ! Haha ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Hahaha! Trikåthomas&Skogsharald! Hahahha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Det här kanske inte är en norsk vits, men det är roligt... Pansartax = Krokodil Trikåthomas = Fantomen *******'SPARA DE ROLIGASTE**** Havremopee?? = Häst... -Vet ni varför norska mammor ger sina barn pulvermjölk? -För att slippa byta blöjor. De bara dammar av dem. (Den suger) -Vet du varför norrmän bara dricker öl ur bruna flaskor? -De tror inte att de gröna är mogna. -Vet du varför norrmän aldrig kommer fram till Göteborg? -Några mil innan göteborg står det BACKA. -Vet du hur norska soldater gör när de letar minor? -De håller för öronen och stampar hårt i marken. -Vet du när norrmännen bränner sina fötter? -När frun stryker deras strumpor. Den ene norrmannen till den andra: -Vad har du gjort med telefonen,, den är ju alldeles sönderslagen? -Den dumme svensken ringde, så jag slog honom på käften. Norrmannen ringer Telenor: -Jag vill beställa väckning. -När då? -Nu med detsamma! -Vet du varför norrmännen har svårt att skriva talet 11? -De vet inte vilken etta de ska skriva först. Först o främst orkade jag inte leta igenom tråden ifall dessa redan var skrivna. en så har jag många fler på lager. Men orka skriva alla, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Svensken till Norrmannen: - Varför häller ni norrmän in vatten i era datorer? - Vi måste ju kunna surfa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Någon som minns detta? Norrmännänen sålde såna här kartor under OS i Lillenhammer för 12 år sedan... En äkta norsk vits gjord av dom själva.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Fem svenskar i en Audi Quattro var på turistresa i Norge. De stoppades av polisen för att de var fem i bilen. - Urlöjligt! sa svenskarna. - Vet ni inte att quattro betyder fyra? - Får vi tala med någon av era chefer? - Nej, det går inte. De är upptagna med fyra italienare som kom i en Fiat Uno. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 27 april, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 (redigerad) Så den här tråden är ute igen. Norskar är endå underbara. Redigerad 27 april, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Någon som minns detta? Norrmännänen sålde såna här kartor under OS i Lillenhammer för 12 år sedan... En äkta norsk vits gjord av dom själva.. Vad är kul med det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 27 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2006 Vad är kul med det? Sverige är vatten.. Duh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts