Jump to content

Live For Speed

HittiS
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Den bilen som är lättast att drifta med är XR GT turbo. Orginalsettings funkar, men ladda ner några settings anpassade för drifting så blir det lättare.

Tekniken är att svänga fullt på rätt växel för att få ut bilen på häng, och sedan styra fram och tillbaka. och även med gasen för att hålla hänget så länge som möjligt. märker du att bilen är påväg att slå runt så kopplar du och svänger åt motsatt håll så rätar bilen upp sig igen om du inte har allt för mkt häng.

Får du inte ut bilen på häng genom att bara svänga finns det lite olika alternativ:

1. varva upp på kopplingen och släpp precis innan kurvan,samtidigt som du svänger

2. motorbromsa in i kurvan (växla ner till lägre växel utan att ge gas, och sväng samtidigt)

3. tutcha handbromen samtidigt som du svänger

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den bilen som är lättast att drifta med är XR GT turbo. Orginalsettings funkar, men ladda ner några settings anpassade för drifting så blir det lättare.

Tekniken är att svänga fullt på rätt växel för att få ut bilen på häng, och sedan styra fram och tillbaka. och även med gasen för att hålla hänget så länge som möjligt. märker du att bilen är påväg att slå runt så kopplar du så rätar bilen upp sig igen om du inte har allt för mkt häng.

Får du inte ut bilen på häng genom att bara svänga finns det lite olika alternativ:

1. varva upp på kopplingen och släpp precis innan kurvan,sammtidigt som du svänger

2. motorbromsa in i kurvan (växla ner till lägre växel utan att ge gas, och sväng sammtidigt)

3. tutcha handbromen sammtidigt som du svänger

Ok tack, ska testa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde det förut . var med i ett drift team på zatzy. det ni  :P

I så fall så borde du veta vem orince är (grundaren till zatzy drifting team), som f.ö nu är medlem i det teamet som jag själv tävlar för. Ska jag hälsa till honom från dig? :rolleyes:

Redigerad av HittiS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som skulle kunna skriva en kort guide till hur man driftar?

tex om man ska använda handbromsen eller inte, hur snabbt man ska köra och lite andra småtips.

vore ytterst snällt då jag endast lyckas drifta lite halvbra med den där bilen som ska se ut som en Civic (FXO?)

Här finns alla (nästan iaf) LFS filmer: http://lfs-news.bluepixel.dk/moviespit/

Där är två filmer som heter HyunKug's LFS master - Line drift och HyunKug's LFS master - Acceling & braking.

Dom kanske är till hjälp.. Du ser ju iaf hur han kör...

Det är ju då XR GT Turbo han kör och det är den bästa bilen för drifting enligt mig...

Edit: Furious Speed på sidan, fan va grymt :wub: Såna ljud skulle det varit och spelet skulle kanske haft lite bättre fartkänsla. Annars ett toppen spel (simulator...) !

Edit2: Nu ligger den setupen jag driftar med på http://www.bronks.org/bosse/ och det är alltså den som heter XR GT TURBO_bosse.set...

Redigerad av Bosse
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan något om modining av detta spel?

Mer rök när man driftar och hur man lägger in en ny bana hade tänkt göra en stads bana.

Mer rök kan du. Inte banor. Det går inte att lägga till bilar / banor än. Det kommer i S3 säger dom för att då ska man kunna göra olika moddar. Hoppas det blir populärt bara -_- Typ som F1 Challenge. 75 moddar eller va det nu var kom till det. Då hade man att testa :D

Mer rök + lite annat har du här: http://koti.mbnet.fi/kegetys/lfs/ Varnar dig nu, du kommer att fps droppa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Vet du var jag hittar baklamp texturerna till fxo turbo?

Kolla på vår site och vårt forum under Live For Speed/Links, där har du sveriges största länksamling till LFS relaterade sidor.. bara sätta igång och börja leta (jag kommer inte ihåg på rak arm var det finns, men jag vet att det finns).

Redigerad av HittiS
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...