Invictus Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Det är så här att jag behöver öka ramminnet på datorn min ifrån 512 till 1024, Men blir alltid lika förvirrad då det finns massor av olika sorters ramminnen, Hur kan jag veta vad jag ska välja? Jag kör med AMD Athlon XP och typ Nforce2. Kan någon som förstår sig på det här hjälpa mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Det är så här att jag behöver öka ramminnet på datorn min ifrån 512 till 1024, Men blir alltid lika förvirrad då det finns massor av olika sorters ramminnen, Hur kan jag veta vad jag ska välja? Jag kör med AMD Athlon XP och typ Nforce2. Kan någon som förstår sig på det här hjälpa mig? Ta det du har nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 2 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Ta det du har nu Har ingen koll på vad det e för minne som sitter där inne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Har ingen koll på vad det e för minne som sitter där inne Om du tar ut det ur sin kortplats brukar det finnas ett vitt klistermärke på med liten info om det. Liten kämpigt att stoppa tillbakka kortet sen, det krävs kraft. Annars är jag säker på att man, på något vänster, kan komma fram till detta via något Windowsprogram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Finns ett program som heter everesthome. Där kan du se vad minnets hastighet och sånt är men inte vilket märke minnet är av. Redigerad 2 september, 2005 av SAAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Finns ett program som heter everesthome. Där kan du se vad minnets hastighet och sånt är men inte vilket märke minnet är av. Länken fungerar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Högerklicka på denhärdatorn så står där ditt minne (välj egenskaper) Redigerad 3 september, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Ladda ner SiSoftware Sandra 2005 Lite och analysera datorn. Där kan du kolla exakt vad du har för RAM-minne och sen är det bara att söka på t.ex. Komplett efter det och köpa likadant. Redigerad 3 september, 2005 av epix Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 3 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Det sitter ett "Selectra 512mb DDR" i min dator nu, På klistermärket står det SDDI512 - 333/16 & DDR333(2,5) 512Mx16. Förstår dock fortfarande inte vilket sorts av minne jag ska köpa till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Det sitter ett "Selectra 512mb DDR" i min dator nu, På klistermärket står det SDDI512 - 333/16 & DDR333(2,5) 512Mx16. Förstår dock fortfarande inte vilket sorts av minne jag ska köpa till Du har DDR-333 minnen. Se till att det finns i namnet på det du köper, 333 är från PC-2100-2700 eller liknande. T.e.x. ett 512 Mb DDR/333 PC-2700 TwinMOS (Original). Chansen finns ju att ditt moderkort har stöd för andra sorters minnen också. Ge mig namnet på ditt moderkort så kan jag se vad jag hittar för info om det. Brukar stå på den korta sidan av moderkortspaketet. Redigerad 3 september, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 3 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Moderkortet heter så gott som "Soltek 75-FRN2-L" <edit:> Har fått svar på ett annat forum där en kille svarat att DDR SDRAM-Minne med PC400/3200 borde fungera, kan det stämma? Redigerad 3 september, 2005 av Invictus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Moderkortet heter så gott som "Soltek 75-FRN2-L" <edit:> Har fått svar på ett annat forum där en kille svarat att DDR SDRAM-Minne med PC400/3200 borde fungera, kan det stämma? Ditt moderkort stöder minnen med denna beteckningen: PC1600/PC2100/PC2700/PC3200 Det mesta antal minnet du kan ha i samtidigt är 3 gb. Det har även stöd för både DDRRAM och SDRAM men du borde ändå bara ha samma sort som tidigare.(DDR dvs..) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 3 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Okej Tack så jätte mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 SDRRAM = sämre.. köp inte de Annars kan du köpa mitt billigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 3 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 SDRRAM = sämre.. köp inte de Annars kan du köpa mitt billigt Haha nej sorry det är DDRRAM som gäller för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Har för mig att om ditt moderkort klarar av/och du har lust att köpa, så kan du sätta in snabbare minnen än av du har. Då kommer de att automatiskt underkockas till den hastighet som den långsammaste RAM:ens hastighet (i ditt fall 333mhz). Då har du redan nu "snabb" ram som du kan använda i framtiden också. Är inte 100% säker på att detta stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 4 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 En ny liten fråga bara, Har märket på ramminnet någon stor betydelse tex ett kingston mot de som man kan köpa på Clas Ohlson? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts