Jump to content

Brott mot Spelvärlden...!

Crusader
 Share

Recommended Posts

Vilka personer tycker ni har begått brott mot spelvärlden? Och varför?

Min lista är lång men överst står Dafydd ab Hugh för hans förstörelse av DOOM spelen genom att göra demonerna till rymdvarelser och få en massa som läst dem tro att demonerna i spelen också var rymdvarelser och aldrig kom från helvetet. De i sin tur irriterar oss som vet att det är demoner i spelen, med sina påståenden om att de vet bättre än oss och att böckerna är den riktiga handlingen och att det är så i spelen med.

Varför gör han inte en bok om "Omen" filmerna där Damien är en rymdvarelse istället för djävulens son.

Där står också vem det nu var som kom på ideen att göra TV-spel om Crazy-Frog figuren och musiken, vars skapare borde dömas för brott mot mänskligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att 3DO sålde rättigheterna till att göra Heroes of Might and Magic till nåt företag som vill göra ett RPG utav det. ;P

3DO gick i konkurs, och UBI gör vad jag vet inget RPG av Heroes 5. Det blir ganska likt Heroes 3. Enheterna som hittils avslöjats verkar ganska spännande.

Eller vad sägs om:

:blink:

---

Brott mot spelvärlden...

ehm... bah kommer inte på nått. Tjingeling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3DO gick i konkurs, och UBI gör vad jag vet inget RPG av Heroes 5. Det blir ganska likt Heroes 3. Enheterna som hittils avslöjats verkar ganska spännande.

Visste inte det om konkursen, men vet att dom kommer göra ett Heroes 5 men även ett slags RPG, tror att det blir som Morrowind lite. :blink:

edit- hittade lite om det http://www.gamereactor.se/texter/?id=4778

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mircosoft är och kommer vara den störtsa boven av dom alla. Så är det bara.

Såg med mina ögon vad dom gjorde med bungie :rolleyes: ..

Så det är i mina ögon den största boven..

Länge leve apple:)

När du sa det kom jag på vem den största boven i spelvärlden är:

E fuckin' A!

Så är det bara.

RadiuZ:

Har inte så mycket med Heroes att göra iof. Och visst har det väl funnits rollspel i M&M världen förrut? Eller har du missat Might & Magic 1 - 9? Heroes är bara en spinoff serie.

Edit: Att lägga in Starforce som kopieringskydd borde fan vara ett brott.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Huh? Hur menar du?

OK. Microsfoft köpte upp bungie. dom som arbetar på *R nu :rolleyes: så det kom ju något bra från det. men jag spelade hela tiden myth på nätet. Klan fighter hela tiden. skit roligt. Men som sakt så kommer microsoft och köper upp bungie. servern läggs ner o.s.v.

Men som sakt något bra kom det från det. om det inte hände kanske gta inte skulle ha funnits.(vem vet)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK. Microsfoft köpte upp bungie. dom som arbetar på *R nu ;P så det kom ju något bra från det. men jag spelade hela tiden myth på nätet. Klan fighter hela tiden. skit roligt. Men som sakt så kommer microsoft och köper upp bungie. servern läggs ner o.s.v.

Men som sakt något bra kom det från det. om det inte hände kanske gta inte skulle ha funnits.(vem vet)...

Är du helt ute och cyklar eller har jag missat något? Skulle inte GTA funnits om inte M$ köpt upp Bungie? Jobbar fd Bungie snubbar på R*? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor