Miike Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 (redigerad) Det snackas så mycket politik här på forumet så jag tänkte att vi kunde starta en politik topic istället. Just nu höll vi ju på att snacka om "hur egoistiskt Sverige är" och om det som sker i New Orleans, så vi kan låta Dagens-Lol handla om dagens lol och och snacka vidare här. Från dagens lol diskussionen. Saken är också den att människorna envisas med att bo vid de farligaste platserna. Los Angeles, New Orleans, Miami ja det finns många storstäder i hela USA där människan envisas med att bo. Detta problem finns inte bara i USA utan också i övriga världen. Förresten är det fel att inte hjälpa ett land pga av deras president som beter sig som ett riktigt svin, tror knappast att dom stackars människorna i New Orleans har samma åskiter som Bush, inte alla iaf. Redigerad 1 september, 2005 av Miike Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Det snackas så mycket politik här på forumet så jag tänkte att vi kunde starta en politik topic istället. Just nu höll vi ju på att snacka om "hur egoistiskt Sverige är" och om det som sker i New Orleans, så vi kan låta Dagens-Lol handla om dagens lol och och snacka vidare här. Från dagens lol diskussionen. Saken är också den att människorna envisas med att bo vid de farligaste platserna. Los Angeles, New Orleans, Miami ja det finns många storstäder i hela USA där människan envisas med att bo. Detta problem finns inte bara i USA utan också i övriga världen. Förresten är det fel att inte hjälpa ett land pga av deras president som beter sig som ett riktigt svin, tror knappast att dom stackars människorna i New Orleans har samma åskiter som Bush, inte alla iaf. Då lånar jag din tråd lite med en annan fråga. Är det någon som håller med Israel i Israel-Palestinakonflikten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Ha ho... jo visst borde vi hjälpa USA, dem var ju trots allt så hjälpsamma under Tsunami katastrofen. Nej, Det är tråkigt att sånt ska hända men dem klarar sig utan Sveriges hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Då lånar jag din tråd lite med en annan fråga. Är det någon som håller med Israel i Israel-Palestinakonflikten? Håller med om vadå? ----- Några synpunkter om politik och politiker: ----- Politik är knepigt... Mycket skit men ibland måste de ta de svåra besluten. Som att man skulle fixar fler spår från Stockholm till Uppsala... Dom som bodde nära rälsen ville inte men ska dom då få hindra något som många andra kan ha nytta av? Då blir dom tvungna att köra över vissa men så är det ibland... tyvärr. ----- Det finns bra politiker och så finns det dåliga... Den jag hatar allra mest just nu är Annika Billström fyfan... Vilken jävla lögnare... Hon säger att hon ska göra allt hon kan för att stoppa biltullarna om hon får röster... Och när hon får det, så byter hon helt om... Hon får rösterna för vad hon sa då kan hon inte gå och skita i vad hon lovat... hon är en av flera som jag klassificerar som en inkompetent politiker. ----- Vad som gäller USA och vad som händer där kan jag bara säga... Sluta kriga så jävla mycket och lägg pengarna på sitt egna folk där pengarna hör hemma men vafan om dom nu vill leka krig så får dom skylla sig själva då får dom ett förfallet samhälle och detta kommer inte göra det bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Är det någon som håller med Israel i Israel-Palestinakonflikten? Japp Israel -------------------------------------- Vad som gäller USA och vad som händer där kan jag bara säga... Sluta kriga så jävla mycket och lägg pengarna på sitt egna folk där pengarna hör hemma men vafan om dom nu vill leka krig så får dom skylla sig själva då får dom ett förfallet samhälle och detta kommer inte göra det bättre. Det kommer inte att göra det sämre heller, det har funnits mycke fler och rikare terrorister om dom inte hade farit dit och krigat. Och vad skulle rikare terrorister ha för mål?? Jo, att förstöra hela världen. Och så finns det många sådannna Redigerad 2 september, 2005 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Vad som gäller USA och vad som händer där kan jag bara säga... Sluta kriga så jävla mycket och lägg pengarna på sitt egna folk där pengarna hör hemma men vafan om dom nu vill leka krig så får dom skylla sig själva då får dom ett förfallet samhälle och detta kommer inte göra det bättre. Fattar inte hur man kan försvara terroristerna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Ha ho... jo visst borde vi hjälpa USA, dem var ju trots allt så hjälpsamma under Tsunami katastrofen. Nej, Det är tråkigt att sånt ska hända men dem klarar sig utan Sveriges hjälp. Precis vad jag försöker säga. Folk försöker övertyga mig om att man är en hycklare om man kan ge pengar till katastrofdrabbade afrikanska länder, men inte USA. Vad de inte tycks förstå är att USA är världens största stormakt och har en ekonomi som skulle klara av trettio sådana här naturfenomen. De afrikanska länderna behöver global hjälp, så varför skicka en symbolisk summa till Amerika? Redigerad 2 september, 2005 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Precis vad jag försöker säga. Folk försöker övertyga mig om att man är en hycklare om man kan ge pengar till katastrofdrabbade afrikanska länder, men inte USA. Vad de inte tycks förstå är att USA är världens största stormakt och har en ekonomi som skulle klara av trettio sådana här naturfenomen. De afrikanska länderna behöver global hjälp, så varför skicka en symbolisk summa till Amerika? Det gör vi hela tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Precis vad jag försöker säga. Folk försöker övertyga mig om att man är en hycklare om man kan ge pengar till katastrofdrabbade afrikanska länder, men inte USA. Vad de inte tycks förstå är att USA är världens största stormakt och har en ekonomi som skulle klara av trettio sådana här naturfenomen. De afrikanska länderna behöver global hjälp, så varför skicka en symbolisk summa till Amerika? Nu sitter du och hittar på va? Jag och ingen annan har sagt att vi ska skicka pengar till USA. Det vi däremot har sagt ät att det minsta vi kan göra är att skicka dit lite hjälp då våra räddningshelikoptrerar endå bara står och dammar och eftersom att vi inte gjorde rätt under tsunamikatastrofen så är det minsta vi kan göra är att hjälp till lite nu, för denna regering och det Svgenska folket är så jävla självgoa och tycker att man bara ska låta allt hända och folk ska dö. Jag tycker inte att man kan döma ett folk efter president, ursprung, kön, hudfärg osv utan alla ska behandlas lika, dvs inga ska dö. Har hört att endel säger att USA aldrig har hjälpt oss och då ska inte vi hjälpa dem. Men vafan så kan man ju inte tänka? varför tänker de flesta Svenskar så? Där är ett yttligare exempel på att många i detta land bara förväntar sig att allt ska hända och inte gör något själv. Man kan inte bara sitta och ta men inte ge utan man måste ge för att få osv. Vi har inte gjort något för någon annan en oss själva en Afrika och de fattiga länderna på 200år(kan ingen exakt siffra?) och det är ju ganska konstigt att ni Svenska förväntar er att andra vill hjälpa oss. Det finns ingen som skulle hjälpa oss i ett ev krig och det tycker jag är bra då jag hoppas på en undergång för detta land då de bara låter allt vara ogjort, Sverige kan ju inte ens ta han om sig själv. Redigerad 2 september, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Nej, varken du eller någon annan på detta forum har sagt att vi ska skicka pengar till Amerika, men jag umgås med lite annat folk också. Förresten, varför skicka räddningsutrustning till USA när USA har tillräckligt av den varan? Har de någonsin bett världen om hjälp, så som krisdrabbade länder i stor nöd gör? Nej, just det. Om Sverige skulle skicka onödig utrustning till USA så skulle det ju bara se larvigt ut, och kosta pengar för skattebetalarna, i det långa loppet. Amerika fixar biffen, tro mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Nej, varken du eller någon annan på detta forum har sagt att vi ska skicka pengar till Amerika, men jag umgås med lite annat folk också. Förresten, varför skicka räddningsutrustning till USA när USA har tillräckligt av den varan? Har de någonsin bett världen om hjälp, så som krisdrabbade länder i stor nöd gör? Nej, just det. Om Sverige skulle skicka onödig utrustning till USA så skulle det ju bara se larvigt ut, och kosta pengar för skattebetalarna, i det långa loppet. Amerika fixar biffen, tro mig. Än en gång förväntar sig folk att andra klarar sig själv. Det är klart att USA klarar sig men med lite stöd i från andra så skulle räddningsarbetet att gå snabbare och färre skulle kanske dö. Vad spelar det för roll om de ber om hjälp eller inte? Ibland kan man erbjuda hjälp och vilket bara det skulle ge Sverige ett gott intryck. Sedan så är utrustningen som du säger "onödig" inte så onödig så tio plan kan göra mer än du tror. Att det skulle kosta skattebetalarna pengar gör det nog och det förstår jag inte varför då Sverige kan lägga ner tid och pengar på saker som är dubbelt så oviktigt men när det väl händer något så utnyttjar sossarna situationen och tar ut pengar för det. Jag har inget mer att tillägga på denna punkt nu. Om rubriken i Aftonbladet stämmer "Sverige vill skicka nödhjälp" så blir jag alldeles till mig utav lycka. Redigerad 2 september, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Amerika har pengar så det räcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) Att USA attackerade Afganistan var helt okej... tyckte jag... Dom hade en anledning men när dom attackerade Irak så var det ju oprovocerat och var bara för att komma åt deras olja... Vilket jag fortfarande tycker var oerhört dumt. Iallafall tycker jag att det var ett uppenbart övertramp... Jag kanske är ensam om att tycka det men fortfarande... Om dom inte laggt ner massor av pengar på krig så skulle denna naturkatastrof inte varit lika ödestigert för USAs budget. Och därför tycker jag att dom får skylla sig själva lite... Redigerad 2 september, 2005 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Att USA attackerade Afganistan var helt okej... tyckte jag... Dom hade en anledning men när dom attackerade Irak så var det ju oprovocerat och var bara för att komma åt deras olja... Vilket jag fortfarande tycker var oerhört dumt. Iallafall tycker jag att det var ett uppenbart övertramp... Jag kanske är ensam om att tycka det men fortfarande... Om dom inte laggt ner massor av pengar på krig så skulle denna naturkatastrof inte varit lika ödestigert för USAs budget. Och därför tycker jag att dom får skylla sig själva lite... Bara för att Sverige ligger back så mycket och lägger ut pengar på fel saker så ska du få skulla dig själv när du är döende i en katastrof? Det ska jag komma. Nästa gång om något händer i Sverige och du ligger där så ska jag säga, Sverige lägger pengarna på fel saker och kan inte hjälpa sina medborgare, let him die! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 En sak som igentligen inte jag förstår är att varför skulle vi inte hjälpa USA?. Herregud jag kan sätta lite cash på att dem hade hjälpt Sverige om vi var i denna situation. Men jag tycker allt vi ska hjälpa dem, tänk på att nästan halva Mississippi och halva Louisiana är under vatten. Hela New Orleans som är en utav sydUSAs största städer. Biloxi är också nästan helt översvämmat. Självklart behöver dem hjälp. Elen fungerar knappast och vatten är helt förorenat, plus att människor svälter i en trasig inomhusarena. Fattigt folk med diabetes och hjärtfel bland annat som bara måste få hjälp snabbt. Dom dödar till och med varandra för att överleva. USA har inte all tid i världen och gör så gott dem kan men det räcker inte, och märker inte folk här i Sverige att dem behöver extra hjälp. Dom ber till Gud för att få denna hjälp och jag tycker Sverige ska satsa. Om England, Frankrike, Tyskland, Japan och Kina och andra stormakter kunde hjälpa Amerikanarna så snabbt som möjligt så skulle vi så snart få se ett nytt New Orleans inom kort, det vet jag. Det blir nog bättre för Sveriges del om dem hjälper till litegrann. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 En sak som igentligen inte jag förstår är att varför skulle vi inte hjälpa USA?. Herregud jag kan sätta lite cash på att dem hade hjälpt Sverige om vi var i denna situation. Men jag tycker allt vi ska hjälpa dem, tänk på att nästan halva Mississippi och halva Louisiana är under vatten. Hela New Orleans som är en utav sydUSAs största städer. Biloxi är också nästan helt översvämmat. Självklart behöver dem hjälp. Elen fungerar knappast och vatten är helt förorenat, plus att människor svälter i en trasig inomhusarena. Fattigt folk med diabetes och hjärtfel bland annat som bara måste få hjälp snabbt. Dom dödar till och med varandra för att överleva. USA har inte all tid i världen och gör så gott dem kan men det räcker inte, och märker inte folk här i Sverige att dem behöver extra hjälp. Dom ber till Gud för att få denna hjälp och jag tycker Sverige ska satsa. Om England, Frankrike, Tyskland, Japan och Kina och andra stormakter kunde hjälpa Amerikanarna så snabbt som möjligt så skulle vi så snart få se ett nytt New Orleans inom kort, det vet jag. Det blir nog bättre för Sveriges del om dem hjälper till litegrann. Bra skrivet.. Vad jag vet så har Tyskland skickat hjälp till USA. Tyskarna är hjälpsamma och inte lika egoistiska som i detta land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 (redigerad) En sak som igentligen inte jag förstår är att varför skulle vi inte hjälpa USA?. Herregud jag kan sätta lite cash på att dem hade hjälpt Sverige om vi var i denna situation. Men jag tycker allt vi ska hjälpa dem, tänk på att nästan halva Mississippi och halva Louisiana är under vatten. Hela New Orleans som är en utav sydUSAs största städer. Biloxi är också nästan helt översvämmat. Självklart behöver dem hjälp. Elen fungerar knappast och vatten är helt förorenat, plus att människor svälter i en trasig inomhusarena. Fattigt folk med diabetes och hjärtfel bland annat som bara måste få hjälp snabbt. Dom dödar till och med varandra för att överleva. USA har inte all tid i världen och gör så gott dem kan men det räcker inte, och märker inte folk här i Sverige att dem behöver extra hjälp. Dom ber till Gud för att få denna hjälp och jag tycker Sverige ska satsa. Om England, Frankrike, Tyskland, Japan och Kina och andra stormakter kunde hjälpa Amerikanarna så snabbt som möjligt så skulle vi så snart få se ett nytt New Orleans inom kort, det vet jag. Det blir nog bättre för Sveriges del om dem hjälper till litegrann. Vi hade en orkan här förut(eller vad det var) som gjorde massvis med skador, men men vi fick inget från USA? Visserligen så var vi med i EU så vi fick pengar ändå för ersättning(eller hur man säger..). Men men, jag hörde faktiskt inte om att USA hjälpte till mycket efter tsunamin, och den hände i ett större land än Sverige, så varför skulle de hjälpa dom? Vi är bra mycket mindre än uSA, och vi har inte ens pengar nog åt vårat land, och USA har utan tvekan pengar så det räcker, och om de inte har det så kan de tacka Bush. USA får faktiskt skylla sig själv då de valde om Bush, så nu får de stå sitt kast, om de inte har tillräckligt med pengar. Om om vi skulle skicka katastrofhjälp skulle det enligt mig vara bättre att skicka till nåt land som verkligen behöver det, inte USA. Blablabla, vad skrev jag nyss...aja. Mjaha, människor svälter? Det har folk gjort i fattiga länder i flera år, och amerikanera får stå ut med det i några veckor som högst. Buhu. Vem har sagt nåt om att döda varandra för att överleva? Det händer ändå redan i USA överallt, maffia hit och gänguppgörelser dit. Ber dom till Gud? Det finns en hel del i New Orleans som inte tror på Gud, och de lär inte börja nu när de fått en stor flodvåg över sig. Redigerad 2 september, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Då lånar jag din tråd lite med en annan fråga. Är det någon som håller med Israel i Israel-Palestinakonflikten? Jag är vagt intresserad av det... Jag tycker att Israel bör få ha Palestina... Muslimerna har asmånga länder, men Judarna, som funnits mycket längre, har bara ETT, och då bör det landet få vara stort. Och gällande USA: Dom borde få pengar och bistånd, precis som alla andra länder. Vi skickar miljontals kronor till diktaturer som förtrycker sitt eget folk, så varför skulle man inte skicka till USA? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Jag är vagt intresserad av det... Jag tycker att Israel bör få ha Palestina... Muslimerna har asmånga länder, men Judarna, som funnits mycket längre, har bara ETT, och då bör det landet få vara stort. Jag tycker att vi ateister ska få ett land. Varför inte...hmm, Frankrike? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Mjaha, människor svälter? Det har folk gjort i fattiga länder i flera år, och amerikanera får stå ut med det i några veckor som högst. Buhu. Vem har sagt nåt om att döda varandra för att överleva? Det händer ändå redan i USA överallt, maffia hit och gänguppgörelser dit. Ber dom till Gud? Det finns en hel del i New Orleans som inte tror på Gud, och de lär inte börja nu när de fått en stor flodvåg över sig. Mmm människor svälter i flera länder. Men Svenskar gör ju redan mycket för att hjälpa dem. Folk skickar ofta in pengar till Rädda Barnen och Röda Korsert och annat. Amerikanare i New Orleans hjälper säkert också folk i andra länder, iaf dom som har pengar, nu är det deras tur att få hjälp. Hörde på nyheterna igår att folk rånar överallt, man tar mat i affärer och man kan även ta vapen från vapenaffärer för det är ingen som sköter dem. Du har väl hört själv att det är problem. Folk bär vapen och dom dödar ju för att få sin chans större för hjälp. Och ja dom ber till Gud. Herregud dom är sydstatare, nästan alla sydstatare tror ju på Gud. Lyssna på sydtatsmusik så förstår du varför. Flodvåg? Var det inte en orkan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts