Cyper Skrivet 7 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 Grym film http://bb.myrice.com/movie/image_c/20041114160805.jpg Ahh! Jävlar! Den ser grym ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 7 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 (redigerad) Jag gillar gamla krigsfilmer, typ Kanonerna på Navarone, Kellys Hjältar, Örnnästet osv. men även Alistair McLean-filmer såsom Fruktan är Mitt Vapen m.fl. Federico Fellinis mästerverk Amarcord såg jag på Canal+ igår, och denna italienska dramakomedi var verkligen både rolig och underhållande. Men visst, de flesta av dessa är från 70-talet och inte 80-90-talet. Quentin Tarantino har visserligen gjort många fina filmer också under 90-talet... Redigerad 7 september, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Jag gillar gamla krigsfilmer, typ Kanonerna på Navarone, Kellys Hjältar, Örnnästet osv. men även Alistair McLean-filmer såsom Fruktan är Mitt Vapen m.fl. Federico Fellinis mästerverk Amarcord såg jag på Canal+ igår, och denna italienska dramakomedi var verkligen både rolig och underhållande. Men visst, de flesta av dessa är från 70-talet och inte 80-90-talet. Quentin Tarantino har visserligen gjort många fina filmer också under 90-talet... 90-talet tycker jag är bäst. Älskar Eye Of The Tiger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Ahh! Jävlar! Den ser grym ut! Commando är enligt mig en riktigt bra action-rulle Dock länge sen jag såg den. Åhh, älska Tarantino. Två av mina favoritfilmer, The Reservoir Dogs (De hänsynslösa) och Pulp Fiction. Annan bra film är Heat med Robert De Niro och Al Pacino (eller är det Capino), hursomhelst. Tror den visas ikväll i 1:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 16 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2005 Annan bra film är Heat med Robert De Niro och Al Pacino (eller är det Capino), hursomhelst. Tror den visas ikväll i 1:an. Klart en av mina favoritfilmer. Mötet mellan nutidens två största skådespelare borde ingen missa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Klart en av mina favoritfilmer. Mötet mellan nutidens två största skådespelare borde ingen missa. Bra på kafeterian. Slutet är krystat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 Bra på kafeterian. Slutet är krystat. Jo... det får man faktiskt erkänna. En smula cheesy är den i slutscenen, men resten av filmen är klart guld värd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 17 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2005 En ganska rolig och bra svensk film är "Sökarna" Någon som sett? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 (redigerad) ... Redigerad 22 september, 2005 av Hummler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Nämner Blood In Blood Out ännu en gång. Bästa filmen detta århundradet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Bästa filmen detta århundradet Vill bara påpeka att den filmen gjordes förra århundradet (1993) Mitt tips är The Negotiator (1998). Samuel L Jackson är verkligen perfekt för rollen som iskall förhandlare. http://www.imdb.com/title/tt0120768/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Vill bara påpeka att den filmen gjordes förra århundradet (1993) Mitt tips är The Negotiator (1998). Samuel L Jackson är verkligen perfekt för rollen som iskall förhandlare. http://www.imdb.com/title/tt0120768/ Tjufft, filmen går just nu på ettan. Har sett den förut, jävligt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Tjufft, filmen går just nu på ettan. Har sett den förut, jävligt bra! Mm såg den igen nu. Inget mästerverk men riktigt bra tempo genom hela filmen. Man blir ju tagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 23 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Mm såg den igen nu. Inget mästerverk men riktigt bra tempo genom hela filmen. Man blir ju tagen. Helt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Om någon här inte sett den så kan jag verkligen rekommendera Örnnästet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Vill bara påpeka att den filmen gjordes förra århundradet (1993) Mitt tips är The Negotiator (1998). Samuel L Jackson är verkligen perfekt för rollen som iskall förhandlare. http://www.imdb.com/title/tt0120768/ Detta årtusendet eller va det nu heter då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Detta årtusendet eller va det nu heter då Psst, det var förra årtusendet också. Ägd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Psst, det var förra årtusendet också. Ägd LOL Jaja du fattar http://altura.speedera.net/ccimg.catalogcity.com/200000/205700/205728/Products/4908678.jpg kultfilm i skräckens värld Och något speciellt i mina ögon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Jag gillar filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 (redigerad) Reefer Madness (1936). Detta är den bästa film som nånsin har gjorts om droger... och samtidigt den mest inkorrekta. Filmen var gjord som propaganda-material för att skrämma människor om "den dödliga marijuanan som korrumperade Amerikas ungdom." Det som är så roligt med den här filmen är att det är så uppenbart att de personer som gjorde den, inte hade en aning om vad de snackade om. I filmen målas cannabis upp som den farligaste drogen i hela världen, även värre än heroin. Fina "whitebread" good american highschool kids förvandlas efter en joint till promiskuösa pundare. De spelar piano, dansar, skrattar konstant, våldtar och mördar... för det är tydligen det alla som håller på med cannabis gör Filmen är iallafall en jävla skrattfest. Men det är lite smått skrämmande att det faktiskt fanns människor som tog den här filmen på allvar... Gods mercy Redigerad 23 september, 2005 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts