Crice Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Bannemig... Mahalo, om du har tid någon gång så får du gärna ge mig en kurs i tankeläsning, samt i hur fan man överför tankar till textform och lyckas till perfektion. Sådana som du borde inte vara dolda från allmänheten, du borde starta en organisation och värva folk; kidnappa korkade MTV-hjärntvättade fjortisar och tvinga dem att bevittna upploppen i Los Angeles och Chicago, visa hur USA gång på gång förgäves försöker lönnmörda Castro med snäckskal och cigarrer och hur Bush inte ens klarar av att uttala "nuclear". Vi behöver en ny hippie-era. Ungdomen är förpassad till media, och media kontrolleras i för stor utsträckning av auktoriteterna. Vi behöver Öppna Kanalen, fast utan religiösa freaks och fula afrikanska hatpredikanter. Vi behöver lite nytt blod, bort med all denna jävla smygkonservatism som slingrar sig in i censur och media. Nu svamlar jag bara, men det ser ändå fint ut och speglar på något vänster mina tankar. I'm getting there... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Bannemig... Mahalo, om du har tid någon gång så får du gärna ge mig en kurs i tankeläsning, samt i hur fan man överför tankar till textform och lyckas till perfektion. Sådana som du borde inte vara dolda från allmänheten, du borde starta en organisation och värva folk; kidnappa korkade MTV-hjärntvättade fjortisar och tvinga dem att bevittna upploppen i Los Angeles och Chicago, visa hur USA gång på gång förgäves försöker lönnmörda Castro med snäckskal och cigarrer och hur Bush inte ens klarar av att uttala "nuclear". Vi behöver en ny hippie-era. Ungdomen är förpassad till media, och media kontrolleras i för stor utsträckning av auktoriteterna. Vi behöver Öppna Kanalen, fast utan religiösa freaks och fula afrikanska hatpredikanter. Vi behöver lite nytt blod, bort med all denna jävla smygkonservatism som slingrar sig in i censur och media. Nu svamlar jag bara, men det ser ändå fint ut och speglar på något vänster mina tankar. I'm getting there... Jo.. jag har ganska höga ambitioner, men jag har för tillfället för mycket skit som håller mig tillbaka. Men när tiden är rätt så planerar jag att lägga ihop det stora politiska manifestet för 2000 talet som jag håller på att skriva i bokform, men just nu så är det bara ungefär 300 sidor av osammanhängande rappakalja. Vill inte nämna för mycket här... men det kommer nog att bli något att bita i Men du är välkommen i att delta i att runda upp hjärntvättade MTV freaks för lite skolning i det verkliga livet, jag behöver all hjälp jag kan få Edit: Mm.. tankeläsning kan jag väl inte säga att jag bemästrar... men att överföra tankar till textform är du ju riktigt duktig på... du behöver bara mer erfarenhet.... och kanske läsa lite mer böcker. Men jag kan säga att jag kunde inte skriva som dig när jag var 15 , so you're coming along quite nicely Redigerad 3 september, 2005 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 http://politiker.istheshit.net/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Ja... kanske lite sent ute med att svara på detta inlägg, med tanke på att Sverige är på väg till USA för undsättning. Suck... det kommer nog att se roligt ut när ett gäng taffliga svenskar dyker upp i Louisanna bara för att stå öga till öga med horder av arga svartingar som troligtvis kommer att behandla dessa naiva "do gooders" i samma anda som Adebisi skulle behandlat en av sin slynor. Bara för att Amerikas ansvarslöse byfåne till president inte var i tid med att hjälpa de stackars jävlarna som nu lever i rädsla av att bli våldtagna, mördade eller helt enkelt svälta ihjäl. En riktig president hade agerat på studs, och minuten efter att ha fått nyheten: att en orkan var på väg, uppmanat alla medborgare att ta sig till "Armstrong's" där åtminstone 4 transportflyg hade väntat för att ta emot dessa människor och informerat att 3 andra plan var på väg till undsättning, för de som inte fick plats. Men nej, inte gamle George, han hade väl annat att tänka på de ödesdigra timmarna då Ray Nagin inte hade något annat val än att skicka sina panikslagna medborgare till en fotbollsarena. Jag kan sätta en tia på att Bush satt skamset i ett hörn i det ovala rummet och försökte desperat lära sig knyta sina skor utan att lyckas, medan detta pågick. Eller så var det kanske på grund av att majoriteten av de människor som inte kunde ta sig från New Orleans på egen hand var fattiga negrer, troligtvis kriminella människor utan rösträtt och därför inget som republikanerna kommer att sörja när det är dags för val igen 2008. Crice: Jag förstår vad du menar, men sanningen är att majoriteten av de människor som du kommer att träffa på i framtiden, kommer att vara så jävla korkade att du måste anstränga dig dubbelt så hårt för att inte slita av din egen arm, bara så att du har något att banka lite vett i dem med. Det är helt enkelt ingen idé att försöka nå ut till dessa hopplösa fall... låt dem leva i sina fantasivärldar där USA är hjältarna som räddade världen från ryssarna, gulingarna, och utomjordingarna. Ha ho! Hollywood har minsann satt sina klor i våran uppväxt. Det känns som vi alla i väst har blivit hjärntvättade sen födseln till att tro att amerikanerna kommer att rädda oss från allt som är ont här i världen, med hjärndöda actionhjältar och silikonopererade slampor som våra förebilder. Vissa ser igenom dessa fasader, men dessvärre så är det allt för många som inte gör det. Och för de som verkligen ser det stora landet i väst för vad det egentligen är, förstår att Amerika inte är ett fagert land trots allt, det är gammalt och sjaskigt och ondskefullt. Även före nybyggarna... och före indianerna... så fanns ondskan där.... väntandes. Burroughs visste om detta under 50 talet och Sitting Bull kände till det, när han gav sitt beryktade tal vid Powder River Konferensen 1877. Och helt plötsligt; någonstans vid vid slutet av 70 talet så avstannade plötsligt utvecklingen och började röra sig bakåt. En makalös vändning när man tittar tillbaks till mitten av 60 talet, då det faktiskt fanns människor som brydde som om de orättvisor och krig som plågade världen, även fast de flesta av dessa "flower children" i grund och botten bara var ett gäng pajasar som inte tog sig tid att rösta under presidentvalen, så försökte de åtminstone att påverka världen på det bästa sättet de kunde. Ett ideal som ingen tycks minnas längre. För dagens generation så kunde 60 talets radikala ungdomskultur lika gärna aldrig ha tagit plats. Istället, så är alla idagens läge så förskräckta av tanken att ett terrordåd ska drabba dem, att de förlitar sig på USA att ta hand om dessa "kroknäsade jävlar," även om det innebär att utrota dem allihopa.... och det är inte långt ifrån. Det människor inte verkar förstå är: att det faktiskt är USAs fascistiska regim och dess framfart... och allt det blod som de har spillt genom åren med sina orättfärdiga krig, och hemliga militäroperationer som allmänheten inte får ta del av, som har lett till de hemskheter som plågar oss idag. Världen kommer att vara ett väldigt skrämmande ställe om några år, om de fortsätter som det gör. Thompson borde ha sparat en kula till sin sonson, för den stackars grabben förtjänar inte att växa upp i en sådan hemsk värld som utan tvekan kommer att drabba oss alla. We're all doomed - Mahalo Mahalo.For.Prez? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Micheal Moores brev till bush nyligen: "Berättade någon om Katrina för dig?" Har du någon aning om var våra helikoptrar håller hus? Det är dag fem efter orkanen Katrina och tusentals människor är fortfarande strandsatta och behöver hjälp från luften. Var på jorden kan du ha förlagt våra militärhelikoptrar? Behöver du hjälp att hitta dem? En gång blev jag av med min bil på parkeringsplatsen vid Sears. Snacka om att det var jobbigt. Och förresten, har du någon aning om var soldaterna från nationalgardet är? Vi skulle verkligen behöva dem här nu. Hur kommer det sig att de inte var på plats från början? Var det någon som berättade det för dig? Jag vet att du inte ville avbryta din semester och jag vet att du inte gillar att få dåliga nyheter. Dessutom, du hade bidragsgivare att besöka, och mammor till döda soldater att ignorera. Du visade henne verkligen!Och du, lyssna inte på de personer som de närmaste dagarna kommer att avslöja hur du i somras skar ner budgeten för arméns ingenjörer i New Orleans, för tredje året i rad. Säg bara till dem, att även om du inte minskat anslagen till att reparera skyddsvallarna skulle det ändå inte varit fler ingenjörer på plats eftersom du hade ett mycket viktigare uppdrag åt dem - att bygga demokrati i Irak! Det finns de som kommer att göra politik av det här och försöka använda det mot dig. Låt bara ditt folk fortsätta poängtera det. Svara inte på någonting. Inte ens från de där jobbiga vetenskapsmännen som förutspådde att det här skulle hända eftersom vattnet i mexikanska golfen blivit varmare och varmare, och därmed gjort stormen oundviklig. Ignorera dem och allt deras snack om klimatförändring. Det är inget ovanligt med en orkan som var så bred att det skulle vara som att ha en F-4 tornado som sträckte sig från New York till Cleveland.Bara jobba på, Mr Bush. Försök bara att hitta några arméhelikoptrar och skicka dit dem. Låtsas att människorna i New Orleans och vid kusten är i närheten av Tikrit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Micheal Moores brev till bush nyligen: Michael Moore är verkligen bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts