MoriX Skrivet 7 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 Ooo zatzy är såå coolt, kan jag få din autograf?? serriöst, det är ju bara att kunna drifta för att bli med i ett team, spelar roll om det är zatzy eller något annat Vet du va zatzy är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 (redigerad) Den bilen som är lättast att drifta med är XR GT turbo. Orginalsettings funkar, men ladda ner några settings anpassade för drifting så blir det lättare. Tekniken är att svänga fullt på rätt växel för att få ut bilen på häng, och sedan styra fram och tillbaka. och även med gasen för att hålla hänget så länge som möjligt. märker du att bilen är påväg att slå runt så kopplar du och svänger åt motsatt håll så rätar bilen upp sig igen om du inte har allt för mkt häng. Får du inte ut bilen på häng genom att bara svänga finns det lite olika alternativ: 1. varva upp på kopplingen och släpp precis innan kurvan,samtidigt som du svänger 2. motorbromsa in i kurvan (växla ner till lägre växel utan att ge gas, och sväng samtidigt) 3. tutcha handbromen samtidigt som du svänger Redigerad 7 september, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 Vet du va zatzy är? Ja. har varit medlem i forumet sen början av 2003 så jag vet vad det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 7 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 Den bilen som är lättast att drifta med är XR GT turbo. Orginalsettings funkar, men ladda ner några settings anpassade för drifting så blir det lättare. Tekniken är att svänga fullt på rätt växel för att få ut bilen på häng, och sedan styra fram och tillbaka. och även med gasen för att hålla hänget så länge som möjligt. märker du att bilen är påväg att slå runt så kopplar du så rätar bilen upp sig igen om du inte har allt för mkt häng. Får du inte ut bilen på häng genom att bara svänga finns det lite olika alternativ: 1. varva upp på kopplingen och släpp precis innan kurvan,sammtidigt som du svänger 2. motorbromsa in i kurvan (växla ner till lägre växel utan att ge gas, och sväng sammtidigt) 3. tutcha handbromen sammtidigt som du svänger Ok tack, ska testa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 Har precis gjort färdigt ett skin, vad tycks? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 7 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 Har precis gjort färdigt ett skin, vad tycks? Fräsigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 7 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 Har precis gjort färdigt ett skin, vad tycks? Hihi Diggar dörren! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HittiS Skrivet 7 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 september, 2005 (redigerad) Körde det förut . var med i ett drift team på zatzy. det ni I så fall så borde du veta vem orince är (grundaren till zatzy drifting team), som f.ö nu är medlem i det teamet som jag själv tävlar för. Ska jag hälsa till honom från dig? Redigerad 30 september, 2006 av HittiS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bosse Skrivet 8 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2005 (redigerad) Nån som skulle kunna skriva en kort guide till hur man driftar? tex om man ska använda handbromsen eller inte, hur snabbt man ska köra och lite andra småtips. vore ytterst snällt då jag endast lyckas drifta lite halvbra med den där bilen som ska se ut som en Civic (FXO?) Här finns alla (nästan iaf) LFS filmer: http://lfs-news.bluepixel.dk/moviespit/ Där är två filmer som heter HyunKug's LFS master - Line drift och HyunKug's LFS master - Acceling & braking. Dom kanske är till hjälp.. Du ser ju iaf hur han kör... Det är ju då XR GT Turbo han kör och det är den bästa bilen för drifting enligt mig... Edit: Furious Speed på sidan, fan va grymt Såna ljud skulle det varit och spelet skulle kanske haft lite bättre fartkänsla. Annars ett toppen spel (simulator...) ! Edit2: Nu ligger den setupen jag driftar med på http://www.bronks.org/bosse/ och det är alltså den som heter XR GT TURBO_bosse.set... Redigerad 9 september, 2005 av Bosse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Någon som kan något om modining av detta spel? Mer rök när man driftar och hur man lägger in en ny bana hade tänkt göra en stads bana. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bosse Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Någon som kan något om modining av detta spel? Mer rök när man driftar och hur man lägger in en ny bana hade tänkt göra en stads bana. Mer rök kan du. Inte banor. Det går inte att lägga till bilar / banor än. Det kommer i S3 säger dom för att då ska man kunna göra olika moddar. Hoppas det blir populärt bara Typ som F1 Challenge. 75 moddar eller va det nu var kom till det. Då hade man att testa Mer rök + lite annat har du här: http://koti.mbnet.fi/kegetys/lfs/ Varnar dig nu, du kommer att fps droppa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Mer rök-modden funkar ej för mig, antar att man måste ha orginal-exe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bosse Skrivet 9 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2005 Så kan de va... Har du gjort en egen exe fil då? *Blink blink* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 (redigerad) Varför är modarna i exe filer finns det inga filer man kan pilla med själv. Efter som jag inte heller har den riktiga exe filen. edit vart finns lamp texturerna? Redigerad 10 september, 2005 av Jesper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 (redigerad) Sorry för dubbel post men tänkte bara visa mitt skin. Redigerad 10 september, 2005 av Jesper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Skinz0r http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/gfbgfcbcvbcvbcvbcbcvbcbvcvb.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Vet du var jag hittar baklamp texturerna till fxo turbo? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HittiS Skrivet 21 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 september, 2005 (redigerad) Vet du var jag hittar baklamp texturerna till fxo turbo? Kolla på vår site och vårt forum under Live For Speed/Links, där har du sveriges största länksamling till LFS relaterade sidor.. bara sätta igång och börja leta (jag kommer inte ihåg på rak arm var det finns, men jag vet att det finns). Redigerad 30 september, 2006 av HittiS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HittiS Skrivet 2 oktober, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2005 (redigerad) För er som vill läsa en lång och bra recension om Live For Speed kan jag rekommendera den här länken: http://www.simhq.com/_motorsports2/motorsports_056a.html Redigerad 3 oktober, 2005 av HittiS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 3 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2005 Wow. Helt annorlunda än originalet. Originalet såg tecknat ut och hade bara fem bilar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts