Explosiv Anka Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) TÖNT Redigerad 19 maj, 2021 av Explosiv Anka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Fel. Terrorist angriper oskyldiga människor. Så är Amerikanarna terrorister? USA ger afghanistan flera miljarer dollar för att försvara sig mot sovjet/ryssland. Men som tack kör al-quaida (som ledde afghanistan) in två flygplan i WTC USA gav dom vapen under kriget mot Sovjet, ja. Amerikanska soldater har angripit oskyldiga människor. Eller anser du att de som blev utsatta för diverse saker i det irakiska fängelset Abu Ghraib inte är oskyldiga? Är inte heller de 2 egyptierna oskyldiga? Vad utgjorde de för hot.. Vad gjorde dom "skyldiga"? Låt mig anse detta. CIA och FBI är terrorister. De kan råka ge sig på oskyldiga, men försöker få ut saker de ej vet någon om ändå. Amerikanarna bombade oskyldiga i början av Irakkriget. Visst, de kan ha antagit att det fanns terrorister där, men ändå. Jag står kvar vid "Vi äro alla terrorister ur andras synvinklar". Edit: Håller med Crice... Det kan inte bush hjälpa. Dom som gjorde det straffades ju.[ Det var Bush administration som beordrade detta. Redigerad 2 september, 2005 av Moongoose Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Vem ledde då? berätta för mig som är så "okunnig" On September 27, 1996, the ruling members of the Afghan Government were displaced by members of the Islamic Taliban movement. The Taliban declared themselves the legitimate government of Afghanistan; however, the UN continued to recognize the government of Burhanuddin Rabbani. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Ceone, du kan tamejfan inte vara född -90. Du kommer med en massa ogrundade påståenden som en 10- åring vet är falska. al-Qaida har aldrig ledit Afghanistan. Dom är en terrorist- orginisation och inte parti, som Crice nämde. Och hur kan USA ge Afghanistan flera miljarder för att försvara sig mot Ryssland/Sovjet? För det första slutade konflikten mellan Sovet och Afghanistan för över 20 år sen. Och sen upplöstes Sovjet för 14 år sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Det kan inte bush hjälpa. Dom som gjorde det straffades ju. Ändå säger du att amerikanerna inte angriper oskyldiga? Hycklare kallas sådana som du. Din inkompetens och fullständiga ovisshet om ämnet lyser igenom ganska starkt på flera ställen. Människorna som misshandlade irakier i fängelset var amerikansk militär. Borde inte det tala för att fler sådana här aktioner pågår, bara att de som gör så är smarta nog att inte föreviga grejen? Jo, säger jag, men jag är ju blott en dum fåne vid sidan av intelligensen personifierad. Det är dags att lära sig att se saker från andra vinklar än Hollywoods. Amerika är inte världens räddare. Amerika är en stormakt, världens största, och de har en idiot som överkucku. Lille Bush, Jr. ser det som sin plikt att avsluta mellanösternkonflikten eftersom hans hedervärde pappa George Bush, Sr. påbörjade projektet. Clinton kom i vägen ett litet tag, men nu är han borta och klanen Bush lyckades få åtta år till att spendera på detta fina projekt. Lyckligtvis, för klanen Bush, kraschade afghanier in flygplan i deras ståtliga World Trade Center, så nu kunde de även inta Afghanistan, "i jakt på terrorister". En annan skulle ju skrocka lite och säga att de enbart vill ha oljan, men vad vet en annan? Jaja, nu är de back on track och kommer att sakta men säkert avsluta denna ockupation, allt medan de klappar Sharon i ryggen och ser till att israelerna, Bushs homies, lyckas med sin ockupation. Allt som allt blir det mer olja, och mer kontroll. På utsidan är det dock en "kamp mot det onda", helt enligt Hollywoods tycke. Blä, jag har sagt nog nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 MEN ÄR DU HELT BEFRIAD FRÅN HJÄRNCELLER ELLER?! Wow... inte ofta jag skriver helt i versaler, men du är så jävla dum så att jag vill ta en knölpåk och slå dig gul och blå i sambatakt... ------- Ändå säger du att amerikanerna inte angriper oskyldiga? Hycklare kallas sådana som du. Tagga ner lite med personangreppen det skulle upskattas. Du är en respekterad medlem och det ser bättre ut om du inte använder dig utav fulknep dvs personangrepp. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Tagga ner lite med personangreppen det skulle upskattas. Du är en respekterad medlem och det ser bättre ut om du inte använder dig utav fulknep dvs personangrepp. Tack Kul att du klippte bort allt relevant i min text och bara citerade "personangreppen". Fick mig ju att framstå som tio gånger värre. Du verkar ju kunna det där med "fulknep". Och ja, jag antar att du på något sätt har en poäng, men samtidigt står jag för vad jag säger, och har upptäckt att småsarkastiska "angrepp" ofta leder till en önskad effekt. Det är ju trots allt bara min åsikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Kul att du klippte bort allt relevant i min text och bara citerade "personangreppen". Fick mig ju att framstå som tio gånger värre. Du verkar ju kunna det där med "fulknep". Och ja, jag antar att du på något sätt har en poäng, men samtidigt står jag för vad jag säger, och har upptäckt att småsarkastiska "angrepp" ofta leder till en önskad effekt. Det är ju trots allt bara min åsikt. Nej, såg du det så Det var inte min avsikt dock, men jag kan fulknep. Jag gillar dig så jag ville absolut inte tycka ner dig på något vis men ville bara framföra det då det inte ser så fint ut med "fulknep".. Men du är bra på att debattera i övrigt. Redigerad 2 september, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Nej, såg du det så Det var inte min avsikt dock, men jag kan fulknep. Jag gillar dig så jag ville absolut inte tycka ner dig på något vis men ville bara framföra det då det inte ser så fint ut med "fulknep".. Men du är bra på att debattera i övrigt. M'okej... förlåt för att jag var så kinkig, jag fattar ju vart du vill komma. Ska tänka på det till nästa gång, tack för tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Ceone, du kan tamejfan inte vara född -90. Du kommer med en massa ogrundade påståenden som en 10- åring vet är falska. al-Qaida har aldrig ledit Afghanistan. Dom är en terrorist- orginisation och inte parti, som Crice nämde. Och hur kan USA ge Afghanistan flera miljarder för att försvara sig mot Ryssland/Sovjet? För det första slutade konflikten mellan Sovet och Afghanistan för över 20 år sen. Och sen upplöstes Sovjet för 14 år sen. Så du är helt på terroristernas sida? Nämen varför är alquaida sura på usa när dom inte hade gjort något? svara på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Men orka alltså orka med gammla skäggiga gubbar som läser en flera tusen år gammal bok och sen grundar sina värderingar och åsikter på det. Säkert är flera värderingar och åsikter som finns i sverige kristna också men inte fan bombar vi spränger vi oss själva för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Amerikanska soldater har angripit oskyldiga människor. Eller anser du att de som blev utsatta för diverse saker i det irakiska fängelset Abu Ghraib inte är oskyldiga? Är inte heller de 2 egyptierna oskyldiga? Vad utgjorde de för hot.. Vad gjorde dom "skyldiga"? Tilläg: det som amrikanerna gjorde i Vietnam. alla som dom dödade där va ju oskyldiga . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Att driva krig genom terrorhandlingar kostar mycket pengar och då vill de ha valuta för pengarna. De ska synas. De slår till mot stora centrala och kända mål för att skapa skräck och fruktan hos folk för att på så sätt få som de vill. Det är föga troligt att det skulle finnas nån verklig grund för deras hot, att slå till i Sverige. Det hade varigt ungefär som att råna korvgubben när värdetransporten står brevid... Skulle de slå till i Norden (peppar peppar...) så blir det mot chg. Media styr allt, och rubrikerna blir större ju större mål. Vi i Sverige är för obetydliga för att de skulle sattsa pengar på att spränga här. De hade inte tjänat något på det. De, de vill åt är de stora länderna med makt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Så du är helt på terroristernas sida? Nämen varför är alquaida sura på usa när dom inte hade gjort något? svara på det! Läs på lite om kriget mot Sovjet. Vad som hände med alla vapen som USA fört in och vad som hände efter att USA lämnat landet. Tror det är nyckeln. Tjingeling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Tilläg: det som amrikanerna gjorde i Vietnam. alla som dom dödade där va ju oskyldiga . Jo det var dom och de skulle usa inte lagt sig i, men nu är det en helt annat sak. Jag hade inte varit lika sur på alquaida/terroristerna om dom hade krigat på ärligt sätt. Kom fram med tanks och kpistar! Arme mot arme istället. Tror inte att nyheten är sann det borde stå på aftonbladet om de var sant.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Bring it on! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Tror inte att nyheten är sann det borde stå på aftonbladet om de var sant.... Haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Tror inte att nyheten är sann det borde stå på aftonbladet om de var sant.... Det stog i Aftonbladets tidning såvitt som jag såg när jag gick på stan idag och såg det skrivet med stora bokstäver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Tror inte att nyheten är sann det borde stå på aftonbladet om de var sant.... Hjärntvättad? Redigerad 2 september, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 2 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Så du är helt på terroristernas sida? Nämen varför är alquaida sura på usa när dom inte hade gjort något? svara på det! Och när har jag sagt att jag är på terroristernas sida? Ännu ett av dina osanna påståenden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts