Zyemon Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Du är inte något vidare insatt i ämnet Xogede, Här finns intressant fakta du bör läsa: Israel är en stat som upprättats på palestinskt territorium, i Palestina, befolkat av övervägande - till över 95% - muslimska och kristna palestinier före den stora judiska invandringen av sionister efter första världskriget 1918 och i synnerhet efter andra världskriget 1945. De sionistiska judarna har alltså lagt beslag på palestiniernas land, ett annat folks land. Israels judiska befolkning, sionisterna, har med våld och terror fördrivit omkring 750 000 palestinier, alltså vid den tiden hälften av det palestinska folket, från deras land enbart under åren 1947 och 1948 i samband med att sionisterna utropade sin judiska stat Israel. Därefter har Israel konstant vägrat dessa fördrivna palestinier och deras anhöriga att få återvända till sitt gamla hemland. Detta är i strid inte blott mot humaniteten utan även mot gällande internationell folkrätt. I dag är palestinierna 5 miljoner och hälften av dem lever under ockupation och resten som eviga flyktingar. Samtidigt har den judiska staten Israel infört lagen om återvändande som innebär att judar i hela världen automatiskt har rätt till israeliskt medborgarskap. Detta har lett till att hundratusentals judar från hela världen strömmat in i landet, det land som rättmätigt (enligt gällande folkrätt) är palestiniernas land. Genom denna massinvasion av främmande judar har den judiska staten Israel kunnat tillförsäkra sig en betryggande judisk majoritet i det erövrade landet. Också detta i strid mot gällande internationell folkrätt. Israel betalar inte ett öre till de palestinska flyktingar som man med våld och terror drivit iväg från deras hem och härd, utan de palestinska flyktinglägren finansieras huvudsakligen genom FNs flyktingorgan UNRWA. Israel är inte ekonomiskt självbärande utan en parasitär stat, ett internationellt socialfall och helt beroende av att miljarder och åter miljarder dollar årligen pumpas in i landet från utländska biståndsgivare, främst från USA och även Västtyskland. Enligt färska studier kan inte Israel leva mer än några veckor utan USAs hjälp. USA bidrar med ca 5 miljarder dollar i hjälp till Israel varje år, vilket är nästan 5 ggr så mycket som man ger till hela Afrika under samma tidsrymd. Det här kanske ger dig en liten tankeställare, Finns mycket mer fakta som jag ska posta vid senare tillfälle... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Du är inte något vidare insatt i ämnet Xogede, Här finns intressant fakta du bör läsa: Israel är en stat som upprättats på palestinskt territorium, i Palestina, befolkat av övervägande - till över 95% - muslimska och kristna palestinier före den stora judiska invandringen av sionister efter första världskriget 1918 och i synnerhet efter andra världskriget 1945. De sionistiska judarna har alltså lagt beslag på palestiniernas land, ett annat folks land. Israels judiska befolkning, sionisterna, har med våld och terror fördrivit omkring 750 000 palestinier, alltså vid den tiden hälften av det palestinska folket, från deras land enbart under åren 1947 och 1948 i samband med att sionisterna utropade sin judiska stat Israel. Därefter har Israel konstant vägrat dessa fördrivna palestinier och deras anhöriga att få återvända till sitt gamla hemland. Detta är i strid inte blott mot humaniteten utan även mot gällande internationell folkrätt. I dag är palestinierna 5 miljoner och hälften av dem lever under ockupation och resten som eviga flyktingar. Samtidigt har den judiska staten Israel infört lagen om återvändande som innebär att judar i hela världen automatiskt har rätt till israeliskt medborgarskap. Detta har lett till att hundratusentals judar från hela världen strömmat in i landet, det land som rättmätigt (enligt gällande folkrätt) är palestiniernas land. Genom denna massinvasion av främmande judar har den judiska staten Israel kunnat tillförsäkra sig en betryggande judisk majoritet i det erövrade landet. Också detta i strid mot gällande internationell folkrätt. Israel betalar inte ett öre till de palestinska flyktingar som man med våld och terror drivit iväg från deras hem och härd, utan de palestinska flyktinglägren finansieras huvudsakligen genom FNs flyktingorgan UNRWA. Israel är inte ekonomiskt självbärande utan en parasitär stat, ett internationellt socialfall och helt beroende av att miljarder och åter miljarder dollar årligen pumpas in i landet från utländska biståndsgivare, främst från USA och även Västtyskland. Enligt färska studier kan inte Israel leva mer än några veckor utan USAs hjälp. USA bidrar med ca 5 miljarder dollar i hjälp till Israel varje år, vilket är nästan 5 ggr så mycket som man ger till hela Afrika under samma tidsrymd. Det här kanske ger dig en liten tankeställare, Finns mycket mer fakta som jag ska posta vid senare tillfälle... Får man fråga om källan? Det jag har hört är nämligen direkta motsatsen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Du är inte något vidare insatt i ämnet Xogede, Här finns intressant fakta du bör läsa: Israel är en stat som upprättats på palestinskt territorium, i Palestina, befolkat av övervägande - till över 95% - muslimska och kristna palestinier före den stora judiska invandringen av sionister efter första världskriget 1918 och i synnerhet efter andra världskriget 1945. De sionistiska judarna har alltså lagt beslag på palestiniernas land, ett annat folks land. Israels judiska befolkning, sionisterna, har med våld och terror fördrivit omkring 750 000 palestinier, alltså vid den tiden hälften av det palestinska folket, från deras land enbart under åren 1947 och 1948 i samband med att sionisterna utropade sin judiska stat Israel. Därefter har Israel konstant vägrat dessa fördrivna palestinier och deras anhöriga att få återvända till sitt gamla hemland. Detta är i strid inte blott mot humaniteten utan även mot gällande internationell folkrätt. I dag är palestinierna 5 miljoner och hälften av dem lever under ockupation och resten som eviga flyktingar. Samtidigt har den judiska staten Israel infört lagen om återvändande som innebär att judar i hela världen automatiskt har rätt till israeliskt medborgarskap. Detta har lett till att hundratusentals judar från hela världen strömmat in i landet, det land som rättmätigt (enligt gällande folkrätt) är palestiniernas land. Genom denna massinvasion av främmande judar har den judiska staten Israel kunnat tillförsäkra sig en betryggande judisk majoritet i det erövrade landet. Också detta i strid mot gällande internationell folkrätt. Israel betalar inte ett öre till de palestinska flyktingar som man med våld och terror drivit iväg från deras hem och härd, utan de palestinska flyktinglägren finansieras huvudsakligen genom FNs flyktingorgan UNRWA. Israel är inte ekonomiskt självbärande utan en parasitär stat, ett internationellt socialfall och helt beroende av att miljarder och åter miljarder dollar årligen pumpas in i landet från utländska biståndsgivare, främst från USA och även Västtyskland. Enligt färska studier kan inte Israel leva mer än några veckor utan USAs hjälp. USA bidrar med ca 5 miljarder dollar i hjälp till Israel varje år, vilket är nästan 5 ggr så mycket som man ger till hela Afrika under samma tidsrymd. Judisk befolkning = Judar Om man inte vet de där..... Så vet men inget. Sionister hör till en helt annan religion. Palestinernas land I så fall ska jag kunna kalla Svergie vikingarnas land. Har dom erövrat landet då e det ju bara att sticka, svårare e det inte... eller? Och varför ska dom betala pengar, till dom som håller på som dom gör? USA e emot terror men varför skulle dom inte isåfall kunna ta tillbaks Palestina åt dem då? Vi gav ju Ryssarna Finland en gång i tiden också, och det här handlar precis om samma sak. - Ett annat folk erövrar ett annat land. - Sen bestämmer dom vilket folk som ska ut för att det ska bli minst oroligheter, och då var det enklare att driva ut Palestiner. Jag vet inte om allt det där stämmer. Men jag skrev nu som jag uppfattat det. Får man fråga om källan? Det jag har hört är nämligen direkta motsatsen... WöRd Redigerad 3 september, 2005 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Får man fråga om källan? Det jag har hört är nämligen direkta motsatsen... Det där är den allmänna uppfattningen, googla på israel/palestina och det är det där du kommer hitta. Jag trodde först du hade en annan intressant teori men du har ju bara missuppfattat det hela. Fattar inte varför du utger dig för att kunna massor av ämnet när du inte vet ett skit. Din enda åsikt verkar vara att israelerna har rätt bara för du själv är halvjude. I lol: Men snälla lilla du, är detta verkligen en diskussion för dig? Du har dessutom helt fel angående sionism, det är "nationalistisk judendom", så att säga. Judar som arbetear för att för ett land igen. Du kan ju läsa mer om det susning om du är intresserad. Redigerad 3 september, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
flogiz Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Får man fråga om källan? Det jag har hört är nämligen direkta motsatsen... Kolla här http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/is.html under Economy "Economic aid - recipient: $662 million from US (2003 est.)" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyemon Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Källa 1 Källa 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Du är inte något vidare insatt i ämnet Xogede, Här finns intressant fakta du bör läsa: Israel är en stat som upprättats på palestinskt territorium, i Palestina, befolkat av övervägande - till över 95% - muslimska och kristna palestinier före den stora judiska invandringen av sionister efter första världskriget 1918 och i synnerhet efter andra världskriget 1945. De sionistiska judarna har alltså lagt beslag på palestiniernas land, ett annat folks land. Israels judiska befolkning, sionisterna, har med våld och terror fördrivit omkring 750 000 palestinier, alltså vid den tiden hälften av det palestinska folket, från deras land enbart under åren 1947 och 1948 i samband med att sionisterna utropade sin judiska stat Israel. Därefter har Israel konstant vägrat dessa fördrivna palestinier och deras anhöriga att få återvända till sitt gamla hemland. Detta är i strid inte blott mot humaniteten utan även mot gällande internationell folkrätt. I dag är palestinierna 5 miljoner och hälften av dem lever under ockupation och resten som eviga flyktingar. Samtidigt har den judiska staten Israel infört lagen om återvändande som innebär att judar i hela världen automatiskt har rätt till israeliskt medborgarskap. Detta har lett till att hundratusentals judar från hela världen strömmat in i landet, det land som rättmätigt (enligt gällande folkrätt) är palestiniernas land. Genom denna massinvasion av främmande judar har den judiska staten Israel kunnat tillförsäkra sig en betryggande judisk majoritet i det erövrade landet. Också detta i strid mot gällande internationell folkrätt. Israel betalar inte ett öre till de palestinska flyktingar som man med våld och terror drivit iväg från deras hem och härd, utan de palestinska flyktinglägren finansieras huvudsakligen genom FNs flyktingorgan UNRWA. Israel är inte ekonomiskt självbärande utan en parasitär stat, ett internationellt socialfall och helt beroende av att miljarder och åter miljarder dollar årligen pumpas in i landet från utländska biståndsgivare, främst från USA och även Västtyskland. Enligt färska studier kan inte Israel leva mer än några veckor utan USAs hjälp. USA bidrar med ca 5 miljarder dollar i hjälp till Israel varje år, vilket är nästan 5 ggr så mycket som man ger till hela Afrika under samma tidsrymd. Det här kanske ger dig en liten tankeställare, Finns mycket mer fakta som jag ska posta vid senare tillfälle... Så bara för det är det ok att spränga sig själv mot oskyldiga? Dom vågar inte kriga på ärligt sätt. (med kpist och tanks) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Så bara för det är det ok att spränga sig själv mot oskyldiga? Dom vågar inte kriga på ärligt sätt. (med kpist och tanks) Hur ofta handlar krig om att "kriga på ärligt sätt" egentligen? Terrorist/guerrillataktiker har ju alltid varit effektivast, så varför ge upp en vinnande strategi för att kriga "ärligt med k-pistar och tanks"? Glorifierar inte någon sorts krigsföring, men ditt resonemang är sannerligen besynnerligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Tycker inte vi ska skicka hjälp till USA. Om dom har pengar nog att föra krig så har dom bannemej pengar att rensa upp efter en naturkatastrof. Om vi ska hjälpa dom ska det vara direkt hjälp till folket och inte regeringen eller myndigheterna. Precis... Dom har laggt ner hur mycket pengar som helst på ett onödigt krig (ja! ett krig som man startar utan anledning är onödigt) så får man skylla sig själv när man inte kan ta hand om sitt eget folk vid en katastrof... ----- SlewME - Visst fan kan vi skicka pengar, visst fan kan vi skicka någon sorts räddningmaterial... Tror du fan att det kommer göra någon skillnad? En droppe i havet om du frågar mig... Jag tycker synd om dem, naturkatastrofer är hemska... Men jag ser inte hur vi kan hjälpa till... kalla mig egoist om du vill men det kommer bara vara ett tungt ekonomisk bakslag för Sverige och ett patetiskt bidrag för USA. Seriöst skicka räddningshelikoptrar? Fattar du hur jobbigt det kommer bli att frakta över helikoptrar till USA? Däremot finns det andra sätt men helikoptrar är ju en ganska dum idé. Vi har inte gjort något för någon annan en oss själva en Afrika och de fattiga länderna på 200år(kan ingen exakt siffra?) och det är ju ganska konstigt att ni Svenska förväntar er att andra vill hjälpa oss. Och du säger att jag hittar på? Är du helt lost eller? Sverige är en av de största bidragsgivarna i jämförelse med våran BNP (iallafall i Europa). Hur fan kan du säga att vi inte gör något det var det dummaste jag hört... Skattepengarna som går till Sida vartfan tror du dom går? Afrika och andra fattiga länder... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Det där är den allmänna uppfattningen, googla på israel/palestina och det är det där du kommer hitta. Jag trodde först du hade en annan intressant teori men du har ju bara missuppfattat det hela. Fattar inte varför du utger dig för att kunna massor av ämnet när du inte vet ett skit. Din enda åsikt verkar vara att israelerna har rätt bara för du själv är halvjude. Det är du som har missuppfattat det hela. Jag har visserligen en annan teori, men den tänker jag inte diskutera här. Om du läser noga, märker du att det enda jag har påstått är att palestinerna försöker ta tillbaka landet som dom anser vara sitt. Jag ber om ursäkt om jag var otydlig. Du har delvis rätt (i det faktum att jag är halvjude). Men frågan var ju vem som ockuperade vem. Palestina ockuperar Israel för att dom vill ha sitt (?) land tillbaka. Antingen har du missföstått mig, eller så vägrar du förstå att judarna redan har fått ett land, och det är dom nöjda med. Men palestinerna tror/tycker att landet är deras, och försöker på alla möljiga sätt ta tillbaka det. Jag har aldrig påstått att det var rätt att judarna fick ett land (även om jag tycker det). Det jag menar är att judarna redan har kört ut palestinerna från sitt nya land, och att palestinerna försöker ta tillbaka det, eftersom dom anser det vara deras! Capishe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Det är du som har missuppfattat det hela. Jag har visserligen en annan teori, men den tänker jag inte diskutera här. Om du läser noga, märker du att det enda jag har påstått är att palestinerna försöker ta tillbaka landet som dom anser vara sitt. Jag ber om ursäkt om jag var otydlig. Men du är ju konstig. Hur kan du påstå nåt du inte kan styrka med en enda källa. Nån uppenbarelse när du sov eller? Varför vill du inte diskutera det? Jag är intresserad av hur du ser på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Men du är ju konstig. Hur kan du påstå nåt du inte kan styrka med en enda källa. Nån uppenbarelse när du sov eller? Varför vill du inte diskutera det? Jag är intresserad av hur du ser på det. Min källa är min bror, som har varit i Israel och är högst insatt i regionens politik. Som du kanske förstår, så är den källan ganska svår att styrka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Tycker inte vi ska skicka hjälp till USA. Om dom har pengar nog att föra krig så har dom bannemej pengar att rensa upp efter en naturkatastrof. Om vi ska hjälpa dom ska det vara direkt hjälp till folket och inte regeringen eller myndigheterna. Bensinskatten ska vara på den nivå den är idag. Mitt argument till det finns i flera andra trådar, orka skriva en än gång. Jag har även tänkt ut en egen idelogi. Vet inte om den skulle funka i praktiken, men ändå: Om jag skulle starta ett politiskt parti (ett högerparti) och bli framröstad skulle jag se till att en organisation/myndighet startades, dit man kunde donera X% av sin nettoinkomst varje månad. Pengarna skulle gå till... Dom som har det sämre ställt. D.v.s socialbidrag, fast ändå inte. Då kan dom som vill betala skatt för sådant göra det, och dom som inte vill behöver inte. Då borde väl alla bli nöjda? Jag tror att en del här skulle donera lite av sin nettoinkomst för detta. Och man behöver inte binda sig, utan även donera lite då och då när man känner för det. Kanske blev en lite flummig förklaring, men jag har inte tid att skriva bättre just nu. Kasst system du har hittat på. Ursäka om jag säger det men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyemon Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Min källa är min bror, som har varit i Israel och är högst insatt i regionens politik. Som du kanske förstår, så är den källan ganska svår att styrka. Ärligt talat så allt som du har sagt hittills makes no sense, och det värsta är att du inte heller ger en förklaring hur din lilla outvecklade hjärna tänker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Ärligt talat så allt som du har sagt hittills makes no sense, och det värsta är att du inte heller ger en förklaring hur din lilla outvecklade hjärna tänker. Det kan mycket väl vara så att det mesta jag har sagt är ett resultat av att andra har sagt emot mig. Men jag står fast vid det jag påstod, att palestinerna försöker ta tillbaka "sitt" land. Och inga personangrepp, tack PS. Hur min lilla outvecklade hjärna tänker har jag förklarat i texten du quotade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Jag tror det är totalt onödigt att ge dom pengar, men jag tror Sverige kan hjälpa till med teknik. Tex. vattenrening, ordna provisorisk el osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Jag tror det är totalt onödigt att ge dom pengar, men jag tror Sverige kan hjälpa till med teknik. Tex. vattenrening, ordna provisorisk el osv. Det är väl det bästa som vi kan skicka eftersom det är det vi har gjort... Hörde att dom skickat två reningsverk... fråga mig inte hur... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Precis vad jag försöker säga. Folk försöker övertyga mig om att man är en hycklare om man kan ge pengar till katastrofdrabbade afrikanska länder, men inte USA. Vad de inte tycks förstå är att USA är världens största stormakt och har en ekonomi som skulle klara av trettio sådana här naturfenomen. De afrikanska länderna behöver global hjälp, så varför skicka en symbolisk summa till Amerika? Ja... kanske lite sent ute med att svara på detta inlägg, med tanke på att Sverige är på väg till USA för undsättning. Suck... det kommer nog att se roligt ut när ett gäng taffliga svenskar dyker upp i Louisanna bara för att stå öga till öga med horder av arga svartingar som troligtvis kommer att behandla dessa naiva "do gooders" i samma anda som Adebisi skulle behandlat en av sin slynor. Bara för att Amerikas ansvarslöse byfåne till president inte var i tid med att hjälpa de stackars jävlarna som nu lever i rädsla av att bli våldtagna, mördade eller helt enkelt svälta ihjäl. En riktig president hade agerat på studs, och minuten efter att ha fått nyheten: att en orkan var på väg, uppmanat alla medborgare att ta sig till "Armstrong's" där åtminstone 4 transportflyg hade väntat för att ta emot dessa människor och informerat att 3 andra plan var på väg till undsättning, för de som inte fick plats. Men nej, inte gamle George, han hade väl annat att tänka på de ödesdigra timmarna då Ray Nagin inte hade något annat val än att skicka sina panikslagna medborgare till en fotbollsarena. Jag kan sätta en tia på att Bush satt skamset i ett hörn i det ovala rummet och försökte desperat lära sig knyta sina skor utan att lyckas, medan detta pågick. Eller så var det kanske på grund av att majoriteten av de människor som inte kunde ta sig från New Orleans på egen hand var fattiga negrer, troligtvis kriminella människor utan rösträtt och därför inget som republikanerna kommer att sörja när det är dags för val igen 2008. Crice: Jag förstår vad du menar, men sanningen är att majoriteten av de människor som du kommer att träffa på i framtiden, kommer att vara så jävla korkade att du måste anstränga dig dubbelt så hårt för att inte slita av din egen arm, bara så att du har något att banka lite vett i dem med. Det är helt enkelt ingen idé att försöka nå ut till dessa hopplösa fall... låt dem leva i sina fantasivärldar där USA är hjältarna som räddade världen från ryssarna, gulingarna, och utomjordingarna. Ha ho! Hollywood har minsann satt sina klor i våran uppväxt. Det känns som vi alla i väst har blivit hjärntvättade sen födseln till att tro att amerikanerna kommer att rädda oss från allt som är ont här i världen, med hjärndöda actionhjältar och silikonopererade slampor som våra förebilder. Vissa ser igenom dessa fasader, men dessvärre så är det allt för många som inte gör det. Och för de som verkligen ser det stora landet i väst för vad det egentligen är, förstår att Amerika inte är ett fagert land trots allt, det är gammalt och sjaskigt och ondskefullt. Även före nybyggarna... och före indianerna... så fanns ondskan där.... väntandes. Burroughs visste om detta under 50 talet och Sitting Bull kände till det, när han gav sitt beryktade tal vid Powder River Konferensen 1877. Och helt plötsligt; någonstans vid vid slutet av 70 talet så avstannade plötsligt utvecklingen och började röra sig bakåt. En makalös vändning när man tittar tillbaks till mitten av 60 talet, då det faktiskt fanns människor som brydde som om de orättvisor och krig som plågade världen, även fast de flesta av dessa "flower children" i grund och botten bara var ett gäng pajasar som inte tog sig tid att rösta under presidentvalen, så försökte de åtminstone att påverka världen på det bästa sättet de kunde. Ett ideal som ingen tycks minnas längre. För dagens generation så kunde 60 talets radikala ungdomskultur lika gärna aldrig ha tagit plats. Istället, så är alla idagens läge så förskräckta av tanken att ett terrordåd ska drabba dem, att de förlitar sig på USA att ta hand om dessa "kroknäsade jävlar," även om det innebär att utrota dem allihopa.... och det är inte långt ifrån. Det människor inte verkar förstå är: att det faktiskt är USAs fascistiska regim och dess framfart... och allt det blod som de har spillt genom åren med sina orättfärdiga krig, och hemliga militäroperationer som allmänheten inte får ta del av, som har lett till de hemskheter som plågar oss idag. Världen kommer att vara ett väldigt skrämmande ställe om några år, om de fortsätter som det gör. Thompson borde ha sparat en kula till sin sonson, för den stackars grabben förtjänar inte att växa upp i en sådan hemsk värld som utan tvekan kommer att drabba oss alla. We're all doomed - Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Ja... kanske lite sent ute med att svara på detta inlägg, med tanke på att Sverige är på väg till USA för undsättning. Suck... det kommer nog att se roligt ut när ett gäng taffliga svenskar dyker upp i Louisanna bara för att stå öga till öga med horder av arga svartingar som troligtvis kommer att behandla dessa naiva "do gooders" i samma anda som Adebisi skulle behandlat en av sin slynor. Bara för att Amerikas ansvarslöse byfåne till president inte var i tid med att hjälpa de stackars jävlarna som nu lever i rädsla av att bli våldtagna, mördade eller helt enkelt svälta ihjäl. En riktig president hade agerat på studs, och minuten efter att ha fått nyheten: att en orkan var på väg, uppmanat alla medborgare att ta sig till "Armstrong's" där åtminstone 4 transportflyg hade väntat för att ta emot dessa människor och informerat att 3 andra plan var på väg till undsättning, för de som inte fick plats. Men nej, inte gamle George, han hade väl annat att tänka på de ödesdigr8. a timmarna då Ray Nagin inte hade något annat val än att skicka sina panikslagna medborgare till en fotbollsarena. Jag kan sätta en tia på att Bush satt skamset i ett hörn i det ovala rummet och försökte desperat lära sig knyta sina skor utan att lyckas, medan detta pågick. Eller så var det kanske på grund av att majoriteten av de människor som inte kunde ta sig från New Orleans på egen hand var fattiga negrer, troligtvis kriminella människor utan rösträtt och därför inget som republikanerna kommer att sörja när det är dags för val igen 2008 Håller med på ganska många punkter. Men tydligen så var det så att Georghe Bush var på semester innan orkanen så han kunde inte "agera" klokt och ordentligt sas det på Nyheterna. Märkligt säger jag. Redigerad 3 september, 2005 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Håller med på ganska många punkter. Men tydligen så var det så att Georghe Bush var på semester innan orkanen så han kunde inte "agera" klokt och ordentligt sas det på Nyheterna. Märkligt säger jag. Han är bra på att ta semester den där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts