okka Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 (redigerad) En fin torsdagskväll och jag har inget att göra... ... ...så jag kokade ihop en topp-trettio-nånting bästa filmer jag har sett. Jag tror att den är någolunda exakt. några dåliga val i slutet men... Jag har säkerligen glömt en hel bunt men, den är, som sagt, någolunda exakt. Nattvardsgästerna - Ingmar Bergman Min Natt Med maud - Eric Rohmer Det Sjunde Inseglet - Ingmar Bergman Annie Hall - Woody Allen Woman Under A Influence - John Cassavetes 12 Angry Men - Sidney Lumet Once Upon A Time In The West - Sergio Leone The Graduate - Mike Nichols Taxi Driver - Martin Scorsece Vertigo - Alfred Hitchock Deconstructing Harry - Woody Allen Manhattan - Woody Allen Jules Et Jim - Francois Truffaut Diktatorn - Charlie Chaplin The Good, The Bad And The Ugly - Sergio Leone Psycho - Alfred Hitchcock Den Blåa Filmen - Krzysztof Kieslowski Den Röda Filmen - Krzysztof Kieslowski Duck Soup - Bröderna Marx The Godfather - Francis Ford Coppola Mulholland Dr. - David Lynch Borgarklassens Diskreta Charm - Luis Bunuel Återkomsten - Andrei Zvyagintsev Spirited Away - Hayao Miyazaki The Getaway - Steve McQueen for fuck sake Lost In Translation - Sofia Coppola The Sting - George Roy Hill Guds Stad - Fernando Meirelles A Night At The Opera - Bröderna Marx Pulp Fiction - Quentin Tarantino Life Of Bryan - Monthy Pyton-gänget Snatch - Guy Ritchie Nightmare Before Christmas - Tim Burton Amelie Från Montmarte - Jean-Pierre Jeunet Lock, Stock and Two Smoking Barrels - Guy Ritchie Shadows - John Cassavetes Natural Born Killers - Oliver Stone Såja! Everybody, do the same! Editation (uttala engelskt denna gång). Ett eller två stavfel... Editation nummer dos. FUCK, glömde Bunuel. *Lägger till...* Editation nummer trei. FUCK, glömde The Getaway. *Lägger till...* Redigerad 2 september, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 (redigerad) Sådär ser ungefär en av mina storasystrar och hennes pojkväns filmhylla ut. De flesta jag sett är riktigt bra dessutom. Någon egen lista väntar jag med att skriva tills jag orkar, jag har ändå inte så bra smak, sägs det... Redigerad 1 september, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 ...är jag verkligen så ensam i att finna det roligt att göra något sånt här? Tihi. Kom igen nu, ranka lite. Rekomendera. Inspirera. For fuck sake... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Kan inte ranka filmer! Alla har sin lilla speciella kärlek till mig, men nog så blir det Star Wars Episode 3. Har ca 100 DVD filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Independence day Världarnas krig Guds stad(eller vad den hette...) Och den där filmen som gick på bio tidigare i år...öh...handlade om slaget vid Jerusalem mellan 2 grupper. Grym film. Air force one Con Air Men in Black-serien Jurassic Park-serien How High Full Metal Jacket Juice Bullet Poetic Justice Gridlock'd Above The Rim Gang Related Boys n the hood Menace II Society Scarface Just de, Be Cool Star Wars filmerna Forrest Gump, hur kan man glömma Kommer inte på nåt mer... Redigerad 3 september, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Independence day Världarnas krig Guds stad(eller vad den hette...) Och den där filmen som gick på bio tidigare i år...öh...handlade om slaget vid Jerusalem mellan 2 grupper. Grym film. Air force one Con Air Men in Black-serien Jurassic Park-serien How High Full Metal Jacket Juice Bullet Poetic Justice Gridlock'd Above The Rim Gang Related Boys n the hood Menace II Society Scarface Kommer inte på nåt mer... http://imdb.com/title/tt0101507/Du menar kingdom of heaven som jag tycker suger. Och boys n the hood heter egentligen boyz n the hood. Redigerad 3 september, 2005 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Kan inte göra nån lista på vilken som är bäst, kan inte heller räkna upp dom som ligger i toppen då jag har så kasst minne. men nyckeln till frihet, the boondock saints, pulp fiction, lock stock and two smoking barrels, snatch, sideways är bra filmer (dom jag kommer på såhär på rak arm) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) 1. Boyz'n the hood 2. The Godfather (Del 1) 3. Schindler's List 4. American History X 5. Forrest Gump 6. Star Wars: Episode 6 - Return of the Jedi 7. Pulp Fiction 8. The General's Daughter 9. Saving Private Ryan 10. Lord of the Rings: Return of the King 11. The Sixth Sense 12. The Boondock Saints 13. Life 14. Leon 15. Noting to loose Min top-15 lista, finns säker andra filmer, men dom här var dom jag kom på.. Redigerad 3 september, 2005 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bíg_mamá Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) 1.Scarface 2.independence day 3.Juice (med 2pac i huvudrollen) 4.Ghettoblaster 5.Starsky and Hutch 6.freddy got fingered 7.Top gun 8.scary moviefilmerna 9.white chicks 10.ridskolan 11.American history X 12.romper stomper gillar alla sjuka komedier och gangster/mafia filmer sen gillar jag flygscener också de va dom bästa jag kan komma på just nu Redigerad 3 september, 2005 av bíg_mamá Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Jag hjälper dig KalleR! Kan inte göra nån lista på vilken som är bäst, kan inte heller räkna upp dom som ligger i toppen då jag har så kasst minne. men Nyckeln till frihet, The boondock saints, Pulp fiction, Lock stock and two smoking barrels, Snatch, Sideways, American Histroy X, Leon, När lammen tystnar & Från himmel till helvete är bra filmer (dom jag kommer på såhär på rak arm) Redigerad 3 september, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Mitt först inlägg på hela forumet: kan rekomendera kellys hjältar 5/5 möjliga :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 1. Elf 2. Finding Nemo Otroligt stor lista Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Braveheart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 1. Ondskan 2. The Boondock Saints Inget mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Av nån anledning blir jag alltid besviken på alla filmer jag ser då jag hatar alla filmers slut (eftersom jag inte vill att filmen ska ta slut, förutom de dåliga förstås) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 Kan inte ranka filmer men kan skriva lite favoriter här! American history X Ciderhusreglerna (Gick på Tv idag till och med) Gudfadern(1) Saw Forrest gump Some kind of monster (:"> ) Jag gillar starka filmer... Jag vill ha filmer med: bra story, budskap, bra handling. Jag vill bli rörd av filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MoriX Skrivet 3 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2005 (redigerad) Scarface! Topgun Saw Band of brothers Redigerad 3 september, 2005 av MoriX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Av nån anledning blir jag alltid besviken på alla filmer jag ser då jag hatar alla filmers slut (eftersom jag inte vill att filmen ska ta slut, förutom de dåliga förstås) Men då borde du väl gilla dåliga filmer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Jag hjälper dig KalleR! Nee du tog ju bort 3 bra fast American Histroy X och Leon är bra med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spankdogg Skrivet 4 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 september, 2005 Carlitos Way Goodfellas Terminator 2 Scarface Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts