Jacker Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Tyckte det skulle vara intressant med en sån här tråd, för att se vad folk har för smak. Aight, jag uppskattar verk av följande: Salvador Dalí René Magritte Yves Tanguy Giorgio de Chirico Posta gärna info om dom, som jag gjorde. Redigerad 4 september, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Ralph Steadman, världens mest framstående Gonzo-konstnär. [Världens enda också, skulle jag tro...] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Vad är Gonzo för inriktning? "Gonzoism"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Jag är inne på amerikansk popkonst för tillfället, så Roy Lichtenstein är en given favorit. Andy Warhol går inte heller av för hackor, när vi väl är inne på am. popkonst. Han har dock lite tråkig i längden, "played out" eller vad man nu ska kalla det... Sen, såklart, klassikerna Joan Miro, Salvador Dali, Claude Monet osv. James Rosenquist har några fina grejor. Giacomettis statyer är också värda att nämna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Vad är Gonzo för inriktning? "Gonzoism"? Det är... Gonzo... svårt att förklara, kolla själv på några målningar så förstår du nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Patrik. Annars gillar jag Salvador Dalís och Paul Riessers målningar väldigt mycket också. Redigerad 2 september, 2005 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Har bara en: Paul Riesser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Edward Hopper hans tavlor för alltid mina tankar till Mafia. Don Rosa (ja serier är också konst). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Don Rosa (ja serier är också konst). Ah ok Carl Barks och Don Rosa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Don Rosa (ja serier är också konst). Ah! Då har jag Don Rosa, Carl Barks och Marco Rota som favorit konstnärer också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Det är... Gonzo... svårt att förklara, kolla själv på några målningar så förstår du nog. Hmm... Ser ut som en konstig blandning mellan dadaism, surrealism och abstrakt expressionism. Den här var rätt bra. Det här är en av mina favoritmålningar. The Annunciation av René Magritte Redigerad 2 september, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Den här var rätt bra. Indeed. Och det roliga är att målningen [som föreställer en sekvens där Hunter skjuts ut ur en stor Gonzo-kanon efter sin död] målades på 70-talet - den 20:e augusti sköts Hunters aska, som bekant ut ur Gonzo-kanonen på hans ranch i Woody Creek, Colorado. Den föreställer alltså hans begravning, och grundas på det faktum att Hunter på 70-talet förklarade att han ville att hans begravning just skulle gå till på detta sätt. Han lämnade ingen lapp när han sköt sig, så de fick gå på denna önskan, och bekosta den inte alltför billiga kanonen. [Hunters nära vän "Colonel" Depp hjälpte dock till...] Men nog om det, back te' 'ze topic. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Ralph Steadman, Roy lischtenstein och Andy Warhol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Patrik-art Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Ralph Steadman, Roy lischtenstein och Andy Warhol Amagad, konverterade jag dig eller kände du faktiskt till Ralph innan du såg denna tråd? Congrats i sådana fall, man hör ju inte om honom alltför ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Krister Petersson, Janne Gissberg och Gert Lozell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Edward Hopper hans tavlor för alltid mina tankar till Mafia. Han är min absoluta favorit också, riktigt mysiga =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre cool Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Amagad, konverterade jag dig eller kände du faktiskt till Ralph innan du såg denna tråd? Congrats i sådana fall, man hör ju inte om honom alltför ofta. Japp, Vår bildlärare har snackat om han i 7:an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Patrik-art Jupp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Patrik och Paul Riesser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts