Kalan Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Ja visst, lajv kan vara väldigt fjantigt, som allt annat. Men själv lajvar jag i en stor och seriös förening. Det går lixom inte ut på att slå ner så många som möjligt med det största svärdet iförd de fjolligaste kläderna. Jag vet att lajv kan låta fjantigt hur man än beskriver det, och alla kan ju inte tycka om samma saker, men jag som så många andra tycker att lajvande kan vara väldigt underhållande då det hålls på en så pass seriös nivå som i föreningen jag är medlem i... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Njae... Det närmsta ett lajv jag nånsin kommer att komma är troligtvis "krigs-lajv", det vill säga lumpens tre sista månader där man låtsas att det är krig. Kanske också ett CS-lajv på nästa Dreamhack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Vad gör man sa ni? Springer runt i skogen med svärd? Det gjorde jag när jag var 3 tror jag.. hmm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Vad gör man sa ni? Springer runt i skogen med svärd? Det gjorde jag när jag var 3 tror jag.. hmm Nej, det är inte det det går ut på, du fattar svenska eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Min morsa håller i lajv då och då... Jag kan berätta att Tija, Ebeeto och Zack och jag här på forumet var med i ett... Det var ganska misslyckat... Alla var så n00biga... Men det var kul när Zack spelade... Ja... En konstig varelse... Btw är det roligaste med lajv krigen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Nej har inte direkt lajvat med "fantasy-stil"(svärd, magi o sånt). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 1 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 (redigerad) Men om ni aldrig har prövat det så lär ni ju inte yttra er, sluta vara så naiva och tro att det enda man gör är att springa runt och slåss! Tror ni verkligen att över 2000 pers sammlas ifrån hela landet för detta? EDIT: Kalan, lajvar du med Enhörningen eller? Redigerad 1 september, 2005 av eliizar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Men om ni aldrig har prövat det så lär ni ju inte yttra er, sluta vara så naiva och tro att det enda man gör är att springa runt och slåss! Tror ni verkligen att över 2000 pers sammlas ifrån hela landet för detta? EDIT: Kalan, lajvar du med Enhörningen eller? Pegas heter föreningen. Sammarbetar med andra närliggande föreningar som tex. RLS ibland också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Nej, det är inte det det går ut på, du fattar svenska eller? Jag läste aldrig, förlåt så mycket.. Jag läste bara vad andra skrev och det var att man sprang med svärd i skogen, så ja, jag förstår svenska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 1 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Pegas heter föreningen. Sammarbetar med andra närliggande föreningar som tex. RLS ibland också. Ok, vet vilka det är iaf. Meller min polare undrar om du brukar hänga på FZ också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Jag läste aldrig, förlåt så mycket.. Jag läste bara vad andra skrev och det var att man sprang med svärd i skogen, så ja, jag förstår svenska Nej, förlåt mig, jag tror jag är på dåligt humör eller nått. Men de som inte är så insatta i lajv (inklusive migsjälv innan jag provade på det) har ofta uppfattningen om att man springer runt och slåss med pinnar i skogen som en barnunge. Men jag säger inte att alla som har provat på lajv tycker om det, finns säkert dem som har testat men inte gillat det, dock känner inte jag någon sådan person... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Nej, förlåt mig, jag tror jag är på dåligt humör eller nått. Men de som inte är så insatta i lajv (inklusive migsjälv innan jag provade på det) har ofta uppfattningen om att man springer runt och slåss med pinnar i skogen som en barnunge. Men jag säger inte att alla som har provat på lajv tycker om det, finns säkert dem som har testat men inte gillat det, dock känner inte jag någon sådan person... Aa okej no harm done.. eliizar jepp, vem frågar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Ok, vet vilka det är iaf. Meller min polare undrar om du brukar hänga på FZ också FZ? Har jag missat något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 Några jag "känner" på en mIRC chatt skulle lajva utanför hässleholm och bjöd in mig.. tackade dock nej.. att springa runt med 20+ andra som är 20-35 år gammla som jag aldrig har sett förut..? nej tack.. Lajvar folk vid hässleholm!? jag har aldrig sett några vuxna personer springa i skogen leka riddare vid Hässleholm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 FZ? Har jag missat något? FZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 1 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2005 (redigerad) .edit: skit samma.. Redigerad 1 september, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 jag har aldrig sett några vuxna personer springa i skogen leka riddare ... Öhm... Vill du ha smisk av Kalan eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 2 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2005 Lajvar folk vid hässleholm!? jag har aldrig sett några vuxna personer springa i skogen leka riddare vid Hässleholm Vet inte var men dom sa att de var utanför hässleholm.. finns ju rätt så mycket skog där så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts